Kauppakeskus Mylly Oy

Myllyn 20-vuotissyntymäpäiväkampanja valittiin Suomen parhaaksi kauppakeskusmarkkinointikampanjaksi

Jaa

Pohjoismaiden kauppakeskusyhdistys NCSC on valinnut Kauppakeskus Myllyn syntymäpäiväkampanjan ja sen yhteydessä tehdyn brändilanseerauksen Suomen parhaaksi markkinointikampanjaksi. Voittaja julkistettiin keskiviikkona 10.3.2022 NCSC Finland Awards gaalaillassa ravintola Pörssissä Helsingissä.

Syntymäpäiväkampanja toteutettiin viime vuoden lokakuussa ja sen kärkenä oli Myllyn uudistetun brändin lanseeraus. Tuomaristo vaikuttui kampanjan kekseliäisyydestä, se sopi hyvin ajan henkeen, oli rohkea, suunnitelmallinen ja omaleimainen. Myllyn vuokralaiset oli huomioitu hyvin ja saavutetut tulokset puhuvat puolestaan. Kampanjan aikana Myllyn liikkeiden kassaan kilisi 20 miljoonaa euroa ja kävijämäärät kasvoivat 14 %.

- Brändityötä tehtiin pandemian keskellä, joka myös osaltaan mahdollisti keskittymisen näin suureen hankkeeseen. Lanseerauspäiväksi otettiin 18.10.2021, jolloin Mylly täytti 20-vuotta. Koronan vuoksi suurien syntymäpäiväjuhlallisuuksien toteuttaminen ei ollut mahdollista, mutta halusimme kuitenkin, että Myllyn syntymäpäivät eivät jää huomaamatta. Ajoitimme kaikki uuden brändin ensimmäiset lanseeraustoimenpiteet tuohon hetkeen, kertoo Myllyn konseptipäällikkö Meri Hakulinen.

Myllyn brändiuudistuksen yhteydessä saneerattiin myös ikoninen 50-metrinen Myllyntorni, johon nostettiin uusi logo. Myös visuaalinen ilme, slogan ja äänimaailma uudistettiin. Äänibrändäyksen arvostus on yleisesti isossa nousussa, Myllyn kappaleen on säveltänyt Juri Seppä, joka on tehnyt elokuvamusiikkia muun muassa Big Gameen, Rare Exportsiin ja Karppiin.

- Myllyn tunnettuus mahdollisti rohkean muutoksen toteuttamisen. Halusimme nostaa Myllyn brändin sen arvoiselle tasolle ja tehdä, ei vaan parasta kauppakeskusmarkkinointia, vaan parasta markkinointia, haastaa Hakulinen.

Kampanjasta tehtiin myös kampanjamittaus, jonka tavoitteena oli selvittää sen huomaaminen eri medioissa, viestin läpimeno, mainonnan herättämät ajatukset, mainonnan toimivuus, vaikutus asiointimieluisuuteen ja mielikuviin sekä uuden logon ja sloganin sopiminen Myllylle. Vastaajia oli Turun talousalueella 518. 68 % vastaajista asioi mielellään Myllyssä ja Mylly on selvästi alueen mieluisin kauppakeskus. Myllyn mainonta muistettiin erittäin hyvin spontaanisti ja huomioarvo oli huomattavan suuri, peräti 81 % vastaajista oli huomannut mainontaa. Yli puolet vastaajista koki uuden logon ja sloganin sopivan hyvin Myllylle. Neutraaleja oli vielä 20 % vastaajista.

Tulevaisuuden Mylly haluaa mennä kohti jotain isompaa ja ihmeellisempää, olla enemmän kuin kauppakeskus – arjen ihmeitä tarjoava matkailukohde ja elämyskeskus. Brändiuudistus vastasi tähän. Uudistuksella varmistettiin, että Mylly kuuluu jatkossakin edelläkävijöihin kauppakeskusmarkkinassa. Loppuvuodesta Mylly edustaa Suomea pohjoismaiden awardseissa Tukholmassa. Mylly jatkaa menestymistä kauppakeskusmarkkinassa, alkuvuodesta Mylly ylsi jo toista kertaa peräkkäin Suomen hyvämaineisimmaksi kauppakeskukseksi T-Median valtakunnallisessa tutkimuksessa.

Yhteyshenkilöt

Kuvat

Tietoja julkaisijasta

Kauppakeskus Mylly Oy
Kauppakeskus Mylly Oy
Myllynkatu 1
21280 Raisio

02 332 3000http://www.kauppakeskusmylly.fi

Kauppakeskus Mylly on maailman ihmeellisin raisiolainen kauppakeskus. Varsinais-Suomen suurimpana se palvelee liki viittä miljoonaa kävijää vuosittain. Yli 150 liikettä, 3 000 autopaikkaa ja loputtomasti arjen elämyksiä. 

www.kauppakeskusmylly.fi 

 

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Kauppakeskus Mylly Oy

Seireenipasuuna, Gudumetri, Kalevala-saagaan perustuva muinainen hakukone… – turkulainen kultaseppä loi museon, jota ei oikeasti ole olemassa21.2.2022 08:00:00 EET | Tiedote

Rajoitusten keventyessä tapahtuma-ala saa tarvitsemansa piristyksen. Varsinais-Suomen suurin kauppakeskus Mylly otti etumatkaa ja järjestää ensimmäisen isomman tapahtumansa sitten pandemian alun jo talvilomaviikolla. Maailman ihmeellisimmän näyttelyn on kuratoinut turkulainen kultaseppä Petri Ruusunen, Fiktiivisen tieteen ja historian museon isä. Se on tiettävästi maailman ainoa museo, jota ei oikeasti ole olemassa.

Kauppakeskus Myllyn vanhoista mainosmateriaaleista syntyi oivaltavia uusia tuotteita – näyttelyavajaiset Myllyssä 3.11.1.11.2021 09:00:00 EET | Tiedote

Voiko käytöstä poistetuista mainosbanderolleista tehdä uusia käyttöesineitä tai taidetta? Brändi-ilmeensä juuri uudistanut Kauppakeskus Mylly heitti kiertotaloutta edistävän Redesign the leftover -suunnitteluhaasteen Rasekon opiskelijoille. Uuden käyttötarkoituksen saaneet mainosmateriaalit ja toteutuneet työt ovat esillä Myllyssä jo 1. marraskuuta alkaen, jolloin näyttely pystytetään.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme