Valtion tieto- ja viestintätekniikkakeskus Valtori

Muutosohjelma: Yhdessä tekemistä, tehokkuutta ja tavoitteellisuutta

Jaa

Valtorin Muutosohjelman 2020–2022 ensimmäisenä toteutusvuonna rakennettiin pohjaa uudelle strategialle. Tärkeimmät saavutukset liittyvät asiakasyhteistyöhön, kustannustehokkuuteen ja toiminnan tavoitteellisuuteen.

Muutosohjelman toteutus käynnistyi reilu vuosi sitten. Vuoden 2022 loppuun kestävä ohjelma on edennyt suunnitellusti.

”Ohjelman tavoitteilla ja toimenpiteillä tuetaan vastikään uudistetun strategiamme toimeenpanoa ja Valtorin organisaation uudistumista. Ensimmäisen toteutusvuoden aikana panostimme erityisesti niihin asioihin, joissa olimme tunnistaneet akuuteimpia muutostarpeita”, ohjelmaa luotsaava asiakaskokemusjohtaja Paula Kujansivu kertoo.

1) Yhdessä tekemistä asiakkaiden kanssa lisättiin

Asiakkaat osallistuivat aktiivisesti kehitystyöhön muun muassa erilaisten työpajojen ja pilotointien muodossa. Yhdessä kehittäminen ja asiakasymmärryksen lisääntyminen sai kiitosta sekä asiakkailta että valtorilaisilta. Asiakasyhteistyötä rakennettiin aktiivisesti myös uudistuneen Asiakasneuvottelukunnan myötä, jonka rooli on merkittävä.

Lue esimerkkejä yhdessä tekemisestä:

2) Kustannustehokkuus näkyi palveluiden hinnoissa

Useiden palvelujen yksikköhintoja pystyttiin laskemaan erilaisten tehostamistoimenpiteiden, kuten automatisoinnin, ansiosta.

Tutustu muutamiin kustannustehokkuutta tuoneisiin toimenpiteisiin:

3) Tavoitteellisuus ja systemaattisuus toi toimintaan jämäkkyyttä

Jokaisen valtorilaisen tavoitteet on johdettu Valtorin strategiasta, ja niistä keskustellaan säännöllisesti esihenkilön kanssa. Valtorin mittaristoa seurataan Valtorissa ja ohjaajana toimivan valtiovarainministeriön kanssa. Käyttöön otettiin useita uudistettuja toimintamalleja, jotka tuovat toimintaan tavoitteellisuutta ja jämäkkyyttä.

Muutosohjelmassa tehtyä taustatyötä ja havaintoja hyödynnettiin vahvasti myös Valtorin strategian uudistamisessa. Uuden strategian tärkeimmäksi painopisteeksi valittiin asiakaskokemuksen parantaminen.

Muutosohjelman toteutusvaiheen jälkimmäinen vuosi on nyt käynnissä

Valtorin uuden strategian toteutumista tuetaan Muutosohjelmassa tänä vuonna muun muassa tuomalla asiakaslähtöisyyttä laajemmin koko Valtorin toimintaan, varmistamalla palveluvalikoiman kehittyminen asiakkaan tarpeiden mukaisesti ja parantamalla laskutuksen ennustettavuutta.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Kuvat

Tietoja julkaisijasta

Valtion tieto- ja viestintätekniikkakeskus Valtori
Valtion tieto- ja viestintätekniikkakeskus Valtori



Vuonna 2014 perustettu Valtion tieto- ja viestintätekniikkakeskus Valtori tuottaa valtionhallinnon toimialariippumattomat ict-palvelut sekä korkean varautumisen ja turvallisuuden vaatimukset täyttäviä tieto- ja viestintäteknisiä palveluja ja integraatiopalveluja. Palvelutuotannossamme yhdistämme sekä omaa tuotantoamme että markkinoilta hankittuja kumppaniemme palveluja. Asiakkaamme saavat käyttöönsä markkinoiden parhaan ja sitoutuneimman valtionhallinnon ICT:n asiantuntemuksen.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Valtion tieto- ja viestintätekniikkakeskus Valtori

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme