WolfcomWolfcom

Muutos Tanskan kuninkaalliseen vierailuun: Hänen kuninkaallinen korkeutensa kruununprinsessa saapuu vierailulle Suomeen 13.-14. syyskuuta.

Hänen kuninkaallinen korkeutensa Tanskan kruununprinssi joutuu kirurgisen operaation vuoksi perumaan viralliset tehtävänsä kahden viikon ajalta. Tämän johdosta Hänen kuninkaallinen korkeutensa Tanskan kruununprinsessa saapuu aiemmin julkistetun ohjelman mukaisesti viralliselle vierailulle Helsinkiin ja Turkuun 13.-14. syyskuuta.

Tänä vuonna tuli kuluneeksi 100 vuotta siitä, kun Tanska virallisesti tunnusti Suomen itsenäisyyden. Maiden väliset diplomaattiset suhteet solmittiin 18.2.1918. Tanskan kruununprinsessa kunnioittaa merkkitapahtumaa saapumalla ensimmäiselle vierailulleen Suomeen. Vierailun tarkoituksena on myös korostaa kolmea osa-aluetta Tanskan ja Suomen välisissä kauppa- ja asiantuntijasuhteissa: kestävää kaupunkisuunnittelua sekä pohjoismaista ruoan tuotantoa ja vahvaa pohjoismaista laivanrakennusosaamista. Näitä teemoja käsitellään kruununprinsessan kunniaksi järjestettävissä tapahtumissa ja tapaamisissa Helsingissä ja Turussa.

Kruununprinsessan Suomen-vierailun delegaatioon kuuluvat edelleen Tanskan ympäristö- ja ruokaministeri Jakob Ellemann-Jensen sekä yli 30 tanskalaisyritystä, jotka esittelevät vierailun aikana osaamistaan ja tarjontaansa suomalaisille yrityksille sekä julkisille ja yksityisille yhteisöille. Tanskalaiset yritykset toivat Suomeen viime vuoden aikana noin 1,6 miljardin euron arvosta tuotteita ja palveluita.

Kruununprinsessan vierailun virallinen ohjelma alkaa torstaina 13. syyskuuta Helsingin kaupungintalolla seminaarista, jonka aiheena on kestävä kaupunkisuunnittelu ja -rakentaminen. Kruununprinsessaa isännöivät Helsingin pormestari Jan Vapaavuori, apulaispormestari Anni Sinnemäki sekä Ramboll Finlandin hallituksen puheenjohtaja Markku Moilanen.

Kaupungintalon seminaarin jälkeen kruununprinsessa lounastaa eduskunnassa puhemies Paula Risikon kanssa ja tutustuu Stora Enson pääkonttoriin. Tämän jälkeen kruununprinsessa osallistuu Tanskan Suomen suurlähettilään virka-asunnossa järjestettävään tanskalaista elintarviketuotantoa ja uuden aallon pohjoismaista gastronomiaa esittelevään media- ja sidosryhmätapahtumaan. Hän vierailee myös Kampin Laituri-tilassa tanskalaisen arkkitehtitoimisto COBEn projekteihin ja samannimiseen menestyskirjaan perustuvassa, julkisen tilan roolia pohtivassa Our Urban Living Room -näyttelyssä. Torstai-iltana kruununprinsessa osallistuu juhlaillalliselle Finlandia-talolla.

Perjantaina 14. syyskuuta kruununprinsessa siirtyy delegaationsa kanssa Turkuun, jossa häntä emännöi kaupunginjohtaja Minna Arve. He käyvät yhdessä Meyer Turku -telakan toimitusjohtajan Jan Meyerin kanssa tutustumassa Meyerin telakan osaamiseen ja tuotantoon. Tämän jälkeen kruununprinsessa vierailee Turun Forum Marinum -keskuksessa.

Laura Kyntölä, PR- ja viestintätoimisto Wolfcom Oy
+358 45 896 6399, laura.kyntola@wolfcom.fi

Suvi Nousiainen, Tanskan suurlähetystö Suomessa
+358 9 6841 0517, suvnou@um.dk

Kutsu medialle: Kaikki tiet vievät Viroon @ Matka2019, torstaina 17.1. kl 16.0010.1.2019 10:56Tiedote

Suomalaisten suosikkikohteen, pienen ja rakkaan Viron sydän on suuri ja se sykkii niin tiheään, että heikompaa hirvittää. Ota tahdista kiinni ja tule Viron matkailunedistämiskeskuksen kuratoimaan Kaikki tiet vievät Viroon -infotilaisuuteen Helsingin Messukeskukseen Matkamessujen ammattilaispäivänä torstaina 17.1. kello 16.00 (Messukeskuksen Siipi, kokoustila 205, pääsisäänkäynnin aulasta portaat ylös 2. kerrokseen).

Gamesaver yhdistää urheilevat perheet19.12.2018 08:00Tiedote

Suomalainen Gamesaver on nuorisourheilun videopalvelu, joka mahdollistaa otteluiden seuraamisen ja joukkueiden sekä pelaajien kannustamisen myös etänä. Gamesaver luo seuroille ja joukkueille uusia mahdollisuuksia palvella sponsoreitaan ja hankkia lisätuloja toimintansa kehittämiseen. Uudenlainen keino tukea nuorisourheilua ja helpottaa urheilevien perheiden arkea on houkutellut palvelun taustajoukkoihin laajan joukon suomalaisia urheilun supertähtiä.