MyHeritage tuo markkinoille uuden kattavan DNA etnisyysanalyysin

12.6.2017 16:48 | Business Wire

MyHeritage, johtava globaali sukututkimus- ja DNA-testaus alusta sekä menestyksekkään MyHeritage DNAn valmistaja ilmoitti tänään uuden, parannetun etnisyysarvion tuomisesta markkinoille. Uusi analyysi, joka on yrityksen tiedeyhteisön kehittämä, tarjoaa DNA-asiakkaille prosenttiosuuteen perustuvan arvion heidän etnisestä alkuperästään. Arvio kattaa 42 erillistä etnistä aluetta, joista monet ovat saatavana vain MyHeritagessa ja edustaa monipuolisinta tämän tyyppistä raportointia markkinoilla. Tämä kiehtova raportti antaa käyttäjille paremman kuva siitä, keitä he ovat ja mistä heidän esivanhempansa ovat tulleet. Etnisyysarvio esitetään alkuperäisessä houkuttavassa muodossa, mikä tekee siitä mielenkiintoisen ja myös hauskan katsoa ja jakaa.

Tämä Smart News -julkaisu sisältää multimediaa. Katso koko julkaisu täällä: http://www.businesswire.com/news/home/20170612005706/fi/

MyHeritage on ainutlaatuinen yritys tärkeimpien toimijoiden joukossa; se antaa käyttäjien, jotka ovat jo testauttaneet DNAnsa toisessa palvelussa, ladata tulokset MyHeritageen ilmaiseksi. Nämä käyttäjät saavat myös DNA-osumansa ilmaiseksi ja heidän on mahdollista löytää sukulaisia jaetun, yhteisen DNAn perusteella. Tästä viikosta lähtien saavat käyttäjät, jotka ovat ladanneet tai aikovat ladata DNA tuloksensa MyHeritageen, uuden etnisyysarvion myös ilmaiseksi. Se on etu, jota mikään muu tärkeimmistä DNA-yrityksistä ei tarjoa.

Uuden etnisyysarvion kehittämisen teki mahdolliseksi MyHeritagen perustajaväestöprojekti – eräs laajimmista koskaan toteutetuista. Se nosti MyHeritage DNAn kattamien etnisten alueiden määrän 36:sta 42:ään. Tähän ainutlaatuiseen projektiin pomittiin yksilöllisesti 5000 osallistujaa MyHeritagen 90 miljoonan käyttäjän tietokannasta. Poimintaperusteena oli heidän esivanhempiensa johdonmukainen pysyminen samalla etnisyysalueella useiden sukupolvien ajan. Jokainen projektiin osallistunut sai maksuttoman DNA-testin ja mahdollisti sen, että MyHeritagen tiedeyhteisö voi kehittää uusia etnisiä malleja, jotka perustuivat tuotettuihin tietoihin. Tämän analyysin ansiosta MyHeritage DNAsta on tullut ainoa massamarkkinoiden prosenttiosuuteen perustava DNA-testi. Se paljastaa eri etnisyydet kuten balkanilaiset, baltialaiset, eskimot & inuitit, japanilaiset, kenialaiset, sierra leonelaiset, somalit, Etiopian juutalaiset, Jemenin juutalaiset, Sefardijuutalaiset, Pohjois-Afrikan juutalaiset, Iranin ja Irakin sefardijuutalaiset, syntyperäiset Amazonin alueen ihmiset, papualaiset ja monet muut. Joissakin tapauksissa kilpailevat tuotteet tunnistavat ja raportoivat koottuja alueita (esim. italialainen & kreikkalainen) kun taas MyHeritagella on parempi erottelukyky ja se tunnistaa kreikkalaisen, italialaisen ja sardinialaisen etnisyyden erikseen.

MyHeritagen uusi etnisyysarvio esitellään käyttäjälle valloittavan ”paljasta” videokokemuksen muodossa (katso esimerkki). Se esittelee animaation ja tästä viikosta alkaen myös alkuperään liittyvän musiikin, jonka MyHeritage on koonnut. Jokaisella 42 etnisyydellä on oma erottuva melodiansa pohjautuen alueen kulttuurisiin elementteihin ja kaikki melodiat liittyvät saumattomasti toisiinsa. Juuri tämä tekee raportista hauskan katsoa ja jakaa sosiaalisessa mediassa.

Uuden, tänään julkistetun etnisyysarvion lisäksi MyHeritage on täyttänyt lupauksensa käyttäjille ja tästä viikosta lähtien kaikki käyttäjät, jotka ovat testauttaneet DNAnsa muissa palveluissa ja ladanneet tuloksensa MyHeritageen, saavat DNA-osumien lisäksi etnisyysarvion ilmaiseksi.

MyHeritage DNA-käyttäjä Tiffany Bowden sanoo: ”Olen hyvin iloinen ja ylpeä saatuani selville, mistä olen lähtöisin. MyHeritage DNA-etnisyystulosten ansiosta minulla on nyt tausta, joka auttaa minua ymmärtämään itseäni ihmisenä”.

