DS Smith

Myyntiteline antaa puitteet niin myymälän tiskille kuin lattiallekin

Jaa

Kirjat ovat maagisia: Hiljaisia viestinviejiä, jotka etsivät yhtä hiljaisia vastaanottajiaan. Ne herättävät ajatuksia, välittävät tietoa, herättävät tunteita. Tai sitten eivät. Tässä onnistuminen tai epäonnistuminen riippuu kirjailijoiden ja lukijoiden välisestä suhteesta. Entä onko kirjan julkaisseella kustantajalla tässä suhteessa merkitystä?

Yleisesti ottaen kirjan kustantaminen on käsikirjoitusten vastaanottamista ja arvioimista ja sen jälkeen muokkaamista, tuottamista ja markkinoimista. Perustyötä siis, mutta haasteitakin on. Matka kustantamon ja lukijan välillä on yksi niistä. Tähän on pystyttävä rakentamaan hyvin kannattelevia siltoja.

– Jakelu ja lanseeraus ovat äärettömän tärkeässä asemassa. Siksi yritämme aina olla edistyksellisiä, luovia ja rohkeita, Bookmarkin kustannuspäällikkö Claes Ericson sanoo.

Bookmark teki suunnanmuutoksen

Bookmark on nuori kustantamo. Siitä huolimatta se on onnistunut radikaalisti muuttamaan suuntaa perustamisensa jälkeen, vaikka siitä ei ole kulunut vielä kymmentäkään vuotta. Claes Ericson kertoo:

– Perusajatuksemme oli kääntää Ruotsin bestsellereitä englanniksi ja julkaista niitä maailmanlaajuisesti. Halusimme valikoimiimme mahdollisimman paljon kirjoja ja julkaista niitä ainoastaan e-kirjoina. Nykyään liiketoimintamalli on päinvastainen – julkaisemme vain valikoidusti kirjoja niin monessa muodossa kuin mahdollista.

Laatu voittaa määrän

Uusista trendeistä huolimatta painettu kirja on edelleen ylivoimainen tapa välittää kirjallisia elämyksiä. ”Helmi kansien välissä” on yhä tärkein tekijä Claes Ericsonin mukaan. Pienen kustantamon on tärkeää valita oikein. Laatu kulkee aina määrän edellä.

– Mielestämme on erittäin tärkeää, että tuotteemme ovat meistä itsestämme kiinnostavia. Emme ole kasvattaneet kovin paljon julkaisujen määrää, sen sijaan liikevaihtomme ja henkilöstömäärämme on kasvanut. Emme tee mitään puolivillaisesti, vaan panostamme aina täysillä jokaiseen julkaisuun. Olenkin vakuuttunut siitä, että tapamme toimia on ollut tärkein menestystekijämme.

– Sen ansiosta, että julkaisemme vähemmän kirjoja, meillä on paremmat mahdollisuudet kääntää jokainen kivi tavoittaaksemme niin paljon lukijoita kuin mahdollista. Tämä on huomattavasti tärkeämpää kuin se, että valikoimissamme olisi paljon eri nimikkeitä.

Ainutlaatuista ja vaikuttavaa toimintaa

Bookmark on yksi Ruotsin nuorimmista yleiskustantamoista, mutta sen kasvu on voimakasta.

– Yksi kirjailijoistamme kuvasi meitä äskettäin "pikkiriikkiseksi". Se kuulostaa osuvalta, Claes toteaa, mutta me lukeudumme helposti maan kymmenen suurimman kustantamon joukkoon. Tämä on seurausta määrätietoisesta panostuksesta ainutlaatuisiin ja vaikuttaviin tuotteisiin – kirjoihin, joita on vaikea laskea käsistään.

Bookmarkin verkkosivuilla on runsaasti esimerkkejä siitä, mistä Claes Ericson puhuu. Ja vaikka hänen kuvauksensa kustantamon konseptista kertoo pienestä valikoimasta, voi nopeasti havaita, että kustantamon valikoimissa on paljon kirjoja jokaiseen makuun. Hieman kiistanalaisia nimiä, kuten Alex Schulman ja Thorsten Flinck, sulassa sovussa vuoden dekkarikirjailijan, nuuskan käytön lopettamisesta kertovien ja siivoustaitoa koskevien kirjojen kanssa. Ja niin edelleen. Jännittävää, opettavaista, trendikästä, historiallista tai filosofista – jos pitää lukemisesta, törmää ennemmin tai myöhemmin Bookmarkiin.

