MUISTUTUSKUTSU MTK:n liittokokoukseen ja 100-vuotisjuhlaan 9.-10.6.2017

Tervetuloa MTK:n 34. liittokokoukseen 9.6. sekä MTK:n 100-vuotisjuhlaan10.6, jossa nähdään mm. juhlanäytelmä Maan ja metsän laulu -ensiesitys, Helsingin Messukeskus, Messuaukio 1.

MTK:n liittokokouksessa 9.6. kuullaan muun muassa maa- ja metsätalousministeri Jari Lepän, valtuuskunnan puheenjohtaja Tommi Lunttilan ja puheenjohtaja Juha Marttilan puheenvuorot. Iltapäivällä käsitellään MTK:n tulevaisuusasiakirjaa, jonka esittelee toiminnanjohtaja Antti Sahi. Toimittajilla ja kansainvälisillä vierailla on myös mahdollisuus osallistua klo 14 - 17 maatilaretkelle Gårdskullan kartanoon Uudellamaalla. Lue lisää www.mtk.fi/liittokokousohjelma

MTK:n 100-vuotisjuhla 10.6.

Viihteellisen ohjelman lisäksi 100-vuotisjuhlassa nähdään juhlanäytelmä Maan ja metsän laulu -ensiesitys. Näytelmä on historiallinen matka maa- ja metsätaloustuottajien ja heidän järjestönsä vaiheisiin. Näytelmän toteuttavat kymmenet ammattilaiset ja toistasataa kuorolaista, tanssijaa, ilma-akrobaattia, muusikkoa ja näyttelijää. Näytelmän on käsikirjoittanut Kirsti Manninen ja ohjannut Ville Saukkonen. Lue lisää www.mtk.fi/100juhla  ja www.mtk.fi/juhlanaytelma

MTK 100 historiallinen -työkonekavalkadi Rautatientorilla

Historia kohtaa nykypäivän työkonekavalkadissa 9.6. klo 9–15 Helsingin Rautatietorilla. Kavalkadi lähtee liikkeelle Rautatientorilta klo 13.15 Mannerheimintietä pitkin kohti Messukeskusta. Kavalkadin kulkua voi seurata Messukeskuksen jättiscreeneiltä liittokokouslounaan lomassa. www.mtk.fi/tyokonekavalkadi

MTK:n 100-vuotisjuhlavuosi 2017

Vuonna 2017 MTK ja suurin osa sen jäsenliitoista ja yhdistyksistä täyttävät 100 vuotta. Juhlavuonna jäsenemme kertovat kasvutarinoita maaseudun yrittäjistä ja heidän elämästään. Juhlavuoden tunnuslause on 100 vuotta kasvua ja teemana on ammattiylpeys. MTK 100 -ohjelma on osa Suomi 100 -juhlavuoden ohjelmaa. Lue lisää www.mtk.fi/liittokokous  ja www.kasvutarinoita.fi

Ilmoittautuminen 8.6. mennessä osoitteessa www.smt.fi/MTK100. Valitse osallistujatyypiksi "Median edustaja". Lisätietoja ilmoittautumisesta liittokokous@smt.fi tai SMT:n palvelunumerosta 0108 2625 57 arkisin klo 8.30 - 16.30.

Lämpimästi tervetuloa MTK:n liittokokoukseen ja 100-vuotisjuhlaan

MTK viestintä

-------------------

- Twitter: @MTKry
- Facebook: @MTK
- Instagram: @mtk.ry
- #mtk100 #kasvutarinoita #suomi100 #syödäänyhdessä

Bettina Lindfors, MTK 100 tuottaja, 040 920 9810 (MTK 100)
Kaija Stormbom, viestinnän suunnittelija, 040 848 9559 (liittokokous, MTK 100 -juhla)
Anne Rauhamäki, viestinnän suunnittelija, 040 820 7867 (liittokokous, MTK 100 -juhla)
Klaus Hartikainen, viestintäjohtaja, 040 169 2060 (työkonekavalkadi)
Jami Lauttalammi, viestinnän suunnittelija, 040 920 9724 (työkonekavalkadi)

Kotimainen kinkku on tuotettu omien kansallisten vaatimustemme mukaisesti - possun saparo kertoo enemmän kuin luuletkaan12.12.2017 09:49Tiedote

Tutkimusten mukaan tuotantoeläinten hyvinvointi on tärkeää sekä kuluttajalle että tuottajalle. Kotimainen eläinsuojelulainsäädäntö vaatii sianlihantuotannolta enemmän kuin EU-direktiivi. Tärkein näistä vaatimuksista on sikojen kasvattaminen niin, että niiden saparo on pitkä, eikä sitä saa katkaista. Saparon katkaiseminen on kokonaan kiellettyä EU:n alueella vain Suomessa ja Ruotsissa.

Maa- ja metsätalous hoitaa luontoa ihmiskunnan hyväksi11.12.2017 08:00Tiedote

Meillä on tehtävälista: Agenda2030 eli YK:n kestävän kehityksen tavoitteet. Maa- ja metsätaloussektorin rooli luomakunnan hyvinvoinnin yhteensovittajana on ainutlaatuinen, mutta yhä haastavampi ilmastonmuutoksen edetessä. Ymmärrystä tuottavien peltojen ja kasvavien metsien merkityksestä on lisättävä ympäristöpolitiikassamme, alleviivasi ympäristöjohtaja Liisa Pietola Porissa maanantaina 11.12.2017 MTK-Satakunnan syyskokouksessa.

Biotalouden rekat tarvitsevat teitä kaikkialla Suomessa8.12.2017 09:41Tiedote

Suomen tieverkko on elinkeinoelämän täyskäytössä. 8.12.2017 julkaistusta WSP:n selvityksestä selviää valta- ja kantateidemme merkitys elinkeinoelämän kuljetuksille. Metsäsektorin käyttäessä käytännössä kaikkia Suomen teitä, korostuu tarve koko maan tieverkosta huolehtimiselle. Jos osakin tieverkosta halvaantuu, katoaa myös pohja maamme biotalouteen perustuvalta kasvulta, MTK:n elinkeinojohtaja Marko Mäki-Hakola korostaa.