Myllyn 20-vuotissyntymäpäiväkampanja valittiin Suomen parhaaksi kauppakeskusmarkkinointikampanjaksi
Syntymäpäiväkampanja toteutettiin viime vuoden lokakuussa ja sen kärkenä oli Myllyn uudistetun brändin lanseeraus. Tuomaristo vaikuttui kampanjan kekseliäisyydestä, se sopi hyvin ajan henkeen, oli rohkea, suunnitelmallinen ja omaleimainen. Myllyn vuokralaiset oli huomioitu hyvin ja saavutetut tulokset puhuvat puolestaan. Kampanjan aikana Myllyn liikkeiden kassaan kilisi 20 miljoonaa euroa ja kävijämäärät kasvoivat 14 %.
- Brändityötä tehtiin pandemian keskellä, joka myös osaltaan mahdollisti keskittymisen näin suureen hankkeeseen. Lanseerauspäiväksi otettiin 18.10.2021, jolloin Mylly täytti 20-vuotta. Koronan vuoksi suurien syntymäpäiväjuhlallisuuksien toteuttaminen ei ollut mahdollista, mutta halusimme kuitenkin, että Myllyn syntymäpäivät eivät jää huomaamatta. Ajoitimme kaikki uuden brändin ensimmäiset lanseeraustoimenpiteet tuohon hetkeen, kertoo Myllyn konseptipäällikkö Meri Hakulinen.
Myllyn brändiuudistuksen yhteydessä saneerattiin myös ikoninen 50-metrinen Myllyntorni, johon nostettiin uusi logo. Myös visuaalinen ilme, slogan ja äänimaailma uudistettiin. Äänibrändäyksen arvostus on yleisesti isossa nousussa, Myllyn kappaleen on säveltänyt Juri Seppä, joka on tehnyt elokuvamusiikkia muun muassa Big Gameen, Rare Exportsiin ja Karppiin.
- Myllyn tunnettuus mahdollisti rohkean muutoksen toteuttamisen. Halusimme nostaa Myllyn brändin sen arvoiselle tasolle ja tehdä, ei vaan parasta kauppakeskusmarkkinointia, vaan parasta markkinointia, haastaa Hakulinen.
Kampanjasta tehtiin myös kampanjamittaus, jonka tavoitteena oli selvittää sen huomaaminen eri medioissa, viestin läpimeno, mainonnan herättämät ajatukset, mainonnan toimivuus, vaikutus asiointimieluisuuteen ja mielikuviin sekä uuden logon ja sloganin sopiminen Myllylle. Vastaajia oli Turun talousalueella 518. 68 % vastaajista asioi mielellään Myllyssä ja Mylly on selvästi alueen mieluisin kauppakeskus. Myllyn mainonta muistettiin erittäin hyvin spontaanisti ja huomioarvo oli huomattavan suuri, peräti 81 % vastaajista oli huomannut mainontaa. Yli puolet vastaajista koki uuden logon ja sloganin sopivan hyvin Myllylle. Neutraaleja oli vielä 20 % vastaajista.
Tulevaisuuden Mylly haluaa mennä kohti jotain isompaa ja ihmeellisempää, olla enemmän kuin kauppakeskus – arjen ihmeitä tarjoava matkailukohde ja elämyskeskus. Brändiuudistus vastasi tähän. Uudistuksella varmistettiin, että Mylly kuuluu jatkossakin edelläkävijöihin kauppakeskusmarkkinassa. Loppuvuodesta Mylly edustaa Suomea pohjoismaiden awardseissa Tukholmassa. Mylly jatkaa menestymistä kauppakeskusmarkkinassa, alkuvuodesta Mylly ylsi jo toista kertaa peräkkäin Suomen hyvämaineisimmaksi kauppakeskukseksi T-Median valtakunnallisessa tutkimuksessa.
Yhteyshenkilöt
Meri HakulinenKonseptipäällikköKauppakeskus Mylly Oy
Puh:+358 40 025 6881meri.hakulinen@kauppakeskusmylly.fiKuvat
Tietoja julkaisijasta
Kauppakeskus Mylly on maailman ihmeellisin raisiolainen kauppakeskus. Varsinais-Suomen suurimpana se palvelee yli viittä miljoonaa kävijää vuosittain. Yli 150 liikettä, 3 000 autopaikkaa ja loputtomasti arjen elämyksiä.
www.kauppakeskusmylly.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Kauppakeskus Mylly Oy
Under sportlovet får man rita på Myllys väggar och träffa stickande gummor15.2.2024 08:54:22 EET | Tiedote
Köpcentrum Myllys nya, alldeles unika lekplats invigs för besökarna på måndag. Ett fullspäckat program för hela familjen bjuder på aktiviteter för sportlovsveckans alla dagar. Västra Finlands första butik för sminkkedjan Rituals öppnar i Mylly torsdagen den 15 februari.
Talvilomalla Kauppakeskus Myllyssä voi piirtää seinille ja kohdata kutovia mummoja15.2.2024 08:54:22 EET | Tiedote
Kauppakeskus Myllyn uusi, täysin uniikki leikkipaikka avataan yleisölle maanantaina. Koko perheelle suunnattua ohjelmaa riittää talvilomaviikon jokaiselle päivälle. Länsi-Suomen ensimmäinen kosmetiikkaliike Ritualsin myymälä avautuu Myllyyn torstaina 15. helmikuuta.
Förstaplatsen igen till Egentliga Finland – Köpcentrum Mylly har Finlands bästa rykte8.2.2024 08:00:03 EET | Tiedote
Stora finländska köpcentrums förtroende och rykte bland konsumenterna mäts i en årlig oberoende undersökning. Köpcentrum Mylly från Reso har haft förstaplatsen som köpcentrumet med bäst rykte ända sedan den första undersökningen.
Jälleen ykkössija Varsinais-Suomeen – Kauppakeskus Mylly Suomen hyvämaineisin8.2.2024 08:00:03 EET | Tiedote
Suurten suomalaisten kauppakeskusten luottamusta ja mainetta kuluttajien keskuudessa mitataan vuosittain riippumattomassa tutkimuksessa. Hyvämaineisimman kauppakeskuksen paikkaa on ensimmäisestä tutkimuksesta asti pitänyt raisiolainen Kauppakeskus Mylly.
Köpcentret Myllys försäljningssiffror översteg för första gången 250 miljoner euro18.1.2024 08:48:34 EET | Tiedote
Mylly nådde 2023 ett nytt försäljningsrekord: Den sammanlagda försäljningen i köpcentrets alla butiker uppgick till 255 miljoner euro. Detta innebär en tillväxt på 4 procent jämfört med föregående år. Även antalet besökare steg till 5,5 miljoner, vilket är en ökning på 7 procent. Den genomsnittliga köpesumman var fortsatt hög – 46,61 euro.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme