Muutos Oral Hammaslääkärit Oyj:n johdossa - Jarkko Jokinen Oral Hammaslääkärit Oyj:n toimitusjohtajaksi 1.6.2019 alkaen

Jarkon laaja johtajakokemus painottuu yksityisiin terveyspalveluihin, kuluttajavetoiseen elintarvikeliiketoimintaan ja lääketeollisuuteen. Jarkko siirtyi huhtikuussa Oralin liiketoimintajohtajaksi ja varatoimitusjohtajaksi GlaxoSmithKlinen Skandinavian ja Baltian liiketoimintajohtajan tehtävästä. Hän on urallaan toiminut mm. Pihlajalinnassa Lapsettomuusklinikan toimitusjohtajana sekä yhtiön yksityisten terveyspalveluiden, työterveyshuollon ja vakuutusliiketoiminnan johtajana. Urallaan Jokinen on myös toiminut toimitusjohtajana ja omistajana kotimaisessa urheiluravinteita ja terveellisiä välipaloja valmistavassa alan johtavassa yhtiössä. Lääketeollisuudessa jokisen ura on kehittynyt myynnin ja markkinoinnin kautta liiketoiminnan johtoon ja kansainvälisiin tehtäviin. Jokisella on myös useita toimialan luottamustehtäviä hallitustyöskentelyn kautta.

”Oralin vahva brändi ja maine suun terveyden huippuasiantuntijana vaikuttivat ratkaisevasti mielenkiintooni siirtyä yhtiöön aiemmin tänä keväänä. Oralin omistajan Colosseum Dental Groupin pitkäjänteinen sitoutuminen Euroopan johtavan suun terveydenhoidon ketjun rakentamiseen, omistajayhtiön arvopohja sekä taustalla toimiva hyväntekeväisyyssäätiö luovat perustan, jolle on hyvä rakentaa. Oralissa työskentelee yli 1600 alan huippuammattilaista. Tavoitteemme on jatkaa orgaanista kasvua ja kehittää toimintaamme edelleen. Onnistuminen edellyttää lääketieteellistä huippulaatua ja asiakkaiden odotusten ylittämistä. Tämä tarkoittaa Oralin asiakkaille alan parasta hoitoa, erinomaista palvelua, läpinäkyvyyttä hinnoittelussa, digitalisaatiota ja uusia palvelukonsepteja. Näitä lähdemme yhdessä viemään eteenpäin”, kertoo Jokinen.

”Kiitämme Jarno Huurinaista hänen erittäin merkittävästä työpanoksestaan viimeisen viiden vuoden ajalta Oralin rakentamisessa alan johtavaksi ketjuksi ja markkinajohtajaksi Suomessa. Oralin prosessit ovat tällä hetkellä alan kehittyneimmät ja yhtiöllä on alan tyytyväisimmät asiakkaat. Yhtiö on hyvässä tilanteessa tulevaisuutta ajatellen ja toivotamme Jarkko Jokiselle parhainta onnea ja menestystä hänen uudessa tehtävässään yhtiössä ja sen tulevaisuuden rakentamisessa”, toteaa Colosseum Dental Groupin toimitusjohtaja Stefan Nilsson.

Colosseum Dental Group, CEO Stefan Nilsson , puh: +41793379905, sähköposti: etunimi.sukunimi@colosseumdental.com

MBA Jarkko Jokinen Oral Hammaslääkärit Oyj:n toimitusjohtajaksi 1.6.2019 alkaen.

Oral Hammaslääkärit Oyj (www.oral.fi) on valtakunnallisesti toimiva suun terveydenhoitopalveluita tuottava yhtiö, jossa työskentelee yli 1600 alan ammattilaista. Yhtiön liikevaihto vuonna 2018 oli 103 miljoonaa euroa. Oral toimii 75 toimipisteessä ympäri Suomea. Konserniin kuuluu myös Oral Hammaslaboratorio Oy.

Oral Hammaslääkärit Oyj:n omistaa Colosseum Dental Group. Sillä on yhteensä yli 300 hammaslääkäriasemaa Suomessa, Iso-Britanniassa, Italiassa, Norjassa, Ruotsissa, Saksassa, Sveitsissä ja Tanskassa. Colosseum Dental Groupin omistaa pääomasijoittajayhtiö Jacobs Holding AG. Sen ainoa edunsaaja on kansainvälinen Jacobs Foundation -hyväntekeväisyyssäätiö, joka tukee lasten ja nuorten kehittymistä.

Jarkko Jokinen Oral Hammaslääkärit Oyj:n liiketoimintajohtajaksi ja varatoimitusjohtajaksi20.2.2019 10:00:00 EETTiedote

Lehdistötiedote 20.2.2019. MBA Jarkko Jokinen on nimitetty Oral Hammaslääkärit Oyj:n (”Oral”) liiketoimintajohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi 2.4.2019 alkaen. Jokinen vastaa tehtävässään yhtiön hammaslääkäriasemien verkoston kasvusta ja tuloksesta sekä asiakas- ja henkilöstötyytyväisyydestä. Jokinen toimii myös yhtiön varatoimitusjohtajana ja raportoi tehtävässään Oralin toimitusjohtajalle.