Suomen Musiikkikustantajat ry

Musiikkikustantajat palkitsee tekijöitä ja teoksia

Suomen Musiikkikustantajien Vuoden taidemusiikin säveltäjän palkinnon saajaksi ovat ehdolla Harri Wessman ja Lotta Wennäkoski.

Vuoden biisi -palkinnosta kisaa 13 kandidaattia. Kuuntele oheisesta Spotify -listasta kaikki ehdokkaat! https://open.spotify.com/user/marja/playlist/3XuOg5XN7qgTaMHYM4CjKc

Vuoden vientiteoksi ovat ehdolla KAT-TUN tuplasingle Japanissa, Nalle Ahlstedtin vientityö ja Pohjois-Amerikan markkina-avaus.

Vuoden Kevyen musiikin tekijä -ehdokkaat ovat Henri ”MGI” Lanz, Jarkko Ehnqvist, Kalle Lindroth, Hank Solo, RZY, Kyösti Salokorpi, Mikko Kuoppala, Antti Paalanen, Jurek Reunamäki ja Valtteri Pöyhönen.

40-vuotisjuhlaansa tänä vuonna viettävän Musiikkikustantajat ry:n palkinnot jaetaan tänä vuonna kolmatta kertaa. Viime vuonna voittajiksi selvisivät Olli Kortekangas, Sannin ja Hank Solon ”2080-luvulla”, Thomas Kirjonen ja Janne Hyöty. Palkinto on suuruudeltaan 2 000 euroa. Voittajat julkistetaan Helsingin Tavastialla 12.9. järjestettävässä tilaisuudessa.

Tilaisuudessa jaetaan tällä kertaa myös Vuoden raportoija -palkinto aktiivisesta toiminnasta elävän musiikin saralla ja esitetyn musiikin raportoinnista Teostolle.

Ystävällisin terveisin / Kind regards,
Minna Auvinen
Tiedottaja / Publicist
Finnish Music Publishers Association

tel + 358 40 1973 704
minna.auvinen@musiikkikustantajat.fi
www.musiikkikustantajat.fi

Urho Kekkosen katu 2 C

Urho Kekkosen katu 2 C

09 5860 8733, info@musiikkikustantajat.fihttp://www.musiikkikustantajat.fi

Suomen Musiikkikustantajat ry on 1976 perustettu suomalaisten musiikinkustantajien etujärjestö. Yhdistykseen kuuluu 37 jäsenyritystä.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Suomen Musiikkikustantajat ry

Ellinoora on Vuoden kevyen musiikin tekijä ja Vuoden biisin tekijä!9.9.2019 15:00:00 EESTTiedote

Ellinoora Leikaksen, Samuli Sirviön ja Eetu Kalavaisen säveltämä ja sanoittama Bäng bäng (typerä sydän) on palkittu Suomen Musiikkikustantajat ry:n Vuoden biisinä. Valinnan esiraadin asettamista 10 finaaliehdokkaasta teki tänä vuonna kirjailija Juha Itkonen.Vuoden biisin kustantajat ovat HMC Publishing, Elements Music Publishing ja Fried Publishing. Ellinoora Leikas palkittiin myös Vuoden kevyen musiikin tekijänä. Vuoden taidemusiikin säveltäjä-palkinto meni tänä vuonna Mikko Heiniölle. Genrevapaan kategorian palkinto sai nimekseen tänä vuonna Vuoden nykykansanmusiikin säveltäjä voittajansa Antti Paalasen mukaisesti. Vuoden vientitekonapalkittiin kansainvälisesti tunnettu ja arvostettu taidemusiikin säveltäjä Lotta Wennäkoski. Tilaisuuden yhteydessä luovutettiin myös tekijä- ja kustantajajärjestöjen yhteinen Vuoden raportoija–palkinto. Sen sai tänä vuonna Club For Five-yhtye. Kevyen, taidemusiikin ja genrevapaan kategorian palkinnot valitsivat yhdistyksen jäsenkustantajien tekemien ehd