Grannenfelt Finance Oy

Musiikkimuseo FAME toteutetaan yksityisen ja julkisen sektorin yhteisvoimin

Musiikkimuseo FAME avaa ovensa lokakuun 17. päivänä osana samaan aikaan aukeavaa kaupunki- ja elämyskeskus Triplaa Helsingin Pasilassa. FAME tarjoaa matkan suomalaisen musiikin historiaan, nykypäivään ja tulevaisuuteen ja liittyy samalla osaksi pohjoismaisten musiikkimuseoiden ketjua, johon kuuluvat muun muassa Ragnarock Roskildessa, Rockheim Trondheimissa ja ABBA-museo Tukholmassa.

Kulttuurihankkeiden rahoituksen tulevaisuuden malli
Kokonaisbudjetiltaan 4,3 miljoonan euron hanke on toteutettu yksityisten ja julkisten rahoituskanavien yhteisellä panostuksella. Valtion ja Helsingin kaupungin osuus rahoituskokonaisuudesta oli vajaa miljoona euroa eli 22%. Yhteensä kahden miljoonan lainapaketin toimittivat Nordea ja LähiTapiola, joiden takauksista vastasivat pääosin Euroopan Investointirahasto ja Finnvera ja runsas miljoona, eli 23% budjetista, rahoitettiin osakkaiden ja yhteistyökumppaneiden panostuksilla. Leasing-järjestelyillä katetiin puolen miljoonan rahoitustarve vastaten 12% kokonaisbudjetista.

”FAME:n yli neljän miljoonan euron rahoituskokonaisuutta voidaan pitää esimerkkinä siitä, miten kulttuuripuolen ja luovan talouden projekteja tullaan jatkossa rahoittamaan yhä kasvavassa määrin. Rahoituspaketissa hyödynnettiin niin julkisia kuin yksityisiä rahoituskanavia ja tämän lisäksi laajennettiin rahoituspohjaa myös yhteistyöverkostolta hankitun sponsoroinnin muodossa.” toteaa Grannenfelt Finance Oy:n osakas Kjell Sundström. Osa hankkeen rahoituksesta suunniteltiin ja neuvoteltiin Grannenfelt Finance Oy:n toimesta.

Teknologia luo elämyksiä uudentyyppisessä museossa
Finnish Music Hall of Fame:ssa nykyajan teknologialla tulee olemaan keskeinen osa esine- ja kuvakerronnan rinnalla. Musiikkimuseon yksi tavoite on esitellä, ja myös viedä maailmalle, nuorten kotimaisten teknologiayritysten virtuaali- ja lisättyyn todellisuuteen liittyviä innovaatioita, jotka tarjoavat mahdollisuuden nauttia soiton, laulun ja tanssin iloista uusilla tavoilla. FAME pitäisi näin ollen mieluummin luokitella enemmänkin elämyskeskukseksi kuin museoksi.

Kjell Sundström
kjell.sundstrom@grannenfeltfinance.fi

Mikko Vanni
FAME Oy:n hallituksen puheenjohtaja
mikko.vanni@fmhof.fi

Salomonkatu 17 A

Grannenfelt Finance Oy on vuonna 2015 perustettu riippumaton rahoitusratkaisuihin keskittyvä asiantuntijaorganisaatio. Päämäärämme on suunnitella ja järjestää asiakkaillemme rahoituskokonaisuuksia, jotka sopivat yritysten tarpeisiin niiden eri kehitysvaiheissa. Rahoitusmahdollisuudet ovat monipuolistuneet ja hajautuneet tavanomaisen pankkisektorin ulkopuolelle yksityiseen, valtion ja EU:n rahoitusratkaisuihin. Työssämme pyrimme hyödyntämään kaikkia näitä rahoitusmahdollisuuksia tehokkaasti.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Grannenfelt Finance Oy

Grannenfelt Finance vahvistaa toimintaansa EU:n tarjoamissa rahoitusmahdollisuuksissa20.3.2019 13:00:00 EET | Tiedote

Pk-yritykset ovat Suomen talouden ja yhteiskunnan selkäranka. Yritysten kasvu ja kansainvälistyminen edellyttävät toimivia rahoitusmarkkinoita talouden suhdanteista riippumatta. Rahoitusmarkkinoiden eri toimijoiden yhteisenä tavoitteena tulee olla pullonkaulojen poistaminen pk-yritysten rahoituksen mahdollisuuksista #suominousuun -hengessä. Tässä työssä rahoitusmarkkinoiden toimijat eivät saa epäonnistua, vaan kaikki mahdollisuudet toimivien markkinoiden ylläpitämiseksi on hyödynnettävä.