MUISTUTUSKUTSU MEDIALLE: PELKKÄÄ TALOUTTA -TENTTI

EVAlla on ilo kutsua median edustajat talouteen keskittyvään puheenjohtajatenttiin.

Maanantaina 22. maaliskuuta klo 15.0016.30

Paikka: Zoom (webinaarin seuraaminen ei edellytä Zoom-sovelluksen lataamista)

Miten työllisyyttä nostetaan? Miten lisäisit verotuksen kilpailukykyä? Mikä on soten hinta? Mistä leikkaisit, päättäjä? Entä miten houkuttelisit investointeja Suomeen?

Tervetuloa Elinkeinoelämän valtuuskunta EVAn talouteen keskittyvään puheenjohtajatenttiin. Keskustelun vetäjinä toimivat EVAn johtaja Emilia Kullas ja ekonomisti Sanna Kurronen.

Keskustelemassa ovat puolueiden puheenjohtajat: perussuomalaisten puheenjohtaja Jussi Halla-aho, kokoomuksen varapuheenjohtaja Elina Lepomäki, vihreiden puheenjohtaja Maria Ohisalo, keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko ja SDP:n varapuheenjohtaja Ville Skinnari.

Päivitys kutsuun maanantaina 22.3. kello 12.34. Hallituksen neuvotteluissa olevia ministeri Ohisaloa ja Saarikkoa sijaistavat varapuheenjohtajat Jaakko Mustakallio ja Markus Lohi.

Pyydämme ilmoittautumista maanantaihin 22.3. kello 11.00 mennessä: viestintäpäällikkö Heini Larros, heini.larros@eva.fi tai +358 40 526 97 28. Lähetämme webinaarilinkin ilmoittautumisajan päätyttyä.

EPÄVARMUUS TULEVAISUUDESTA ALENTAA SYNTYVYYTTÄ - PERHEENPERUSTAMISIKÄISET HYVIN PESSIMISTISIÄ9.3.2021 06:00:00 EET | Tiedote

Suomalaisista 86 prosenttia arvioi lapsen hankkimisen lykkäämisen alentavan syntyvyyttä. Yleisen epävarmuuden tulevaisuudesta arvioi syyksi 81 prosenttia, käy ilmi Elinkeinoelämän valtuuskunta EVAn Arvo- ja asennetutkimuksesta. Erityisen huolissaan tulevaisuudesta ovat perheellistymisikäiset eli 18–45-vuotiaat naiset, joista 86 prosenttia on huolissaan sekä toimeentulostaan että yleisesti tulevaisuudesta.