Myllyn Paras Oy

Mustikkapiirakkapäivä on 6.8. - suomalaisten suursuosikiksi nousi murotaikinaan tehty piirakka vaniljakastikkeen kera

Ensimmäinen valtakunnallinen mustikkapiirakkapäivä on sunnuntaina 6. elokuuta. Kysyimme suomalaisilta, millainen mustikkapiirakka on paras ja mikä on sille sopivin lisäke. Kaksi kolmesta (62 %) pitää murotaikinaa parhaana pohjana mustikkapiirakalle ja lähes yhtä monelle (59 %) mieluisin lisäke on vaniljakastike.

Vähemmän suositut mustikkapiirakkapohjat ovat pullataikina (29 %) ja sokerikakku (9 %).

Mustikkapiirakka muruseoksella

”Murotaikina on pitkällä aikavälillä kasvattanut suosiotaan pullataikinan kustannuksella. Luultavasti syynä on helppous ja nopeus: murotaikinaa saa helposti kaupan pakastealtaasta. Pullataikina pitää leipoa itse”, pohtii markkinointipäällikkö Johanna Kemppinen Myllyn Paras Oy:sta.

Vaniljakastike on selvä ykkössuosikki (59 %) mustikkapiirakan lisäkkeistä. Jäätelö maistuu mustikkapiirakan kaverina parhaiten lähes kolmannekselle meistä (30 %) ja kermavaahtoa suosii nelisen prosenttia.

Piirakka leivotaan itse poimituista marjoista

Mustikkapiirakka on tuttu meille kaikille, sillä käytännössä kaikki kyselyyn vastanneet kertoivat maistaneensa mustikkapiirakkaa. Piirakan on joskus leiponut itse lähes yhtä moni eli 97 prosenttia vastaajista.

Marjastaminen on edelleen suosiossa: lähes kaksi kolmesta (60 %) kertoo leipovansa mustikkapiirakan itse poimituista marjoista. Lähipiiriltään mustikat saa joka viides (20%) ja yhtä moni ostaa ne kaupasta tai torilta.

Bloggaajat ja kaikki suomalaiset mukana mustikkapiirakkapäivässä 6.8.

Valtakunnallisen mustikkapiirakkapäivän viettoon osallistuvat huomisesta 1.8. alkaen blogit Hanna Sumari, Kolmistaan, Isyyspakkaus, Lunni leipoo, Perinneruokaa prkl sekä tubettaja Iinaps. Kukin bloggaaja ja tubettaja kehittää mustikkapiirakasta oman versionsa, joiden reseptit julkaistaan 1.8. blogeissa ja myllynparas.fi-verkkosivustolla. Myllynparas.fi-sivustolla suomalaiset pääsevät 1.-13.8. äänestämään bloggaajien resepteistä suosikkinsa.

Myös kaikkia suomalaisia innostetaan leipomaan rakastettua perinneherkkua rakkaimmilleen mustikkapiirakkapäivänä 6.8. ja julkaisemaan Instagramissa kuvia leipomistaan mustikkapiirakoista. Päivän virallinen hashtag on #mustikkapiirakkapäivä ja lisätunnus @myllyn_paras.

Lue lisää mustikkapiirakkapäivästä ja sen taustoista aiemmasta tiedotteestamme: www.epressi.com/tiedotteet/vapaa-aika/mustikkapiirakkapaivaa-vietetaan-6.-elokuuta-leivo-sinakin-mustikkapiirakkaa-rakkaimmillesi.html

Mustikkapiirakkareseptejä ja bloggaajien reseptiäänestys:

myllynparas.fi/mustikkapiirakkapaiva

Kuvia median vapaaseen käyttöön:

myllynparas.smartimage.com/mustikkapiirakkapaiva

Lisätietoa: Johanna Kemppinen, markkinointipäällikkö, Myllyn Paras, johanna.kemppinen@myllynparas.fi, puh. 044 3122 037.

Mustikkapiirakkakysely toteutettiin myllynparas.fi-sivustolla 1.-26.6.2017. Vastaajia oli noin 1 900.

Myllyn Paras on vuonna 1928 perustettu perheyritys, joka valmistaa, myy ja markkinoi jauhoja, hiutaleita, suurimoita ja pastaa sekä pakastetaikinoita ja leivonnaispakasteita. Yrityksen kaksi tehdasta sijaitsevat Hyvinkäällä. Yritys valmistaa tuotteita myös vientiin mm. Kiinaan ja Baltian maihin. Yhteensä Myllyn Paras työllistää yli kaksi sataa henkilöä. www.myllynparas.fi.

Myllyn Paras Oy
Verkatehtaankatu 6
05830 HYVINKÄÄ

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Myllyn Paras Oy

Hyvää Helmikuuta Hyvinkäältä! Kevättä odotellessa Myllyn Paras Oy tuo markkinoille maaliskuun alussa Pyöreän Kauramurotaikinan18.2.2016 10:55Tiedote

Myllyn Paras on kehittänyt muutaman vuoden sisällä hyvin menestyneen Pyöreän Piirakkataikinoiden sarjan. Nyt myös suosittu Myllyn Paras Kauramurotaikina saa pyöreän muodon. Tuotekehittelyn ansiosta kauramurotaikinassa on entistä kestävämpi rakenne piirakkapohjiin. Tämän ansiosta piirakat leikkautuvat vaivattomasti vuoistaan murustumatta.