MyHeritage lisää 9 uutta raporttia geneettiseen terveystuotteeseensa

MyHeritage, johtava maailmanlaajuinen palvelu ihmisille menneisyytensä löytämiseksi ja tulevaisuuden voimaannuttamiseksi, ilmoitti tänään lisäävänsä 9 uutta terveysraporttia kotona tehtävään geneettiseen terveystestiin, MyHeritage Terveys+Perimä DNA-testiin. Uudet raportit sisältävät kattavan polygeenisen, korkean verenpaineen riskiarvon, joka perustuu tuhansiin geneettisiin variantteihin, 3 geneettisen riskin raporttia, joissa arvioidaan henkilökohtainen riski sairauden kehittymiselle ja 5 kantajastatusraporttia, jotka osoittavat, onko henkilö kantaja sairaudelle, joka voi siirtyä vanhemmilta lapsille.

Tämä lehdistötiedote sisältää multimediaa. Katso koko julkaisu täällä: https://www.businesswire.com/news/home/20191126005739/fi/

MyHeritage Adds 9 New Reports to its Genetic Health Product (Graphic: Business Wire)

Korkea verenpaine tai hypertensio tarkoittaa pysyvää verenpaineen nousua, joka voi merkittävästi lisätä sydänkohtauksen tai aivohalvauksen riskiä. Korkealla verenpaineella, joka tunnetaan yleisesti nimellä "hiljainen tappaja", ei ole usein mitään ilmeisiä merkkejä tai oireita. Maailman terveysjärjestön mukaan arviolta 1,13 miljardilla ihmisellä, ympäri maailmaa, on korkea verenpaine ja vain yhdellä viidestä tilanne on hallinnassa. Näin ollen korkea verenpaine on tärkeä syy ennenaikaiseen kuolemaan ja vammautumiseen. Uusi korkeaa verenpainetta käsittelevä raportti tarjoaa kattavan geneettisen riskiarvion tutkimalla tuhansia variantteja koko genomissa, ja se on saatavana ainoastaan MyHeritagessa. Tämä raportti voi, vuosia ennen taudin puhkeamista, kertoa henkilölle hänen kohonneesta perinnöllisestä riskistään mahdollistaen varhaiset toimenpiteet taudin ehkäisemiseksi ja säännölliset tarkastukset terveydenhuollon tarjoajan kanssa.

Uudet raportit tutkivat PALB2-mutaatioon liittyvän rintasyövän geenivariantteja, alttiutta HIV-1-infektiolle ja pahanlaatuiselle hypertermialle. PALB2-mutaation esiintyminen lisää merkittävästi yksilön riskiä saada rintasyöpä ja se on liitetty myös lisääntyneeseen munasarja- ja haimasyövän riskiin. PALB2-mutaation rintasyövän raportti liittyy perinnölliseen BRCA-syöpäraporttiin ja naisten rintasyövän polygeeniseen riskiarvoon. Se sijoittaa MyHeritagen kotona tehtävien rintasyöpäriskitestausten markkinajohtajaksi. Alttiuden testaaminen HIV-1-tartunnalle on myös ainutlaatuista MyHeritagessa. Testi osoittaa CCR5-variantin olemassaolon tai puuttumisen. CCR5 voi vähentää yksilön alttiutta saada HIV-1-tartunta tai jopa tehdä heistä erittäin vastustuskykyisiä sille. Tämä variantti on yleisin ihmisillä, joilla on pohjoiseurooppalaisista perimää.

Kantajastatusraportit viidestä perinnöllisestä häiriötilasta ovat: 1A-tyypin glykogeenin kertymätauti (G6PC), tyypin 3 Usherin oireyhtymä, perinnöllinen välimerenkuume, ataksia-telangiektaasia-syndrooma ja Canavanin tauti. Canavanin tauti on neurologinen häiriötila, joka aiheuttaa progressiivisia vaurioita aivojen hermosoluihin. Sitä on todettu kaikissa kansoissa, mutta erityisesti Ashkenazi-juutalaisilla.

