WolfcomWolfcom

Muutos Tanskan kuninkaalliseen vierailuun: Hänen kuninkaallinen korkeutensa kruununprinsessa saapuu vierailulle Suomeen 13.-14. syyskuuta.

Hänen kuninkaallinen korkeutensa Tanskan kruununprinssi joutuu kirurgisen operaation vuoksi perumaan viralliset tehtävänsä kahden viikon ajalta. Tämän johdosta Hänen kuninkaallinen korkeutensa Tanskan kruununprinsessa saapuu aiemmin julkistetun ohjelman mukaisesti viralliselle vierailulle Helsinkiin ja Turkuun 13.-14. syyskuuta.

Tänä vuonna tuli kuluneeksi 100 vuotta siitä, kun Tanska virallisesti tunnusti Suomen itsenäisyyden. Maiden väliset diplomaattiset suhteet solmittiin 18.2.1918. Tanskan kruununprinsessa kunnioittaa merkkitapahtumaa saapumalla ensimmäiselle vierailulleen Suomeen. Vierailun tarkoituksena on myös korostaa kolmea osa-aluetta Tanskan ja Suomen välisissä kauppa- ja asiantuntijasuhteissa: kestävää kaupunkisuunnittelua sekä pohjoismaista ruoan tuotantoa ja vahvaa pohjoismaista laivanrakennusosaamista. Näitä teemoja käsitellään kruununprinsessan kunniaksi järjestettävissä tapahtumissa ja tapaamisissa Helsingissä ja Turussa.

Kruununprinsessan Suomen-vierailun delegaatioon kuuluvat edelleen Tanskan ympäristö- ja ruokaministeri Jakob Ellemann-Jensen sekä yli 30 tanskalaisyritystä, jotka esittelevät vierailun aikana osaamistaan ja tarjontaansa suomalaisille yrityksille sekä julkisille ja yksityisille yhteisöille. Tanskalaiset yritykset toivat Suomeen viime vuoden aikana noin 1,6 miljardin euron arvosta tuotteita ja palveluita.

Kruununprinsessan vierailun virallinen ohjelma alkaa torstaina 13. syyskuuta Helsingin kaupungintalolla seminaarista, jonka aiheena on kestävä kaupunkisuunnittelu ja -rakentaminen. Kruununprinsessaa isännöivät Helsingin pormestari Jan Vapaavuori, apulaispormestari Anni Sinnemäki sekä Ramboll Finlandin hallituksen puheenjohtaja Markku Moilanen.

Kaupungintalon seminaarin jälkeen kruununprinsessa lounastaa eduskunnassa puhemies Paula Risikon kanssa ja tutustuu Stora Enson pääkonttoriin. Tämän jälkeen kruununprinsessa osallistuu Tanskan Suomen suurlähettilään virka-asunnossa järjestettävään tanskalaista elintarviketuotantoa ja uuden aallon pohjoismaista gastronomiaa esittelevään media- ja sidosryhmätapahtumaan. Hän vierailee myös Kampin Laituri-tilassa tanskalaisen arkkitehtitoimisto COBEn projekteihin ja samannimiseen menestyskirjaan perustuvassa, julkisen tilan roolia pohtivassa Our Urban Living Room -näyttelyssä. Torstai-iltana kruununprinsessa osallistuu juhlaillalliselle Finlandia-talolla.

Perjantaina 14. syyskuuta kruununprinsessa siirtyy delegaationsa kanssa Turkuun, jossa häntä emännöi kaupunginjohtaja Minna Arve. He käyvät yhdessä Meyer Turku -telakan toimitusjohtajan Jan Meyerin kanssa tutustumassa Meyerin telakan osaamiseen ja tuotantoon. Tämän jälkeen kruununprinsessa vierailee Turun Forum Marinum -keskuksessa.

Laura Kyntölä, PR- ja viestintätoimisto Wolfcom Oy
+358 45 896 6399, laura.kyntola@wolfcom.fi

Suvi Nousiainen, Tanskan suurlähetystö Suomessa
+358 9 6841 0517, suvnou@um.dk

Yli 650 suomalaista haki muotiviikkojen malliksi8.4.2019 12:59:08 EESTTiedote

Kaikille suomalaisille muotia tarjoava Sokos-tavarataloketju haki kevään muotiviikoilleen malleiksi tavallisia muodista ja esiintymisestä kiinnostuneita kuluttajia. Hakijoita huippumalli Saimi Hoyerin vetämään mallivalmennukseen ilmoittautui yli 650, joista kahdeksan nähdään viikonloppuna Oulun Sokos-tavaratalon estradilla. Hakijoiden suuri määrä ja laaja, 9-73 -vuoden ikäjakauma ilahdutti muotiviikkojen järjestäjät.

