Myllyn Paras etsii Suomen taitavinta piparileipuria – palkintona työpaikka somessa

Piparinleivonnan suomenmestaruuksista kisataan nyt 10. kerran.
Myllyn Paras etsii jälleen Suomen taitavimpia piparileipureita.

Myllyn Paras etsii jälleen Suomen parasta piparileipuria. Piparitaituruudesta kisataan nuorten ja aikuisten sarjoissa. Nuorten sarjaan voivat osallistua 15–20-vuotiaat leipurit ja aikuisten sarjaan yli 20-vuotiaat.

Piparinleivonnan SM-kisoihin voi osallistua lähettämällä kuvan omasta pipariluomuksestaan Myllyn Parhaan nettisivuille. Hakuaikaa kilpailuun on 18. marraskuuta saakka, ja siihen asti yleisöllä on mahdollisuus äänestää omia suosikkejaan.

Molemmista sarjoista viisi piparitaituria pääsee leipomaan SM-finaaliin, joka järjestetään Helsingissä 28. marraskuuta. Finalistien valintaan vaikuttavat sekä yleisöäänet että kilpailun tuomaristo. Kilpailijat, joiden työssä korostuu piparitaikinan taitava ja mielikuvituksekas käsittely, voivat nousta finaaliin myös vähäisemmillä yleisöäänillä. Finaalia tuomaroimassa ovat lukuisten huippuravintoloiden perustaja ja entinen Suomen kokkimaajoukkueen joukkueenjohtaja Kristian Vuojärvi, Myllyn Parhaan kehitysjohtaja Iiro Heinonen ja Suomen Junior MasterChef 2017 -kilpailun voittaja Otto Leskinen.

Myllyn Parhaan markkinointijohtaja Johanna Kemppinen toivoo näkevänsä kilpailussa taiteellisuutta ja taikinan käyttämistä luovalla tavalla.

”Aiempina vuosina kilpailussa on nähty toinen toistaan upeampia taideteoksia, kuten keinuva pieni keinuhevonen, liivatelehdistä ja piparitaikinasta rakennettu kasvihuone, miniatyyrisauna kiukaineen ja kiuluineen sekä kolmiulotteinen puu, jossa oli keinu. Vain mielikuvitus on rajana”, hän sanoo.

Aikuisten ja nuorten sarjojen voittajille tarjotaan palkintojen lisäksi työpaikat Myllyn Parhaan sosiaalisen median kanavista. Someleipurit tekevät säännöllisesti sisältöjä yrityksen kanaviin ja inspiroivat ja innostavat leipomuksillaan ja resepteillään Myllyn Parhaan someseuraajia.

Suomen johtava piparitaikinan valmistaja Myllyn Paras on järjestänyt Piparinleivonnan SM-kisoja nyt jo kymmenenä vuonna peräkkäin.

Piparinleivonnan SM-kisoihin voi osallistua 22.10.–18.11. Suomenmestaruudet ratkeavat 28.11. järjestettävässä finaalissa Teurastamolla Helsingissä. Finaali on suljettu tilaisuus ja tapahtuman järjestelyissä on otettu huomioon vallitseva koronatilanne.

Lue lisää kilpailusta ja osallistu täällä.

Lisätiedot:

Anniina Nissinen
anniina@mellakkahelsinki.fi

Myllyn Paras etsii jälleen Suomen taitavimpia piparileipureita.
Lataa
Aikuisten sarjan voitti vuonna 2019 Sanna Kalasniemen Pitsireki ja nuorten sarjan Anette Simoskan Lumiukko.
Lataa