"Kun lanseerasimme MyHeritage Terveys-testin aiemmin tänä vuonna, lupasimme olla tieteellisten innovaatioiden eturintamassa ja kehittää jatkuvasti tuotetta käyttäjien hyödyksi", kertoi MyHeritagen tutkimusjohtaja, Yaniv Erlich. "Näiden 9 uuden raportin lisääminen täyttää lupauksemme, ja aiomme lisätä tulevina kuukausina paljon enemmän terveysraportteja. Saimme äskettäin liikuttavan viestin yhdeltä asiakkaalta, joka kiitti meitä, koska MyHeritage, kuten hän sanoi, pelasti hänen tyttärensä hengen. Tämä tapahtui havaitsemalla harvinainen BRCA-muunnos, jonka vain MyHeritage testaa tärkeimpien palveluntarjoajien kotona tehtävissä terveystesteissä. Tämän kaltaiset menestykset tekevät meistä entistä päättäväisempiä tehtävässämme lisätä tietoisuutta geneettisistä terveysriskeistä ja tarjoamaan ihmisille tietoa merkittävistä sairauksista. "

Toukokuussa 2019 lanseerattu MyHeritage Terveys-testi antaa nyt 36 kattavaa raporttia, jotka voivat vaikuttaa tulevaisuuden terveys- ja elämäntapavalintoihin. Tämän hetkinen tarjonta koostuu 4 edistyksellisestä polygeenisestä riskiarvosta (mm. sydäntaudit, tyypin 2 diabetes ja naisten rintasyöpä), 14 henkilökohtaisen geneettisen riskin raportista sairastua ja 18 geneettisen sairauden raportista, jotka voivat siirtyä vanhemmilta lapsille, jos kumpikin vanhemmista on saman taudin kantaja. MyHeritage-käyttäjät saavat henkilökohtaisen raportin jokaisesta sairaudesta ja heitä kehoitetaan jakamaan tulokset ja keskustelemaan niistä terveydenhuollon tarjoajansa kanssa. MyHeritage Terveys sisältää myös DNA -tuotelinjamme peruspilarit: etnisyysarvion ja yhteisen DNAn kautta tulevat osumat sukulaisiin.

Nykyiset MyHeritagen Terveys-asiakkaat, joilla on Terveys-sopimus, joka mahdollistaa pääsyn uusiin julkaistaviin raportteihin, saavat nämä raportit ilmaiseksi. Asiakkaat, jotka ostavat nyt MyHeritagen Terveys+Perimä DNA-testin tai jotka päivittävät DNA-testinsä Terveyteen tämän julkaisun jälkeen, saavat täyden pääsyn kaikkiin 36 terveysraporttiin. Pääsy uusiin, myöhemmin tulossa oleviin raportteihin vaatii Terveys-sopimuksen. Nykyiset MyHeritage Terveys-asiakkaat, joilla ei tällä hetkellä ole Terveys-sopimusta, voivat pian ostaa sen MyHeritage-verkkosivustolla 99 € per vuosi.

Uudet raportit ovat nyt saatavana MyHeritagen Terveys-asiakkaille kautta maailman. Asiakkaat, jotka asuvat Yhdysvalloissa ja ovat aiemmin ostaneet MyHeritage Terveys-sopimuksen, saavat nämä uudet raportit lähitulevaisuudessa.

MyHeritage Terveys+Perimä DNA on laboratoriossa kehitetty testi. Se prosessoidaan CLIA-sertifioidussa ja CAP-akkreditoidussa DNA-laboratoriossa Texasissa. MyHeritage tekee yhteistyötä riippumattoman lääkäreiden verkoston ja geneettisen neuvontapalvelun, PWNHealthin kanssa tarjotakseen kaikille Yhdysvalloissa oleville MyHeritage Terveys+Perimä DNA-asiakkaille lääkärin valvonnan ja tarvittaessa perinnöllisyysneuvonnan. PWNHealthin lääkärivalvonta ja perinnöllisyysneuvonta sisältyvät kokonaishintaan.

