Muotoilu- ja taideinstituutissa opiskeleva Aapo Huhta on Vuoden nuori lehtikuvaaja 2011

Lahden ammattikorkeakoulun Muotoilu- ja taideinstituutissa opiskeleva Aapo Huhta on valittu Vuoden nuoreksi lehtikuvaajaksi 2011. Valinta julkistetaan lauantaina 24.9. klo 13.00 Turussa Suomen Lehtikuvaajat ry:n Syyspäivillä.

Vuoden nuoren lehtikuvaajan valitsee Lehtikuvaajarahasto, joka perustelee valintaansa seuraavasti:  ”Aapo Huhta on kuvaaja, joka on päässyt kuvallisessa ilmaisussaan tasolle, jossa tavanomainen muuttuu taianomaiseksi. Tottumatonkin kuvan katsoja voi löytää Huhdan kuvien kautta uuden tavan tulkita ympäristöään. Huhta liikkuu ansiokkaasti erilaisten sisällöllisten ja tyylillisten ratkaisujen välillä luoden samalla uutta kuvajournalistista kuvakieltä.”

Aapo Huhta on syntynyt vuonna 1985, ja asuu tällä hetkellä Helsingissä.

Vuoden nuori lehtikuvaaja -tunnustuspalkinto on arvoltaan 2000 euroa ja sen jakaa Suomen Lehtikuvaajat ry:n alaisuudessa toimiva Lehtikuvaajarahaston hoitokunta. Aapo Huhta on järjestyksessään 11.
palkinnon saaja.

Lisätietoja:

Aapo Huhta, puh. 044 3299 871, aapohuhta@gmail.com , www.aapohuhta.com

Lehtikuvaajarahasto, sihteeri Anne Vatén info@suomenlehtikuvaajat.fi , puh. 040 7701261 www.suomenlehtikuvaajat.fi

Lehdistökuvat:

Lahden ammattikorkeakoulu
Teinintie 4
15101 LAHTI

03 828 18 (vaihde)http://www.lamk.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Lahden ammattikorkeakoulu

Yrittäjyyden ja innovaatioiden edistäjille tunnustuspalkinnot8.12.2011 20:00:00 EETTiedote

Suomen ammattikorkeakoulujen yrittäjyys- ja innovaatioverkosto FINPIN palkitsee jälleen aktiivisia yrittäjyyden ja innovaatioiden edistäjiä. FINPIN jakaa tunnustuspalkinnot Suomen ammattikorkeakoulujen yrittäjyyspäivien iltatilaisuudessa Hämeenlinnan Raatihuoneella 8.12.2011 klo 19 alkaen. Palkinnon saavat tänä vuonna Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulun boot camp -kurssi, Kymenlaakson ammattikorkeakoulun lehtori Kai Koski sekä yrittäjä Eva Wuite.