MUISTUTUSKUTSU: Tervetuloa Jyri Häkämiehen Väistämättä-kirjan Zoom-julkistamiseen 30.8. klo 10

Väistämättä on Jyri Häkämiehen suorasanainen ja omakohtainen kirja uudistamisen sietämättömästä vaikeudesta. Tervetuloa kirjan Zoom-julkistamistilaisuuteen Häkämiehen 60-vuotispäivänä, maanantaina 30.8. klo 10.

Poliitikko, ministeri ja työmarkkinajohtaja Jyri Häkämies on kokenut suomalaisen politiikan 2000-luvun keskeiset vaiheet ja hetket, kuten Putinin Venäjän nousun, finanssi- ja koronakriisin sekä puoluekentän pirstaloitumisen. Kirjassaan Häkämies kertoo mehevien anekdoottien siivittämänä matkastaan, joka alkoi Sunilan tehtaan varjosta ja johti vallan kabinetteihin. Törmäyksiltäkään Häkämies ei voinut välttyä, onhan politiikka kontaktilaji.

Väistämättä kuljettaa lukijan politiikan sisäpiireihin, työmarkkinakamppailuihin ja eurooppalaisiin vääntöihin. Häkämies hahmottaa suomalaisen politiikan muutoksen: luottamussuhteiden rakentamista vaikeuttaa lyhytjänteinen ja laskelmoiva kuplien kulttuuri. Analyysi Suomen tilasta ja vaurastumisen poliittisista jarruista huipentuu muutoksen viisiportaiseen reseptiin. Se on pantava toimeen pian – väistämättä.

Rekisteröidy mukaan tilaisuuteen:

Aika: Maanantaina 30.8. klo 10-11

Jyri Häkämies (s. 1961) on kokenut poliitikko ja työnantajajohtaja. Hän on toiminut vuodesta 2012 lähtien Elinkeinoelämän keskusliiton (EK) toimitusjohtajana. Häkämies oli kokoomuksen kansanedustaja 1999–2012 ja Jyrki Kataisen hallituksen elinkeinoministeri 2011–2012.

Teos on arvostelu- ja käsittelyvapaa 30.8. klo 00.01

Pdf-vedokset ja tekijän haastattelupyynnöt: adele.couavoux@otava.fi

Arvostelukappaleet: arvostelukappale@otava.fi

Elastinen, Timo Pieni Huijaus ja Jaakko Manninen julkaisevat lastenkirjan: Bex ja luovuuden lähde opettaa riimittelyn salat24.9.2021 11:10:57 EEST | Tiedote

Kun ei tapahdu mitään, voi tapahtua mitä vain! Bex ja luovuuden lähde on ainutlaatuinen kuvakirja, joka tutustuttaa lapset hiphopin moniulotteiseen maailmaan. Musiikkipiireissä jo vuosia sitten tutustunut tekijäkolmikko haluaa kasvattaa uutta sukupolvea itselleen rakkaan kulttuurin pariin. Kirja rohkaisee tottumattomampiakin sanankäyttäjiä tarttumaan tavuihin ja rustailemaan riimejä.

Tähtiviltti kokoaa yksiin kansiin rakastetuimmat suomalaiset lastenrunot yli sadalta tekijältä22.9.2021 10:00:00 EEST | Tiedote

Raikkaasti toteutetussa antologiassa Topelius kohtaa Mariskan, kun tutut klassikot ja kansanrunot saavat rinnalleen tuoreinta lastenlyriikkaa. Kirjassa on 659 suomalaista runoa yli sadalta kirjailijalta: sormileikkejä ja vauvaräppiä, eläinrallatuksia, rakkausriimejä, numeroloruja, aaveaakkosia ja luurankopolkkaa. Juhlistaakseen uutta Tähtiviltti-kokoelmaa Kustannusosakeyhtiö Otava lahjoittaa yhdessä Lukukeskuksen Lue lapselle -hankkeen kanssa suomalaisille päiväkodeille 500 Tähtiviltti-kirjan sisältävää Tähtiviltti-lukukassia.

Mauri Kunnas palaa Koirien Kalevalan maisemiin – Kuka kaappasi auringon? kertoo ahneudesta ja luonnonvoimien pysäyttämättömyydestä17.9.2021 09:30:00 EEST | Tiedote

Väinölässä nautitaan kultaisen auringon loisteesta ja puhtaasta luonnosta. Mutta Pohjolan loputtoman ahne Louhi keksii: entäpä jos auringon takoisikin kultakolikoiksi? Kalevelasta tuttu tarina auringon ryöstöstä saa Mauri Kunnaksen käsittelyssä omat koiramaiset käänteensä, jotka kiehtovat ja ihastuttavat kaikenikäisiä. Tule mukaan Suomalaisen Kirjakahvilaan kuulemaan, kun Kunnas kertoo uutuuskirjastaan perjantaina 24.9. klo 14.

Täältä tulee Alfie, kissa, joka mullistaa koko naapuruston arjen – Rachel Wellsin hurmaava sarja ihmisten ongelmia ratkovasta kissasta alkaa16.9.2021 12:30:00 EEST | Tiedote

Alfie – kissa kynnyksellä on tarina kodittomaksi jääneestä kissasta, joka löytää uudeksi kodikseen kokonaisen naapuruston. Samalla herkuille ja hellinnälle perso kehrääjä auttaa kotikatunsa asukkaita löytämään seuraa toisistaan. Sunday Timesin bestselleriksi ja hyvän mielen hitiksi muodostunut Alfie-sarja valloittaa nyt suomalaiset kissafanit.