Näkyvillä monissa eri paikoissa

Modernit kirjamarkkinat muuntuvat jatkuvasti, ja luettavaa etsittäessä tarjolla on monia mahdollisuuksia.

Esimerkiksi lähikaupassa voi ruokaostosten lisäksi saada apua lukunälkäänsä. Säännötkin ovat samat kaikille, jotka kilpailevat liiketilasta: erotu joukosta ja myy, niin olet mukana pelissä!

DS Smithille tämä haaste on arkipäivää. Bookmark antaa suuntaviivat ja tuotteiden mitat, tekniset ratkaisut ja toteutuksen heille toimittaa DS Smith.

– Heidän palvelutasonsa ja toimintansa sopivat meille täydellisesti, Claes Ericson toteaa.

Avainsanat

Kuvat

Lataa
Bookmark myy myyntitelinettä hyödyntäen
Bookmark myy myyntitelinettä hyödyntäen
Lataa

Tietoja julkaisijasta

DS Smith on maailmanlaajuisesti toimiva johtava kestävän kehityksen mukaisten aaltopahvista valmistettavien pakkausten suunnittelija ja valmistaja, tukenaan kierrätys- ja paperinvalmistustoiminnot. Yrityksen pääkonttori on Lontoossa, se on FTSE 100 -listattu ja toimii 34 maassa työllistäen noin 30 000 ammattilaista. Yritys on merkittävä tekijä verkkokauppaliiketoiminnan, kuluttajatuotteiden, vähittäiskaupan ja teollisuuden toimitusketjuissa. Sen olemassaolon tarkoitus kiteytyy lauseeseen ‘Redefining Packaging for a Changing World’ ja Now and Next -kestävän kehityksen strategiallaan se on sitoutunut johtamaan muutosta kohti kiertotalouden mukaista toimintaa tuottaen ratkaisuja, joiden avulla voidaan vähentää kertakäyttöistä muovia, pienentää toimitusketjujen hiilidioksidipäästöjä ja parantaa kierrätystä. DS Smith on Ellen MacArthur säätiön strateginen kumppani. DS Smithin juuret ovat vuodessa 1940, jolloin Smithin perhe perusti yrityksen. Suomessa juuret ulottuvat jo vuoteen 1911 Tampereelle ollen Suomen ensimmäinen aaltopahvia valmistava yritys. Toimimme nyt kuudella paikkakunnalla Suomessa (Tampere, Nummela, Turku, Akaa, Kuopio ja Ii).

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat mediatiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta DS Smith

Ympäristön huomioiva tuote pakattuna ympäristön huomioiden9.2.2021 10:38:00 EET | Uutinen

Leikkikaluja sokeriruo'osta pakkauksissa, jotka ovat peräisin ruotsalaisista metsistä. Näin Dantoy edistää kestävää kehitystä. – Yrityksessämme kestävä kehitys on hyvin tärkeässä asemassa, Dantoyn Creative Manager Anette Joy kertoo. Leikkikaluvalmistajana tehtävämme on osaltamme taata kestävä tulevaisuus sekä lapsille että aikuisille. Sokeriruo'osta valmistettuja leikkikaluja tuottamalla voimme varmistaa, että tuotteet voidaan kierrättää tehokkaasti. Biomuovin tuotanto on hyväksi myös ympäristön kannalta. Biomuovin raaka-aine sokeriruoko absorboi kasvaessaan ilmasta hiilidioksidia ja vaikuttaa siten kasvihuoneilmiöön vähentävästi. Biomuovin valmistuksessa CO2-tasapaino on positiivinen koko prosessissa aina kasvista valmiiseen biomuoviin asti. Jokainen valmistettu kilo biomuovia tarkoittaa 3,09 kg vähemmän hiilidioksidia ilmakehässä. Ruskea aaltopahvi uutuutena Dantoylle on tärkeää tuotannon ympäristövaikutukset alusta loppuun. Siksi yritykselle oli luontevaa miettiä uudelleen pakkausra