”DNA on sukututkimuksen tulevaisuutta ja olemme iloisia voidessamme päästä mukaan vahvalla energialla ja tuoreella näkökulmalla” sanoo Gilad Japhet, MyHeritagen perustaja ja toimitusjohtaja. ”Hyödyntämällä MyHeritagen huippupääomaa, johon kuuluu lahjakas, teknologiapainotteinen suunnittelutiimi, valtava kansainvälisesti monimuotoinen sukupuuverkosto, joka käsittää yli 2,5 miljardia käyttäjien syöttämää profiilia ja kattavaa uutta etnisyysarviotamme leimaava innovaatius. Olemme onnistuneet kaivautumaan syvemmällä siinä, missä muut ovat ajatelleet työn olevan valmis. DNA-tietojen lataajat saavat raikkaannäköisen esityksen ilmaiseksi ja voivat luottaa siihen, että jatkamme DNA-uudistusten tekemistä ja ilahdutamme heitä uusilla löydöillä, jotka kertovat keitä he todella ovat.”

Tri. Yaniv Erlich, MyHeritagen tiedevastaava sanoo: ”MyHeritagen tiedeyhteisölle tämä etnisyysarviomme päivitys on vasta alkupalat. Työn alla on erinomaisia asioita ja käyttäjät voivat valmistautua juhlaan! Meillä on yksityiskohtaisia suunnitelmia tarkkuuden lisäämiseksi, perustajaväestöprojektin laajentamiseksi edelleen ja käyttäjiemme keskuudessa suurta mielenkiintoa herättävien monimuotoisten alkuperien erottelukyvyn parantamiseksi. Tavoitteemme on käyttää tiedettä yleisen hyvän edistämiseen ja tuoda tiedeyhteisömme parhaat innovaatiot julkisuuteen.”

MyHeritage DNA-testi on yksinkertainen ja helppo posken sisäpinnalta pyyhkäisemällä tehtävä testi, jonka tekeminen vie korkeintaan pari minuuttia. Veri- tai sylkinäytettä ei tarvita. Näyte lähetetään MyHeritagen DNA-laboratorioon analyysiä varten ja käyttäjä saa n. 4 viikkoa myöhemmin kutsun käydä tarkastelemassa tuloksiaan MyHeritage nettisivustolla.

MyHeritage vahvisti asemaansa globaalin sukututkimuksen johdossa lanseerattuaan marraskuussa 2016 MyHeritage DNA-kitin, josta on nopeasti tullut valtavan suosittu. Yrityksen mammuttimainen 90 miljoonan käyttäjän maailmanlaajuinen asiakaskunta, yli 7,7 miljardin historiallisen tiedon tietokanta ja käyttäjien tuottama massiivinen sukupuukanta sekä saatavuus 42 kielellä, kaikki nämä antavat lujan perustan MyHeritage DNAlle. Yrityksen tarjoamat DNA-tulokset keskittyvät tällä hetkellä kahteen pääominaisuuteen: yksityiskohtaiseen etnisyysraporttiin, joka paljastaa käyttäjän etnisen ja maantieteellisen alkuperän sekä jaettuun DNAhan perustuviin osumiin sukulaisten löytämiseksi. Viime kuukausien aikana ihmiset ovat menestyksellisesti käyttäneet MyHeritage DNAta löytäen uudelleen kadoksissa olleita sukulaisia.

MyHeritage DNA-kit on saatavana edulliseen 79€:n hintaan + toimitus. Tilaa MyHeritage DNA tai vaihtoehtoisesti lataa DNA-tiedot ilmaiseksi.

MyHeritagesta
MyHeritage on johtava globaali sukututkimus ja DNA-testaus alusta. Teknologisesti ajattelevana MyHeritage on muuttanut sukututkimuksen toiminnaksi, joka on saatavilla ja välittömästi palkitseva. Sen globaalilla käyttäjäyhteisöllä on pääsy massiiviseen historiallisten tietojen kirjastoon, kansainvälisesti monipuolisimpaan sukupuukokoelmaan ja uraauurtavaan haku- ja mätsäysteknologiaan. Marraskuussa 2016 lanseerattu MyHeritage DNA on teknologialtaan kehittynyt, edullinen DNA-testi, joka paljastaa etnisen alkuperän ja aikaisemmin tuntemattomia sukulaisia. Miljoonat perheet luottavat MyHeritageen, joka tarjoaa helpon tavan löytää uusia perheenjäseniä, etnisen alkuperän ja vaalia perheeseen liittyviä tarinoita, menneitä ja nykyisiä, tulevia sukupolvia varten. MyHeritage on saatavana 42 kielellä.

www.myheritage.fi

MyHeritage
Aaron Godfrey
VP Marketing