Ohjelmistoyrittäjät ry

Muistutuskutsu: #Mimmitkoodaa muuttaa Suomen – 300 mimmiä aloittaa Vanhalla 28.2.

#Mimmitkoodaa on naisten omasta aktiiviisuudesta nouseva ainutlaatuinen avaus. Se muuttaa roolimalleja ja tähtää suuren ongelman ratkaisuun: Suomi tarvitsee vahvaa ohjelmistoalaa, mutta osaajia ei riitä. Naiset ovat alan käyttämätön voimavara – nyt lähtevät mimmit liikkeelle! Softa-alan huippuyritykset tarjoavat Ohjelmistoyrittäjät ry:n johdolla naisille monipuolista ilmaista koulutusta. 300 mimmiä täyttää Vanhan ylioppilastalon 28. helmikuuta ja #Mimmitkoodaa käynnistyy.

Muistutuskutsu medialle 23.2.2018

Luovuus. Ongelmanratkaisu. Naisten voima.

#Mimmitkoodaa on ainutlaatuinen kampanja niin mimmien itsensä kuin koko Suomen puolesta. Naisten luovuus, kyky ratkaista ongelmia ja naisten voima ylipäänsä on lähdössä liikkeelle.

”Ohjelmistoala tarvitsee heti tuhansia osaajia lisää ja tulevaisuudessa osaajien tarve vain kasvaa. Tällä hetkellä alan työntekijöistä naisia on vain 20 prosenttia, mikä on Suomelle suuri menetys”, harmittelee Ohjelmistoyrittäjät ry:n toimitusjohtaja Rasmus Roiha.

”Monet naiset ovat kiinnostuneita mutta kokevat, etteivät ole saaneet riittävästi kannustusta ohjelmistoalalle siirtymiseen. Olemme nyt päättäväisesti muuttamassa vanhentuneita roolimalleja ja kulttuuria. Alan yritykset ovat ottaneet tässä upeasti vahvan roolin”, iloitsee Roiha.

Kiitokset mimmeille itselleen!

”Erityiskiitos kuuluu Vlada Laukkoselle, jonka mahtavasta aloitteellisuudesta ja päättäväisyydestä on kummunnut pitkälti jo lähes 1500 naisen Facebook-ryhmä Ompeluseura LevelUP Koodarit. Vladan työn ansiosta pääsemme nyt liikkeelle satojen mahtavien mimmien voimin”, kiittää Roiha.

Mukana yhteistyön ensimmäisessä aallossa ovat 2NS, Ambientia, Codemate, IBM, IWA, Microsoft, Valu Digital ja Wunder. Ohjelmistoyrittäjät ry tarjoaa näiden jäsenyritystensä kanssa sarjan koulutuksia alasta kiinnostuneille naisille. Kiinnostus koulutuksiin on ollut huima. Mimmejä on tulossa jonoiksi asti ja uusia yrityksiä ilmoittautuu koko ajan mukaan seuraavaan aaltoon.

Vanhalla salin täyttää yli 300 ohjelmistoalasta kiinnostunutta naista. Illan aikana mimmit mm. kertovat tarinoitaan ja yritykset kertovat, mitä mimmeille on tarjolla. Suuren suosion vuoksi Vanhan tilaisuutta seurataan livestreamin välityksellä myös oheistilaisuuksissa Tampereella ja Turussa.

Media on lämpimästi tervetullut seuraamaan #Mimmitkoodaa -tapahtumasarjan käynnistystä:

Keskiviikkona 28.2.2018 kello 17:30 – 21:00

17:30 ovet aukeavat: Vanha Ylioppilastalo, Mannerheimintie 3, Helsinki

18:00 – 19:30 Ohjelma:

* Vlada Laukkonen, Ompeluseura LevelUP Koodarit

& Rasmus Roiha, Ohjelmistoyrittäjät ry

* Taina Sipilä, Dear Lucy, Sympa - Monipuoliset työtehtävät alalla

* Natanael Sinisalo, Valu Digital - Ammatillinen itsetunto

* Mimmien tarinoita - miten päädytty alalle

* Milja Köpsi, Ohjelmistoyrittäjät ry - Mimmit koodaa -koulutusten esittely: Iltasatu kapinallisille tytöille

19:30 –  21:00 Verkottuminen ja tutustuminen koulutuksiin

Tilaisuuden järjestää Ohjelmistoyrittäjät ry. Sydämellisesti tervetuloa #Mimmitkoodaa -launchiin!

Rasmus Roiha, Ohjelmistoyrittäjät ry, toimitusjohtaja, 0400 180 434, rasmus@ohjelmistoyrittajat.fi

Median ilmoittautuminen:

Jussi Seppälä, Hopiasepät Oy, 050 529 4562, jussi.seppala@hopiasepat.fi

#mimmitkoodaa

Ohjelmistoyrittäjät ry

Ohjelmistoyrittäjät ry on sitoutumaton ohjelmistoalan edistäjä ja toimialavaikuttaja, joka uskoo softan parantavaan voimaan. Yhdistys on kasvuhakuisten ja yrittäjähenkisten ohjelmistoyritysten johdon yhteisö. Toiminnallaan yhdistys luo parempia mahdollisuuksia ohjelmistoalan yrittäjyyteen, vaikuttaa toimialaa koskevaan päätöksentekoon, edistää alan tutkimusta ja koulutusta sekä kehittää jäsenyritystensä liiketoimintaa. Vuonna 1993 perustetulla yhdistyksellä on jäseninä on yli 700 alan keskeisintä yritystä, johtajaa ja vaikuttajaa.

