Digi- ja väestötietovirasto

Myndigheten för digitalisering och befolkningsdatas serviceställe i Tammerfors flyttar – Avvikelser i besöken på servicestället på grund av flytten 29.-30.6.2022

Dela

Myndigheten för digitalisering och befolkningsdatas serviceställe i Tammerfors flyttar i slutet av juni. På grund av flytten är Myndigheten för digitalisering och befolkningsdatas serviceställe i Tammerfors stängt onsdagen den 29.6 och torsdagen den 30.6.2022.

Vår telefontjänst och e-tjänst betjänar normalt under hela flyttningen.

De nya lokalerna öppnas för besök den 1.7. – Tidsbokningen påskyndar uträttandet av ärenden

Från och med den 1.7.2022 betjänar Myndigheten för digitalisering och befolkningsdatas kundtjänst i Tammerfors åter besökskunderna på den nya adressen Hatanpään valtatie 36. Besökskundservicen är i huvudsak öppen med tidsbokning, så vi rekommenderar att du bokar tid på förhand. Utan tidsbokning betjänar vi på måndag till fredag kl. 9–15. Förbered dig på att köa om du kommer utan tidsbokning.

De flesta ärenden kräver inte ett personligt besök

De flesta ärenden kräver inte ett personligt besök hos Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata, utan kan enkelt skötas via elektroniska kanaler eller via telefontjänsten. De elektroniska servicekanalerna finns samlade på adressen https://dvv.fi/sv/kommunicera-elektroniskt-med-oss.

Om ditt ärende ändå kräver ett besök, boka en mötestid på förhand till vårt serviceställe på https://dvv.fi/tidsbokning eller genom att ringa det tjänstespecifika ärendenumret. På så sätt undviker du onödigt väntande i våra kundservicelokaler.

Närmare kontaktuppgifter till våra tjänster finns på Myndigheten för digitalisering och befolkningsdatas webbsida på adressen https://dvv.fi/sv/privatpersonernas-kundbetjaning

Nyckelord

Om

Digi- ja väestötietovirasto
Digi- ja väestötietovirasto
Lintulahdenkuja 2
00530 HELSINKI

0295 536 000 (vaihde)http://dvv.fi

Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata

Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata främjar digitaliseringen av samhället, tryggar tillgången till information och erbjuder tjänster för kundernas livshändelser.

Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata sörjer för den grundläggande administrationen av befolkningsdatasystemet och digitaliseringen av samhället. Till myndighetens uppgifter hör bland annat borgerliga vigslar, namn- och adressändringar, förmynderskaps- och intressebevakningsärenden, administration av befolkningsdatasystemet, utveckling av lösningar för elektronisk identitet samt utveckling och underhåll av centraliserade stödtjänster för e-tjänster. Dessa stödtjänster för e-tjänster omfattar bland annat Suomi.fi-webbtjänsten, elektroniska myndighetsmeddelanden (Suomi.fi-meddelanden) samt fullmakter att sköta ärenden för andras räkning (Suomi.fi-fullmakter).

Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata inrättades år 2020 och lyder under finansministeriet. Ämbetsverket uppstod 1.1.2020 när Befolkningsregistercentralen och magistraterna sammanförs till en ny helhet.

http://dvv.fi/sv

Följ Digi- ja väestötietovirasto

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Digi- ja väestötietovirasto

Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata (MDB) satsar på kundservice och utvecklande av digitala tjänster29.6.2022 10:38:36 EEST | Tiedote

Samhällsförändringarna ökar ständigt efterfrågan på tjänster hos Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata. Dessutom håller man på att digitalisera ämbetsverkets egna tjänster och ärendehantering. Därför har ämbetsverkets kundservice behövt förstärkning. Man svarar på det ökade servicebehovet genom att utveckla digitala tjänster, som allt fler redan gärna använder.

Digi- ja väestötietovirasto panostaa asiakaspalveluun ja digitaalisten palvelujen kehittämiseen28.6.2022 12:35:17 EEST | Tiedote

Yhteiskunnalliset muutokset kasvattavat jatkuvasti Digi- ja väestötietoviraston palvelujen kysyntää. Lisäksi työn alla on viraston omien palveluiden ja asianhallinnan digitalisoiminen. Näistä syistä viraston asiakaspalvelu on tarvinnut vahvistusta. Palvelutarpeen kasvuun vastataan kehittämällä myös kansalaisille digitaalisia palveluja, joita yhä useampi jo mielellään käyttää.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum