Muumipeikko rakensi talon Muumimaailmaan

Tänä kesänä Muumimaailmassa tapahtuu! Muumipeikko täyttää 70 vuotta ja rakensi juhlan kunniaksi oman talonsa. Vilijonkka on puolestaan avannut vohvelikahvilan. Lisäksi Muumimaailma sai uudet asukkaat, kun Tiuhti ja Viuhti muuttivat Muumien saarelle.

Syömään!

Muumimaailmassa aika kuluu nopeasti Muumien kotisaarta tutkien ja tuttuja hahmoja halaillen, mutta nälkä saattaa yllättää niin suuret kuin pienetkin seikkailijat. Onneksi Muumimaailmassa on toistakymmentä ravintolaa, kahvilaa, kojua tai kioskia, joista saat purtavaa kunnon kotiruoasta välipaloihin ja herkkuihin. Ja kun herkuista puhutaan, on kerrottava, että uutuutena Muumimaailman Teatteriaukion suunnalla leijailee aivan ihana tuoksu! Vilijonkan vohveli tarjoilee kuumia vohveleita hillolla ja kermavaahdolla läpi kesän.

Vilijonkka ilahtui nimikkopaikastaan niin, että jakoi salaisen reseptinsä keittiön kanssa:

”Olihan se mukava yllätys, että sain mukaani nimetyn herkkupaikan. Suunnitteluvaiheessa minulle oli tärkeää, että nimikkopaikassani kaikki on kaunista, mutta tärkeintä minulle oli, että vohvelit tehdään isoäitini salaisen reseptin mukaisesti. Muumimamman sanoin kaikki hauska on hyvää vatsalle ja taidanpa itse olla samaa mieltä.”

Tervetuloa Tiuhti ja Viuhti

Muumimaailmaan on muuttanut kaksi uutta asukasta, Tiuhti ja Viuhti. Ensimmäisen kerran he vierailivat Muumien kotisaarella viime kesänä eräissä japanilaisissa häissä sekä Tove Janssonin syntymäpäivillä, mutta ei mennyt aikaakaan, kun pienet ystävykset päättivät muuttaa pysyvästi Muumimaailmaan.

Tänä kesänä Tiuhdin ja Viuhdin voi tavata Muumiteatterissa, satupolulla tai noidan mökin luona. Mutta saako Tiuhtia ja Viuhtia halata? Siihen vastauksen antaa Muumimaailman kohdepäällikkö Minna Keitilä:

­”Kyllä Tiuhtia ja Viuhtia saa halata – jos saat heidät kiinni! Nämä kaverukset kun ovat aika nopeita liikkeissään.”

Muumipeikko rakensi talon

Tänä keväänä Muumitalon pihalta kuului kova sahaaminen ja vasaran pauke, kun Muumipeikko rakensi itselleen vaaleansinisen talon. Sen jokaista kulmaa ei ole tarkistettu vatupassilla ja ikkunat sekä ovetkin sahattiin jälkikäteen, mutta ei se sitä tarkoita, etteikö talo olisi silti hurjan hieno!

Ulkoseinän sateenkaari miellyttää erityisesti Niiskuneitiä ja pienet vierailijat taitavat ihastua talon liukumäkeen. Muumipeikon talo avattiin juhlallisin menoin Muumimaailman kesäkauden 2015 avajaisissa 6.6., jolloin Pikku Myy leikkasi nauhan juhlavin menoin ja Muumit julistivat kesäkauden avatuksi.

Uuden talon lisäksi Muumipeikko juhlii tänä vuonna 70-vuotissyntymäpäiviään, sillä Tove Janssonin ensimmäisen Muumikirjan julkaisusta on kulunut jo 70 vuotta. Muumit ja suuri tuhotulva julkaistiin vuonna 1945 tuomaan sodan synkkiin vuosiin valoa ja iloa.

Liput aina edullisemmin netistä

Jos haluat välttää mahdolliset lippujonot ja ostaa lippusi edullisemmin, kannattaa Muumimaailman pääsyliput ehdottomasti ostaa netistä osoitteesta http://lippukone.muumimaailma.fi/. Yhden päivän lippu Muumimaailman portilta ostettuna maksaa 27 €, kun netistä ostettuna sen saa euron alennuksella hintaan 26 €. Lippu sisältää sisäänpääsyn kesäkaudella ja esitykset Teatteri Emmassa.

Samalla kannattaa tutustua myös muihin lipputyyppeihin, kuten kahden päivän lippuun, Muumimaailman ja Väskin yhteislippuun sekä Muumimaailman kausikorttiin, jolla pääsee vierailemaan Muumimaailmassa kesäkauden aikana niin monta kertaa kuin vain ehtii.

Lue lisää: www.lippukone.muumimaailma.fi

Seuraa Muumimaailmaa!

Muumimaailma on myös sosiaalisessa mediassa, joten uusimmat Muumikuulumiset saat tietoosi seuraamalla Muumimaailmaa Instagramissa, Facebookissa ja Twitterissä. Luvassa on myös pieniä kilpailuja, joissa palkinnot ovat varmasti jokaiselle Muumien ystävälle mieluisia.

Instagram: @moominworld_naantali

Facebook: www.facebook.com/muumimaailma

Twitter: @Moominworld1

Lisätiedot: Muumimaailman markkinointijohtaja Ann-Karin Koskinen,

ann-karin.koskinen@muumimaailma.fi tai p. 040 590 0701.