Ohjelmistoyrittäjät ry

Muistutuskutsu: Ohjelmistoala kasvaa – pysyykö Suomi perässä? Ohjelmistoyrityskartoitus 2017 -julkistus ke 20.12. klo 9

Ohjelmistoyrityskartoitus 2017 vastaa mm. seuraaviin kysymyksiin: Miten voi suomalainen ohjelmistoala? Millaiset ovat erikokoisten yritysten tulevaisuuden näkymät? Onko alan osaajia Suomessa tarpeeksi ja millaista osaamista erityisesti tarvitaan? Onko totta, että osaajavaje on tuhansien työpaikkojen suuruinen? Monelleko löytyisi työpaikka heti ja millaisiin tehtäviin?

Ohjelmistoyrityskartoitus 2017 kertoo muun muassa, monelleko osaajalle löytyisi työpaikka heti ja millaisiin tehtäviin.

Muistutuskutsu 19.12.2017

Tervetuloa Ohjelmistoyrityskartoitus 2017:n julkistukseen! Aamiaistilaisuus järjestetään

ke 20.12.2017 klo 9.00–10.30, os. Eteläranta 10, 00130 Helsinki.

Vuotuinen suomalaisen ohjelmistoliiketoiminnan kehittymistä ja ohjelmistoyritysten näkymiä analysoiva kartoitus toteutetaan nyt 20. kerran. Ohjelmistoliiketoiminta on liiketoimintaa, joka perustuu ohjelmistojen kehittämiseen tai omien ohjelmistotuotteiden myyntiin lisensseinä tai palveluina sekä kiinteästi näihin liittyviin muihin palveluihin. Ohjelmistoala on osa laajempaa IT-palvelualaa. Tutkimuksen on toteuttanut Jyväskylän yliopiston tutkimusryhmä yhteistyössä Teknologiateollisuuden ja Ohjelmistoyrittäjien kanssa.

Kartoituksen tulokset esittelee Jyväskylän yliopiston IT-tiedekunnan tutkija Eetu Luoma. Teknologiateollisuuden digitalisaatiojohtaja Ville Peltola kertoo miltä tilanne näyttää Suomen suurimman vientialan näkökulmasta. Ohjelmistoyrittäjien toimitusjohtaja Rasmus Roiha kertoo softayritysten näkökulmat ja tunnelmat.

Tervetuloa!

Tilaisuudessa on rajattu määrä paikkoja, jotka täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä.
Lisätietoja ja ilmoittautumiset 19.12. mennessä: anna.storm@teknologiateollisuus.fi, puh. 050 5576419

Ohjelmistoyrittäjät ry

Ohjelmistoyrittäjät ry on sitoutumaton ohjelmistoalan edistäjä ja toimialavaikuttaja, joka uskoo softan parantavaan voimaan. Yhdistys on kasvuhakuisten ja yrittäjähenkisten ohjelmistoyritysten johdon yhteisö. Toiminnallaan yhdistys luo parempia mahdollisuuksia ohjelmistoalan yrittäjyyteen, vaikuttaa toimialaa koskevaan päätöksentekoon, edistää alan tutkimusta ja koulutusta sekä kehittää jäsenyritystensä liiketoimintaa. Vuonna 1993 perustetulla yhdistyksellä on jäseninä on yli 700 alan keskeisintä yritystä, johtajaa ja vaikuttajaa.

Lue lisää julkaisijalta Ohjelmistoyrittäjät ry

Mediakutsu: Ohjelmistoala kasvaa – pysyykö Suomi perässä? Ohjelmistoyrityskartoitus 2017 -julkistus ke 20.12. klo 915.12.2017 15:00Kutsu

”Suurille vesille!” Ohjelmistoyrittäjien hallituksen uusi puheenjohtaja Pekka Walkama haluaa suomalaisen ohjelmisto-osaamisen maailmalle23.11.2017 17:59Tiedote

”Miksi kilpailla keskenään kotimaassa, kun voimme valloittaa maailman yhdessä?” Näin kysyy Ohjelmistoyrittäjät ry:n hallituksen tuore puheenjohtaja Pekka Walkama. Walkaman mukaan kovalle suomalaisosaamiselle on maailmalla kysyntää. ”Voimme ylittää kasvua rajoittavat esteet ja siirtyä kansainvälisille markkinoille”, visioi itse esimerkkiä näyttävä Walkama.

Yritysten on puututtava häirintään heti: Seksuaalisella häirinnällä on ohjelmistoalalla nollatoleranssi - yksikin häirintätapaus on liikaa10.11.2017 15:00Tiedote

#metoo -kampanja on nostanut seksuaalisen häirinnän huomion keskipisteeseen ympäri maailmaa. ”Yrityksillä pitää olla selvät prosessit siihen, miten häirintään tehokkaasti puututaan. Häirintä pitää kitkeä kaikkialta, missä sitä esiintyy. Siksi on hyvä, että asiaa Suomessakin nyt entistä laajemmin pohditaan. Meidän kantamme on harvinaisen selvä: nollatoleranssi”, painottaa Ohjelmistoyrittäjät ry:n toimitusjohtaja Rasmus Roiha.

Osaajapula uhkaa ohjelmistoalan miljardikasvua ja Suomea – Ohjelmistoyrittäjät: Avainkaupungeilla Kanadaa paremmaksi!15.6.2017 10:00Tiedote

Lähes 90 prosenttia ohjelmistoyrityksistä on kasvussa, kertoo uunituore ohjelmistoalan barometri. ”Tulos on todella hieno. Varjon sille heittää kuitenkin kasvava huoli pahenevasta osaajapulasta”, sanoo Ohjelmistoyrittäjät ry:n toimitusjohtaja Rasmus Roiha. Roiha heittää Helsingille, Tampereelle ja Oululle haasteen: ”Suomeen on saatava maahanmuuttomalli, joka on Kanadaakin parempi”.

Vuosi EU:n uuteen tietosuoja-asetukseen, tutkimustulos paljastaa: Kyberhyökkäykset huolestuttavat suomalaisia – yli kymmenesosa joutunut tietojen väärinkäytön uhriksi23.5.2017 09:00Tiedote

Yli kymmenesosa suomalaisista on joutunut tietojen väärinkäytön uhriksi, ja kolme neljästä on huolissaan henkilötietojensa turvallisuudesta ja käsittelystä käyttämiensä online-palvelujen kohdalla. Ohjelmisto- ja palveluyritys Tiedon teettämän tutkimuksen perusteella yli kahdeksan kymmenestä suomalaisesta on valmiita pyytämään yrityksiä poistamaan heitä koskevat tallennetut tiedot tietokannoistaan. Kuitenkin vain alle kymmenesosa tietää, että tiukentuva tietosuoja-asetus antaa siihen mahdollisuuden jo ensi vuonna.

MEDIAKUTSU 23.5. AAMU: Herätys, yritys – älä mokaa! Vain vuosi tietosuoja-asetukseen. HUOM puhujalisäys: Juhana Vartiainen22.5.2017 15:00Kutsu

EU:n yleinen tietosuoja-asetus GDPR (General Data Protection Regulation) astuu voimaan 25.5.2018. Asetus takaa yksityishenkilöille aiempaa paremman tietosuojan ja oikeuden päästä käsiksi tietoihinsa. Tietävätkö kansalaiset omat oikeutensa? Entä mitä velvoitteita asetuksesta seuraa yrityksille? Ovatko yritykset valmiita, vai uhkaavatko miljoonasakot? Avaako asetus mahdollisuuksia liiketoiminnalle?