Muutoksia lähijunaliikenteen lipunmyyntiin 1.1.2018

HSL:n lippuja ei enää myydä VR:n automaateista ja VR:n asemien lipunmyynneistä 1.1.2018 alkaen. Vuoden 2017 puolella ostetuilla VR:n lähijunaliikenteen lipuilla voi matkustaa HSL-alueella, niin kauan kuin liput ovat voimassa.

Vuodenvaihteen jälkeen HSL:n lippuja ei myydä enää VR:n automaateista ja VR:n asemien myyntipisteistä. HSL:n lippuja saa R-kioskeilta, HSL:n palvelupisteistä ja HSL:n automaateista.

Siuntion asema ja Tuusulan Jokelan asema siirtyvät vuodenvaihteesta lähtien HSL-alueeseen. Matkat Siuntion ja Jokelan asemilta HSL-alueen muille asemille voi maksaa 1.1.2018 alkaen HSL:n lipuilla. Vuoden 2017 puolella ostetuilla VR:n lähijunaliikenteen lipuilla voi matkustaa HSL-alueella, niin kauan kuin liput ovat voimassa.

Järvenpään alueella olevilla asemilla (Järvenpää, Ainola, Saunakallio, Haarajoki) voi matkustaa sekä HSL:n että VR:n lipuilla. Tämä koskee sekä kyytiin nousemista että kyydistä poistumista.

Myös Järvenpään sisäisillä sekä Järvenpäästä HSL-alueelle (Jokela, Kerava ja asemat Keravan eteläpuolella) kulkevilla matkoilla voi käyttää sekä VR:n että HSL:n lippua.

Lasten ikäraja yhtenäistyy

Lastenlipun ikäraja muuttuu VR:n lähiliikennealueella 1.1.2018. Jatkossa myös lähiliikenteen junissa kaikki alle 7-vuotiaat voivat matkustaa maksutta. Lastenlipun ostavat 7–16-vuotiaat. Ikärajat ovat siis jatkossa samat kuin HSL:n liikenteessä. Myös käytäntö lastenvaunujen kuljettamisesta yhtenäistyy: sekä HSL:n että VR:n lähiliikenteessä voi yksi aikuinen voi matkustaa lastenvaunujen kanssa maksutta 1.1.2018 alkaen.

Tiedottaja Tuija Ruoho, HSL viestintä 040 169 3579

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa seudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 380 työntekijää ja liikevaihto noin 700 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain noin 360 miljoonaa matkaa, mikä on 66 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista. Yhteystietoja medialle: www.hsl.fi/viestinta

HSL:n hallituksen päätöksiä 2.10.20182.10.2018 14:12Tiedote

Jäsenkuntien lausunnot HSL:n toiminta- ja taloussuunnitelmaehdotukseen vuosille 2019-2021 Hallitus merkitsi tiedoksi kuntien lausunnot HSL:n taloussuunnitelmaehdotukseen vuosille 2019-2021. Linkki pöytäkirjaan: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2018555-2 Osavuosikatsaus 2/2018 HSL:n osavuosikatsaus tammi–elokuulta ennakoi talousarviota parempaa tulosta. Tätä selittävät etenkin kasvaneet matkustajamäärät ja lipputulojen suotuisa kehitys. Hallitus merkitsi tiedoksi osavuosikatsauksen 2/2018. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. Linkki pöytäkirjaan: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2018555-3 Syysyhtymäkokouksen koolle kutsuminen 27.11.2018 Hallitus kutsui koolle syysyhtymäkokouksen 27.11.2018. Syysyhtymäkokouksen tehtäviin kuuluu muun muassa talousarvion, taloussuunnitelmien ja strategian sekä sitovat tavoitteet sisältävän toimintasuunnitelman hyväksyminen. Linkki pöytäkirjaan: http://hsl01.hosting.documen