Tietoja MyHeritagesta

MyHeritage on johtava, maailmanlaajuinen alusta perhehistorian tutkimiseen ja arvokkaiden terveystietojen saamiseen. MyHeritage tarjoaa miljardeja historiallisia tietoja ja sukupuuprofiileja sekä edistyksellisiä mätsäysteknologioita, jotka toimivat kaikilla sen alueilla. MyHeritage antaa käyttäjille mahdollisuuden löytää menneisyytensä ja vaikuttaa tulevaisuuteensa. Vuonna 2016 lanseeratusta MyHeritage DNAsta on tullut yksi maailman suurimmista kuluttaja-DNA-tietokannoista, jossa on yli 3 miljoonaa ihmistä. Toukokuussa 2019 käynnistetty MyHeritage Terveys+Perimä DNA-testi antaa kattavia terveysraportteja, joista jotkut ovat uniikkeja MyHeritagelle. Haluamme auttaa Ihmisiä ymmärtämään, kuinka genetiikka voi vaikuttaa heidän terveyteensä ja tekemään tietoisia valintoja tulevaisuutensa parantamiseksi. Johtavana globaalina palveluna, jossa yhdistyvät sukututkimus sukupuun, ja DNA-testaus terveyden kannalta, sillä on ainutlaatuinen asema tarjota käyttäjilleen merkityksellinen kokemus, joka yhdistää heidän menneisyytensä, nykyisyytensä ja tulevaisuutensa. MyHeritage on saatavana 42 kielellä ja sillä on 105 miljoonaa rekisteröitynyttä käyttäjää, 46 miljoonaa sukupuuta ja 10 miljardia historiallista tietoa sisältävät kokoelmat. MyHeritage on suosituin DNA-testaus- ja sukuhistoriapalvelu Euroopassa, ja se oli vuoden 2019-Eurovision laulukilpailun pääyhteistyökumppani. www.myheritage.fi

MyHeritage
Aaron Godfrey
VP Marketing
Puhelin: 917-725-5018
Email: pr@myheritage.com

PMI to Address Equality & Transformation During Upcoming International Events29.9.2020 17:22:00 EESTPress release

Philip Morris International Inc. (PMI) (NYSE: PM) today announced its participation in several global forums focused on equality in the workplace. Members of PMI’s Senior Management Team—including Chief Diversity Officer Silke Muenster—will detail the steps PMI is taking to further diversify its workplace and explain how fostering a culture built on broader perspectives increases creativity and productivity, ultimately driving innovation and consumer-centricity. Events include: - Sept. 30: Marian Salzman, senior vice president, global communications, will address The Hill’s “Century of the Woman,” an event bringing together remarkable women leaders and decision-makers to discuss progress toward equality and the barriers that remain today. - Oct. 1: Silke Muenster and Marian Salzman will participate in the Financial Times LIVE “Accelerating Equality” digital conference to mark the 25th anniversary of the UN Conference on Women. Thought leaders and international experts in gender equalit

SMITHS DETECTION INTRODUCES COMPACT X-RAY SCANNER FOR VERSATILE COMMERCIAL SECURITY APPLICATIONS29.9.2020 17:00:00 EESTPress release

Smiths Detection announces its newest X-ray inspection system, HI-SCAN 5030C, that addresses a critical gap in commercial security screening solutions with its optimal size, durability and mobility. Combined with a market-leading HiTraX 3 electronic platform for superior image quality, the HI-SCAN 5030C is specifically designed to enhance security screening operations from courthouses to corporate campuses. Its compact size and lightweight construction enable it to fit seamlessly into checkpoints and mailrooms. Vibration absorbers make it possible to transport HI-SCAN 5030C between various locations without requiring re-calibration, providing maximum flexibility. The HI-SCAN 5030C is Smiths Detection’s smallest X-ray inspection system and offers a wide variety of options including stainless steel castors, storage compartment, 24” monitor, newly designed keyboard with image manipulation keys, and foldable input/output conveyors. It can be upgraded with add-on software packages for train

