Multitronic Pro Oy

Multitronic Pro uppehåller kraftig tillväxtfas trots coronaårets utmaningar

IT-bolaget Multitronic Pro växer kraftigt trots pandemin som skapar stora utmaningar för IT-sektorn. Företaget har under perioden 2018-2020 växt med hela 288%.

Pandemiåret 2020 var utmanande för många företag och IT-branschen tampades med leveransproblem pga Corona-pandemin som störde såväl produktion som transport för så gott som alla tillverkare inom IT-sektorn.

-Pandemin tvingade oss att göra snabba ändringar I vår verksamhet för att säkra fortsatt tillväxt, konstaterar Robert Granholm, CEO på Multitronic Pro. Vi insåg att vi måste tänka om snabbt för att klara oss och satsade på att utveckla våra tjänster när hårdvaruleveranserna visade sig vara svåra att säkra.

Utmaningar ledde till innovationer och nya samarbetspartners.

Tack vare denna nya satsning har Multitronic Pro kunnat inleda nya samarbeten med jättar såsom Storytel och Supermetrics som innefattar IT-support och konsultering.

-Vi erbjuder ICT-support för IT-avdelningar i större bolag där vi går in i en stödjande roll och hjälper deras egen IT-avdelning med olika utvecklingsprojekt och lösningar. Vi har byggt en tjänst där vi hjälper företagen att hantera sin hårdvara och sina enheter;  sina mobiler, pekplattor och datorer. Vi finns också som stöd och hjälper bolagets IT-avdelning att fortsättningsvis utveckla sin IT för att skapa en så bra användarupplevelse som möjligt för de anställda.

Kraftig tillväxt sedan starten 2018

Multitronic Pro är ett dynamiskt och modernt IT-hus som ingår i Multitronic-koncernen. Företaget har under perioden 2018-2020 växt med hela 288%, 2018 låg omsättningen på 1,5 miljoner, 2020 landade omsättningen på 6 miljoner euro. Trots Coronaåret 2020 med stora leveransutmaningar så lyckades Multitronic Pro öka tillväxten med hela 16% tack vare utveckling av nya affärskoncept I rask takt.

2021 ser ut att fortsätta trenden med kraftig tillväxt. Tack vare att leveranserna inom IT-sektorn har börjat komma igång igen slog man försäljningsrekord i maj 2021.

-Inget ont som inte för något gott med sig. På grund av den utmanande situationen byggde vi ett till ben för vår verksamhet att stå på, nu och i framtiden. Vi ser en ökad efterfrågan på den här typen av IT-tjänster och tror på fortsatt tillväxt under årets andra hälft.”

Multitronic Pro Oy
Gerbyntie 16