Muumimaailma avaa ovensa syyslomien ajaksi

Naantalin Muumimaailma vastaa yleisön toiveisiin avaamalla porttinsa ensimmäistä kertaa koulujen syyslomien ajaksi. Uusi syystapahtuma palvelee lokakuussa kolmena viikonloppuna sekä kotimaisia että kansainvälisiä turisteja. Luvassa on syksyn taikaa ja kaksi uutta hahmoa, Taikuri ja Pantteri

”Suomen matkailusesonki ei pääty kesään. Perheet kaipaavat ohjelmaa myös viikonloppuretkilleen ja syyslomalle”, muistuttaa Muumimaailman markkinointijohtaja Ann-Karin Koskinen.

”Muumimaailman pidempää aukioloaikaa on toivottu paitsi kotimaassa myös ulkomailla. Odotamme suomalaisten vierailijoiden lisäksi kävijöitä erityisesti Aasiasta, jossa Suomi-innostus ja Muumien fanitus tuntuvat vain kiihtyvän”, Koskinen jatkaa.

Muumimaailman syystapahtuma ”Taikuri ja kadonnut kuningasrubiini” tuo Muumimaailmaan kaksi uutta hahmoa, Taikurin ja Pantterin. Syksyn väreissä hehkuva tapahtuma tarjoaa myös taianomaisia elämyksiä, sillä kaikki kävijät saavat lipunmyynnistä mukaansa pehmotaikasauvan, jonka voit rekisteröidä ja nimetä Promenadin taikapisteessä. Kun taikasauvalla osoittaa Muumitalosta löytyviä simpukoita, alkaa tapahtua jänniä taikoja. Luvassa on myös päivittäinen taikurikoulu yhdessä Taikurin kanssa.

Myös syksyn teatteritarjonta on monipuolista. Pikku estradilla kummastellaan Tiuhtin ja Viuhtin piilottelemaa salaisuutta sekä Muumipeikon ja Pikku Myyn löytämää Taikurin hattua. Emma-teatterin lavalla salaperäinen Taikuri etsii kallisarvoista Kuningasrubiinia kuun pinnalta. Teatteriesitykset kuuluvat pääsylipun hintaan. Jokainen tapahtumapäivä päättyy Hemulin säkenöivään ilotulitukseen.

Muumimaailman lokakuun aukioloajat:
13.–14.10. klo 11–16, 18.–21.10. klo 11–16 sekä 27.–28.10. klo 11-16.

Lisätiedot ja kuvapyynnöt:
Ann-Karin Koskinen: ann-karin.koskinen@muumimaailma.fi ja 040 5900 701
www: https://www.muumimaailma.fi/syksy, liput verkosta: https://lippukone.muumimaailma.fi/
Media on tervetullut Muumimaailmaan pressikortilla!