Andersen Global Strengthens Caribbean Presence with Addition of Templar Chambers29.9.2020 16:30:00 EESTPress release

Andersen Global enters a Collaboration Agreement with Templar Chambers, one of the largest law firms in Guyana, providing additional coverage for the organization’s Caribbean platform. The full-service law firm was founded in 2004 and provides legal expertise across a wide spectrum of practice areas including banking and finance, corporate, contract and commercial, energy, mining, oil and gas, real estate, litigation as well as intellectual property. The firm brings in a highly experienced team of four attorneys and seven staff members, providing services to local and international clients doing business in Guyana. “Our firm is proud of the key role that we play in supporting Guyana’s development by helping new business enterprises grow and international companies enter the Guyanese market,” Office Managing Partner Glenn Hanoman said. “As one of Guyana’s leading commercial and business law firms, we are committed to providing our clients with best-in-class solutions. Our values and vis

Airship’s Data Study of Nearly 750 Million Individual App Users Finds Mobile App Engagement Rates Have Soared Under Lockdown29.9.2020 16:00:00 EESTPress release

Customer engagement company Airship today revealed top-level results of its global benchmark study, examining the state of mobile app behaviors across nearly 750 million people worldwide. To distinguish between the impact of the pandemic and longer-term changes due to growing data regulations, more stringent app review policies by Apple and Google and ongoing evolution in user behavior, February 2020 was used for year-over-year analysis and then compared to March-June 2020. The full report is available for download here. This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20200929005324/en/ From February 2019 to February 2020, all regions saw average direct app opens (when a user opens an app from a click on a web or push notification) per user per month decline. March-June 2020 reversed this trend with all but one region seeing growth. (Graphic: Business Wire) Key findings show that the global pandemic led to massive gains for sev

Cat Rock Capital Issues Presentation on Just Eat Takeaway.com Merger with Grubhub29.9.2020 15:58:00 EESTPress release

Cat Rock Capital Management LP (together with its affiliates, “Cat Rock Capital”), a long-term oriented investment firm and beneficial owner of approximately 6.8 million shares of the common stock of Just Eat Takeaway.com NV (“Just Eat Takeaway.com”, “JET”, or the “Company”) (LSE: JET), representing circa 4.5% of Just Eat Takeaway.com’s outstanding shares, today released a public presentation on the Just Eat Takeaway.com offer for Grubhub Inc. (“Grubhub”). This presentation can be found at JustEatDoesDeliver.com and is also available upon request via info@catrockcap.com. Alex Captain, Founder and Managing Partner, Cat Rock Capital Management LP, commented: “Cat Rock has been a shareholder of Just Eat Takeaway.com NV (“JET” or “the Company”) and its predecessor companies for over three years, and our firm has intensively researched the global online food delivery sector for over five years. We have developed a great respect for CEO Jitse Groen, his team, and his strategy over that time.

Wenatchee Valley College Evaluates IT Environment After Local College Hit with Ransomware29.9.2020 15:00:00 EESTPress release

ExaGrid®, the industry’s only Tiered Backup Storage solution, today announced that Wenatchee Valley College switched to an ExaGrid-Veeam solution for superior data protection and to implement a strategy for ransomware recovery. This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20200929005145/en/ Wenatchee Valley College Campus - Wenatchee, WA (Photo: Business Wire) Wenatchee Valley College enriches North Central Washington by serving educational and cultural needs of communities and residents throughout the service area. The college provides high-quality transfer, liberal arts, professional/technical, basic skills, and continuing education for students of diverse ethnic and economic backgrounds. The Wenatchee campus is located near the eastern slopes of the Cascade Mountains, midway between Seattle and Spokane. The WVC at Omak campus is located near the Canadian border in Omak, about 100 miles north of Wenatchee. “A college in ou