Eestlased loobuvad heliplaatidest voogedastuse kasuks29.3.2019 13:58:00 EETTiedote

Kolme suurima plaadifirma andmetel siirdub muusikatarbimine ka Eestis digitaalsetesse voogedastuskanalitesse ning see sunnib muusikuid avaldama pikkade plaatide asemel pigem singleid. Füüsiliste salvestiste ehk heliplaatide müük langeb jätkuvalt ja vähenes eelmisel aastal üle-eelmisega võrreldes 40% võrra. Digitaalsete streaming-teenuste kaudu tarbitud muusika maht kasvas 2018. aastal lausa 43%. See viitab selgele muutusele Eesti tarbijate muusikakuulamisharjumustes. Uutmoodi muusikatarbimine, mis toimub voogedastusteenuste kaudu, sunnib artiste keskenduma plaatide asemel senisest enam singlite avaldamisele.

UMA coworking-tilan ihmiskokeessa tutkittiin työympäristön merkitystä hyvinvointiin19.3.2019 11:55:46 EETTiedote

Parhaista osaajista käydään kovaa kilpailua, ja siksi yhä useampi työnantaja haluaa tarjota työntekijöilleen joustavan ja innostavan työympäristön. Technopolis vastaa kasvavaan kysyntään laajentamalla yhteisöllisten työtilojen verkostoaan, UMA Workspacea. Työympäristön vaikutusta työntekijöiden hyvinvointiin selvitettiin mittaamalla UMA Workspace -tiloissa työskentelevien henkilöiden stressi- ja palautumistasoja. Testihenkilöt kokivat vähemmän stressiä ja kokivat nukkuvansa paremmin työskenneltyään monipuolisessa työympäristössä.

Kotimainen erälegenda Sasta 50 vuotta – juhlat yhdessä suomalaisten laatumerkkien kanssa28.2.2019 09:59:48 EETTiedote

Suomalainen erävaatemerkki Sasta on pukenut laatutietoisia luonnonystäviä jo 50 vuoden ajan. Juhlavuotensa kunniaksi Sasta julkistaa viisi muiden kotimaisten laatumerkkien kanssa suunniteltua ja valmistettua yhteistuotetta, eli kollaboraatiota. Yhteistyöprojektien tavoitteena on muistuttaa kuluttajia tarveharkintaisia ostoksia tehdessään kotimaisen suunnittelun ja tuoteosaamisen jatkuvuuden tärkeydestä sekä tukea myös muita vastuullisia suomalaisia toimijoita.

Suomalainen Gamesaver valmentamaan Kiinasta jääkiekkomaata20.2.2019 09:46:20 EETTiedote

Suomalainen urheiluvideopalvelu Gamesaver on solminut aiesopimuksen jääkiekon videovalmennus- ja mediapalvelun rakentamisesta Kiinaan. Vuoden 2022 talviolympiakaupungin Zhangjiakoun virallisen kumppanin, ruotsalaisen urheilualan konseptointiin erikoistuneen Sports Republicin kanssa räätälöitävä palvelu tulee tarjoamaan kiinalaisille jääkiekkoharrastajille mm. suomalaisten jääkiekkotähtien parhaita kikkavideoita. Gamesaverin Kiinan-versio integroidaan myös Sports Republicin CoachVision-ohjelmaan palvelemaan ja kehittämään kiinalaisia jääkiekkovalmentajia.

MTV:lle vuosi 2018 oli käännekohta – liikevaihto kasvu-uralle ensimmäistä kertaa kuuteen vuoteen14.2.2019 20:26:28 EETTiedote

Suomen suurimmalle kaupalliselle televisioyhtiölle MTV Oy:lle 2018 oli investointien ja uudistusten vuosi. Vaikka yhtiön tulos oli edelleen tappiollinen, onnistui MTV kääntämään liikevaihdon kasvuun edellisvuodesta, ensimmäistä kertaa kuuteen vuoteen. Tämä käy ilmi MTV:n omistavan ruotsalaisen Bonnier Broadcastingin torstaina julkistamasta tulosraportista.