Muistutuskutsu: Varman puolivuositulos ja koronan vaikutukset talouteen ja sijoitusmarkkinoihin

Varma julkistaa puolivuosituloksensa 2020 perjantaina 21.8.2020 klo 9.00 alkaen mediatilaisuudessa toimistollaan osoitteessa Salmisaarenranta 11, Helsinki.

Mediainfossa toimitusjohtaja Risto Murto esittelee tammi-kesäkuun 2020 tuloksen sekä käy läpi, millaisia pitkäaikaisia vaikutuksia koronakriisillä on talouteen. Sijoituksista vastaava varatoimitusjohtaja Reima Rytsölä kertoo Varman sijoitussalkun kehittymisestä ja markkinatilanteesta suhteessa koronakriisin kurittamaan reaalitalouteen.

Puheenvuorojen jälkeen on aikaa mediakohtaisten haastattelujen tekemiseen.

Voit ilmoittautua tilaisuuteen viestintäpäällikkö Suvi Vesteriselle, suvi.p.vesterinen(at)varma.fi,  puh. 040 555 8029. Ilmoitathan samalla mahdollisesta erikoisruokavaliosta.

Lämpimästi tervetuloa!
Varman viestintä

Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma on vastuullinen ja vakavarainen sijoittaja. Yhtiö vastaa yksityisellä sektorilla noin 900 000 henkilön työeläketurvasta. Vuonna 2019 Varman maksutulo oli 5,3 miljardia euroa, ja yhtiö maksoi eläkkeitä 5,9 miljardia euroa. Varman sijoitusten arvo oli maaliskuun 2020 lopussa 43,6 miljardia euroa.

Varman uudistettu kestävän kehityksen osakesalkku edistää YK:n tavoitteita ja omia ilmastotavoitteitaan14.9.2020 10:45:58 EESTTiedote

Työeläkeyhtiö Varma uudistaa vastuullisiin sijoituskohteisiin sijoittavan osakesalkkunsa, jotta salkku vastaisi paremmin Varman sijoitustoiminnan ilmastotavoitteisiin sekä edistäisi valittuja YK:n kestävän kehityksen tavoitteita. Valittuina teemoina ovat mm. ilmastonmuutoksen torjunta ja vastuullinen kuluttaminen. Salkun tavoitekoko on pitkällä aikavälillä 500-1 000 miljoonaa euroa.

Varma mukana järjestämässä Sara Hildénin taidemuseon kansainvälistä arkkitehtuurikilpailua31.8.2020 10:00:08 EESTTiedote

Sara Hildénin taidemuseon uudisrakennuksen suunnittelusta Tampereelle on käynnistynyt kansainvälinen, yleinen arkkitehtuurikilpailu. Sen järjestävät työeläkevakuutusyhtiö Varma, Sara Hildénin Säätiö ja Tampereen kaupunki. Suunnittelukilpailu käydään 31.8.–2.12.2020, ja kilpailutulokset julkistetaan alkuvuodesta 2021. Investointi uuteen taidemuseorakennukseen on Varmalle ainutlaatuinen.