Muutoksia Osuuskauppa Keskimaan market- ja tavaratalokaupassa − toimialajohtaja Reima Loukkola siirtyy Osuuskauppa Arinan hallintojohtajaksi

Osuuskauppa Keskimaan market- ja tavaratalokaupan toimialajohtaja ja johtoryhmän jäsen Reima Loukkola siirtyy kotiseudulleen Ouluun Osuuskauppa Arinan hallintojohtajaksi 1.10.2020 alkaen. Keskimaa käynnistää uuden toimialajohtajan rekrytoinnin välittömästi.

Osuuskauppa Keskimaan market- ja tavaratalokauppaa menestyksekkäästi luotsannut toimialajohtaja Reima Loukkola siirtyy 1.10.2020 alkaen Osuuskauppa Arinan hallintojohtajaksi, vastuualueinaan osuuskaupan talous-, tieto- ja kiinteistötoiminnot. Loukkola on toiminut Keskimaan market- ja tavaratalokaupan toimialajohtajana vuodesta 2012 asti.

Keskimaalla market- ja tavaratalokaupan toimialajohtajan vastuulla ovat kaikki Keskimaan alueen Prismat, S-marketit ja Salet sekä Sokos-tavaratalo ja Kodin Terra. Tuloksellisen toiminnan lisäksi Loukkola on ollut aktiivisesti mukana SOK:n eri kehitys- ja tukiryhmissä.

− Reima on toiminut meillä Keskimaassa avainasemassa niin omaa toimialaansa luotsaten kuin johtoryhmän jäsenenäkin. Hän on kehittänyt menestyksekkäästi Keskimaan marketkauppaa kautta linjan. Ymmärrämme halun palata kotikonnuille Ouluun ja ”kasvattiseuraan” Osuuskauppa Arinaan, jossa Reima on aloittanut uransa, Osuuskauppa Keskimaan toimitusjohtaja Antti Määttä toteaa.

− Kiitämme jo tässä vaiheessa Reima Loukkolaa työpanoksesta Osuuskauppa Keskimaassa viimeisten lähes 10 vuoden ajan. Meiltä avautuu nyt todellinen näköalapaikka kaupan alan rautaiselle ammattilaiselle ja johtajalle, joka on valmis ottamaan vastuulleen Keskimaan market- ja tavaratalokaupan, Määttä lisää.

Osuuskauppa Keskimaa käynnistää uuden market- ja tavaratalokaupan toimialajohtajan rekrytoinnin välittömästi. Tavoitteena on saattaa rekrytointiprosessi loppuun kesäkuun loppuun mennessä.

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 632 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 133 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Keskimaan energiajuomien myyntirajoitus jää pysyväksi toimintamalliksi4.6.2020 11:30:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaa aloitti kaikissa toimipaikoissaan energiajuomien myyntirajoitusta koskevan kokeilun tämän vuoden alussa. Puolen vuoden kokeilujakson aikana asiakkaiden mielipiteitä myyntirajoituksesta kerättiin verkkokyselyn avulla. Vastauksia saatiin yli 400, vastanneista selvä enemmistö piti rajoitusta positiivisena asiana. Kokeilujakson päätyttyä Keskimaa on päättänyt tehdä energiajuomien myyntikiellosta alle 16-vuotiaille pysyvän toimintamallin kaikissa Keskimaan toimipaikoissa.

Keskimaan ravintolat ja ABC-liikennemyymälät avautuvat asiakkaille – turvalliseen asiointiin on kiinnitetty erityistä huomiota29.5.2020 10:55:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaa avaa 1.6.2020 osan ravintoloistaan sekä kaikkien ABC-liikenneasemien ravintolapalvelut kesäkuun ensimmäisen viikon aikana. Tehostetut turvallisuustoimet näkyvät järjestelyissä ja palveluissa. Asiakaspalvelussa henkilökunnalla on käytössä kasvovisiirit, pöytien sijoittelussa on huomioitu turvavälit ja toimintavoissa on paljon hiottuja yksityiskohtia turvallisen ja hygieenisen asioinnin varmistamiseksi. Myös asiakkaita opastetaan turvalliseen asiointiin.

Keskimaan ruokakauppojen tilaus- ja noutopalvelu saatavilla nyt kaikista Keskimaan S-marketeista ja Saleista sekä kolmesta ABC-marketista12.5.2020 08:55:00 EESTTiedote

Keskimaan Kauppa-apu on ruokakaupan tilaus- ja noutopalvelu, joka käynnistyi huhtikuun alussa neljässä S-marketissa: Jämsässä, Keuruulla, Saarijärvellä ja Äänekoskella. Palvelua on kehitetty ja laajennettu aktiivisesti vastaamaan asiakkaiden tarpeita koronaviruksen aiheuttamassa poikkeustilanteessa. Nyt palvelu on käyttöönotettu kaikissa Keskimaan 24 S-marketissa ja 14 Salessa, sekä lisäksi kolmessa ABC-marketissa. Palvelussa verkkokaupasta valitut tuotteet kerätään toimipaikassa valmiiksi kasseihin ja ne noudetaan tai toimitetaan sovittuna aikana. Tilauksia on mahdollista hoitaa myös puhelimitse.

Kauppakeskus Sokkarin poikkeusaukioloajat laajenevat ja kehityshankkeet etenevät8.5.2020 10:55:18 EESTTiedote

Kauppakeskus Sokkarin aukioloaikoja supistettiin koronaviruksen aiheuttamien toimenpiteiden vuoksi maaliskuun lopulla. Aukioloaikojen laajentaminen arki-iltojen osalta on tullut ajankohtaiseksi, kun rajusti laskeneet asiakasmäärät ovat alkaneet kasvamaan hillitysti. Poikkeustilanteesta huolimatta Sokkarille suunniteltuja kehitys- ja rakennusprojekteja, kuten ravintolamaailman uudistaminen, uusien toimijoiden myymälätilojen rakentamiset, Mestarin Herkun täydellinen uudistaminen ja kauppakeskuksen julkisivun kunnostus, on viety suunnitelmien mukaisesti eteenpäin.

Kodin Terran aukioloaikoja laajennetaan ja puutarhan pop up -myymälät saapuvat marketien pihoihin30.4.2020 10:50:00 EESTTiedote

Kevään saapuminen on saanut pihan ja parvekkeen laittajat liikenteeseen koronasta huolimatta. Kauppa on vilkastunut selvästi Jyväskylän Kodin Terrassa, jossa aukioloaikoja laajennetaan 4.5.2020 alkaen. Kodin Terran puutarhamyymälän lisäksi myös Prismojen Kesäpihat on avattu. Tänä keväänä osa Keskimaan S-marketeista, Saleista ja ABC-liikennemyymälöistä ovat saaneet piha-alueilleen uuden puutarha pop up -myymälän.