Lue lisää julkaisijalta Ohjelmistoyrittäjät ry

”Otin ohjat omaan elämääni” - #Mimmitkoodaa tarjoaa mahdollisuuden tarttua tulevaisuuteen, kertoo Eveliina Champagne2.10.2018 19:51Tiedote

Vain todellisten tarinoiden voima voi selittää sen innostuksen ja energian, joka Vanhalla ylioppilastalolla tiistai-iltana säteili. Talo täyttyi ääriään myöten naisista, jotka haluavat muutosta – Eveliina Champagne näyttää rohkeudellaan esimerkkiä. ”Pitää luottaa itseensä ja ymmärtää oma arvonsa. Pitää uskaltaa! Sen olen tässä opetellut”, kertoo Eveliina. Eveliinan tarinaa kuunteli livenä yli 1500 mimmiä ympäri maata.

Muistutuskutsu: #Mimmitkoodaa voimistuu kuin uusi Slush – Tuhat mimmiä näyttää 2.10. Suomelle, miten tulevaisuus otetaan omiin käsiin1.10.2018 12:00Kutsu

#Mimmitkoodaa-ilmiö on huikeassa kasvussa. Pitkälti yli tuhat naista lähtee liikkeelle 2.10., kun syksyn kampanja avataan Vanhalla ylioppilastalolla ja 15 ”kisastudiossa” ympäri maata. Kaikki syksyn koulutuspaikat ovat täyttyneet salamana ja jonossa on satoja naisia – innostus ohjelmistoalaan on lisääntynyt hämmästyttävällä vauhdilla. ”Vain Slush on aiemmin nostanut vastaavan huuman”, sanoo Ohjelmistoyrittäjät ry:n toimitusjohtaja Rasmus Roiha.

Mediakutsu: #Mimmitkoodaa voimistuu kuin uusi Slush – Tuhat mimmiä näyttää 2.10. Suomelle, miten tulevaisuus otetaan omiin käsiin25.9.2018 12:00Kutsu

200 miljardin säästöt ratkaisisivat EU:n rahoitusmurheet — Ehdotus: Älykäs digitalous Suomen EU-puheenjohtajuuden prioriteetiksi3.7.2018 10:00Tiedote

Suomen EU-puheenjohtajakausi on ainutlaatuinen tilaisuus johdattaa EU-taloutta oikeaan suuntaan. ”EU keskustelee rahoituspaineittensa takia digiveroista. Paljon suuremmat hyödyt ovat kuitenkin saatavissa älykkäämmällä digitaloudella. Nämä satojen miljardien eurojen säästöt ovat Suomen digiosaamista”, summaa Rasmus Roiha, Ohjelmistoyrittäjät ry:n toimitusjohtaja. Roiha ehdottaa Suomelle johtavaa roolia EU:n kehittämisessä digitalisoinnin avulla entistä vauraammaksi ja kilpailukykyisemmäksi.

Murskatuomio julkisten hankintojen kilpailutuksille: ”Korruption pelossa vääriä palveluja moninkertaiseen hintaan”13.6.2018 13:00Tiedote

Julkisten hankintojen kilpailutus toimii Suomessa surkeasti, on ikävä johtopäätös valtakunnallisesta ICT-alan myyntiä koskevasta tutkimuksesta. ”On hälyttävää, että yli 80 prosenttia alan johtajista arvioi julkisten hankintojen kilpailutukset erittäin huonoiksi tai huonoiksi. Toivottavasti tämä vahva viesti saa päättäjät miettimään miten julkiset hankinnat voisi paremmin hoitaa”, kehottaa Rasmus Roiha, Ohjelmistoyrittäjät ry:n toimitusjohtaja.

”Auto syttyi tuleen – konferenssipuhelu ei katkennut” - Risto Siilasmaa esitteli voiman ohjelmistoalan nousun taustalla: Matti Heikkonen vasta toinen Ohjelmistoyrittäjät ry:n kunniajäsen, Siilasmaa itse ensimmäinen9.3.2018 15:45Tiedote

Ohjelmistoyrittäjät ry on tänään nimennyt vasta toisen kunniajäsenensä. Yhdistyksen hallituksen pitkäaikainen puheenjohtaja Matti Heikkonen sai palkintonsa ensimmäiseltä kunniajäseneltä, Nokian ja F-Securen Risto Siilasmaalta. ”Matti on ollut edelläkävijä sekä yrittäjänä että luomalla perustan, jolta Ohjelmistoyrittäjät on ponnistanut merkittäväksi yhteiskunnalliseksi vaikuttajaksi”, summasi Siilasmaa Heikkosen monipuolisia ansioita.