Miksi eurooppalainen tapa ostaa ei ole koskaan enää samanlainen kuin ennen Covid-19 -pandemiaa15.12.2020 07:30:00 EET | Uutinen

Tutkimuksen mukaan säännöllinen asiointi kaupoissa ei ole enää samanlaista kuin ennen pandemian tuomia rajoituksia, sillä rajoitukset ovat muuttaneet eurooppalaisten ostotottumuksia (* Verkkokaupan vallankumous Tulosten valossa näyttää vahvasti, että Covid-19 on aloittamassa kuluttajakäyttäytymisen uuden aikakauden, jossa valtaosa eurooppalaisista aikoo pitäytyä uusissa verkko-ostamisen tavoissaan. Tämän myötä joulumarkkinalle 2020 on odotettavissa jopa 224 miljoonaa verkkokauppapakkausta aiempaa enemmän. (** Vähittäiskauppiaat ovat voineet huomata verkkokaupan kasvun jo pandemian ensimmäisen aallon aikana keväällä 2020. Jopa 64 % eurooppalaisista on myöntänyt käyttäneensä verkkokauppaa aiempaa enemmän. Näyttää siltä, että nopea muutos verkkokaupan osalta on tullut jäädäkseen, sillä 89 % vastaajista on sanonut, että he aikovat jatkaa verkkokaupan asiakkaina, vaikka tilanne koronaviruksen osalta helpottaisikin. Jopa 91 % eurooppalaisista kuluttajista kokee ostamisen verkosta luotettavak

DS Smith tukee Hyvä Joulumieli -keräystä7.12.2020 08:30:00 EET | Uutinen

Yhteiskunnassamme on joukossa haavoittuvaisia ja tukea tarvitsevia, joiden elämässä avun merkitys korostuu. Hyvä Joulumieli -keräys on Mannerheimin Lastensuojeluliiton ja Suomen Punaisen Ristin sekä Ylen toteuttama keräys kotimaan vähävaraisten lapsiperheiden hyväksi. Keräyksellä hankitaan vähävaraisille lapsiperheille ruokalahjakortteja, joilla he voivat ostaa ruokaa joulupöytään. DS Smithille vastuullisuus on osa sen liiketoimintaa. Siksi DS Smith haluaa osaltaan mahdollistaa vähävaraisille lapsiperheille mahdollisuuden nauttia joulun tunnelmasta ja yhdessä olosta yhteisen ruokapöydän ääressä myös tänä vuonna – jolloin ajat ovat olleet hyvin haastavia monella tavalla.Keräykseen osallistuminen on ollut yrityksellemme jo pitkä perinne, josta olemme halunneet pitää kiinni. ”Jos voimme osallistumalla keräykseen mahdollistaa osaltamme, että jouluna perheiden isät ja äidit voivat jättää huolet taka-alalle ja nauttia jouluun kuuluvista tuoksuista ja jouluruuista perheiden kanssa, koemme teh

DS Smith toteutti Nokian Panimo Oy:n joulukalenterin18.11.2020 07:30:00 EET | Uutinen

Suomalaiseen kulttuuriin ovat kuuluneet joulukalenterit, joista avataan luukkuja joko ensimmäisestä adventista tai joulukuun ensimmäisestä päivästä alkaen aina jouluun saakka. Kalenterit ovat olleet perinteisesti ensin kuvakalentereita ja sittemmin tavara- ja suklaakalentereita. Kohderyhmänä kalentereilla on ollut tavallisesti lapset ja nuoret. Tähänkin on nähty muutos viime vuosien aikana. Yksi muutokseen mukaan lähtenyt kotimainen toimija on Nokian Panimo, jonka ansiosta joulun odotus on esimerkiksi oluenystäville entistä mukavampaa. Uusi DS Smithin Nokian Panimolle toteuttama olutjoulukalenteri on upea tarinallinen ratkaisu, sillä jokaisesta luukusta paljastuu tarinan uusi askel. Kalenteri myydään tyhjänä, joten kuluttaja voi täyttää sen haluamillaan tuotteilla – mahtavalla Nokian Panimon oluella tai vaikka sekoituksella erilaisia, eri panimoiden oluita tai muita juomia, syötäviä herkkuja tai jotain muuta, joka avaajan mieltä piristää. Kalenteri on kokonaan aaltopahvia, joten se pit

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme