WolfcomWolfcom

Muutos Tanskan kuninkaalliseen vierailuun: Hänen kuninkaallinen korkeutensa kruununprinsessa saapuu vierailulle Suomeen 13.-14. syyskuuta.

Hänen kuninkaallinen korkeutensa Tanskan kruununprinssi joutuu kirurgisen operaation vuoksi perumaan viralliset tehtävänsä kahden viikon ajalta. Tämän johdosta Hänen kuninkaallinen korkeutensa Tanskan kruununprinsessa saapuu aiemmin julkistetun ohjelman mukaisesti viralliselle vierailulle Helsinkiin ja Turkuun 13.-14. syyskuuta.

Tänä vuonna tuli kuluneeksi 100 vuotta siitä, kun Tanska virallisesti tunnusti Suomen itsenäisyyden. Maiden väliset diplomaattiset suhteet solmittiin 18.2.1918. Tanskan kruununprinsessa kunnioittaa merkkitapahtumaa saapumalla ensimmäiselle vierailulleen Suomeen. Vierailun tarkoituksena on myös korostaa kolmea osa-aluetta Tanskan ja Suomen välisissä kauppa- ja asiantuntijasuhteissa: kestävää kaupunkisuunnittelua sekä pohjoismaista ruoan tuotantoa ja vahvaa pohjoismaista laivanrakennusosaamista. Näitä teemoja käsitellään kruununprinsessan kunniaksi järjestettävissä tapahtumissa ja tapaamisissa Helsingissä ja Turussa.

Kruununprinsessan Suomen-vierailun delegaatioon kuuluvat edelleen Tanskan ympäristö- ja ruokaministeri Jakob Ellemann-Jensen sekä yli 30 tanskalaisyritystä, jotka esittelevät vierailun aikana osaamistaan ja tarjontaansa suomalaisille yrityksille sekä julkisille ja yksityisille yhteisöille. Tanskalaiset yritykset toivat Suomeen viime vuoden aikana noin 1,6 miljardin euron arvosta tuotteita ja palveluita.

Kruununprinsessan vierailun virallinen ohjelma alkaa torstaina 13. syyskuuta Helsingin kaupungintalolla seminaarista, jonka aiheena on kestävä kaupunkisuunnittelu ja -rakentaminen. Kruununprinsessaa isännöivät Helsingin pormestari Jan Vapaavuori, apulaispormestari Anni Sinnemäki sekä Ramboll Finlandin hallituksen puheenjohtaja Markku Moilanen.

Kaupungintalon seminaarin jälkeen kruununprinsessa lounastaa eduskunnassa puhemies Paula Risikon kanssa ja tutustuu Stora Enson pääkonttoriin. Tämän jälkeen kruununprinsessa osallistuu Tanskan Suomen suurlähettilään virka-asunnossa järjestettävään tanskalaista elintarviketuotantoa ja uuden aallon pohjoismaista gastronomiaa esittelevään media- ja sidosryhmätapahtumaan. Hän vierailee myös Kampin Laituri-tilassa tanskalaisen arkkitehtitoimisto COBEn projekteihin ja samannimiseen menestyskirjaan perustuvassa, julkisen tilan roolia pohtivassa Our Urban Living Room -näyttelyssä. Torstai-iltana kruununprinsessa osallistuu juhlaillalliselle Finlandia-talolla.

Perjantaina 14. syyskuuta kruununprinsessa siirtyy delegaationsa kanssa Turkuun, jossa häntä emännöi kaupunginjohtaja Minna Arve. He käyvät yhdessä Meyer Turku -telakan toimitusjohtajan Jan Meyerin kanssa tutustumassa Meyerin telakan osaamiseen ja tuotantoon. Tämän jälkeen kruununprinsessa vierailee Turun Forum Marinum -keskuksessa.

Laura Kyntölä, PR- ja viestintätoimisto Wolfcom Oy
+358 45 896 6399, laura.kyntola@wolfcom.fi

Suvi Nousiainen, Tanskan suurlähetystö Suomessa
+358 9 6841 0517, suvnou@um.dk

BusinessFM sai radion uuden osavaltakunnallisen toimiluvan15.11.2018 16:44Tiedote

Viestintävirasto myönsi pääkaupunkiseudulla, Tampereella ja Oulussa kuuluvalle BusinessFM-radiokanavalle osavaltakunnallisen toimiluvan kaudelle 2020-30. BusinessFM:lle myönnetty täysin uusi taajuuskokonaisuus 13 laajentaa kanavan kuuluvuusalueen 1.1.2020 alkaen myös Jyväskylään, Kuopioon, Lahteen, Turkuun ja Vaasaan. Hyvästä musiikista ja työuransa kehittämisestä kiinnostuneille kuulijoille suunnattu kotimainen BusinessFM välittää työ- ja talouselämän arvokasta tietopääomaa ja sen myötä pyrkii omalta osaltaan edistämään suomalaista kansantaloutta.

Huippuosaajien uusi puhujatoimisto luo Suomeen lisää laadukasta puhetta8.11.2018 10:07Tiedote

Suomen puhujatoimistomarkkinaan syntyi uusi toimija, kun alan konkarit perustivat MySpeaker-yhtiön. Uuden puhuja- ja valmennusyhtiön tarkoituksena on kasvattaa laadukkaan puhumisen arvostusta ja kouluttaa suomalaisista yhä mukaansatempaavampia puhujatähtiä. MySpeaker Oy:n johtoryhmän muodostavat nyt Euroopan suurimman puhujayhtiön avaintehtävissä pitkään toimineet Johan Sjöstrand, Susanna Suorsa, Sebastian Wardi ja Olli Bergman sekä bisnesantropologi ja Suomen parhaimmaksi puhujaksi ja juontajaksi nimetty André Noël Chaker.

Näin suomalainen viettelee vaatteilla - Sokos tutki suomalaisten suhdetta pukeutumiseen2.11.2018 14:33Tiedote

Uskomus suomalaisten pukeutumisen pohjautuvan lähinnä käytännöllisiin tuulipukuihin on harhaluulo. Suomalaiset osaavat pukeutua vaihtuvien sääolosuhteiden mukaan, mutta käytännöllinen pukeutuminen on saanut rinnalleen toisen tärkeän elementin - muodikkuuden. Sokoksen teettämän kyselytutkimuksen mukaan suomalaiset tuntevat olevansa tyylikästä kansaa ja tyylillä on meille vahva merkitys.