Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset MMA

Myyntityön arvostusta parannetaan konkreettisilla teoilla – MMA kumppaniksi merkittävään myyntikilpailuun

Jaa
Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset MMA on jälleen mukana tukemassa myynnin alan koulutusta Suomessa. MMA on kumppanina Haaga-Helia ammattikorkeakoulun järjestämässä Best Seller Competition 2020 -kilpailussa, jossa etsitään Suomen parasta myyjää alan korkeakouluopiskelijoiden joukosta.

Best Seller Competitionissa kilpaillaan vuosittain siitä, kuka myynnin korkeakouluopiskelijoista suoriutuu parhaiten vaativan henkilökohtaisen yritysmyynnin asiakastapaamisessa. Kilpailu on avoin kaikille suomalaisille korkeakouluille, ja se antaa opiskelijoille mahdollisuuden työllistyä myyntityöhön.

Kumppanuus kilpailussa on osa MMA:n pitkäaikaista tavoitetta nostaa esille ammattimaista myyntityötä sekä kehittää alan arvostusta. Kilpailu antaa MMA:lle mahdollisuuden vaikuttaa korkeakoulutasoisen myynnin tutkintokoulutuksen kehittymiseen.

– Myyntityön arvostus paranee ja koulutus kehittyy vain konkreettisilla teoilla. Best Seller Competitionin tarkoituksena on nostaa koko alan profiilia. Myyntityö vaatii pitkäjänteistä asiantuntijuutta ja on edellytys Suomen taloudelliselle menestykselle, arvioi MMA:n markkinointipäällikkö Igor Parri, joka on myös kilpailun tuomariston jäsen.

Myyntikilpailuun osallistuvia arvioidaan objektiivisilla mittareilla ja huomioon otetaan muun muassa myyntitapaamisen hyvä haltuunotto ja keskustelusuhteen luominen, tarvekartoitus, ratkaisun esittäminen, sitoumuksen saaminen sekä ostajan arvio myyntitilanteesta.

Alkuerien parhaat kilpailijat pääsevät finaaliin. Finaalissa on mukana neljä jatkoon päässyttä kilpailijaa, joista yksi kruunataan voittajaksi. Myyntikilpailu huipentuu palkintojenjakogaalaan.

– Ratkaisukeskeinen myyntityö ansaitsee tulla huomioiduksi. Alan osaajista on pulaa, ja alan koulutuksen kehittämisellä voidaan pureutua tähän haasteeseen. Myyntiä voidaan opettaa ja siinä voi kehittyä samaan tapaan kuin muillakin aloilla, sanoo MMA:n puheenjohtaja Marko Hovinmäki.

Best Seller Competition järjestetään vuorovuosin Helsingissä Haaga-Helia ammattikorkeakoulussa ja Turun ammattikorkeakoulussa. Tänä vuonna järjestämisvuorossa on Haaga-Helia, ja kilpailu järjestetään Haaga-Helian Pasilan kampuksella 16.4.2020. Finaalia pääsee seuraamaan verkossa livelähetyksenä.

Kilpailusta lisää osoitteessa blogit.haaga-helia.fi/bestsellercompetition.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Igor Parri
Markkinointipäällikkö, MMA
igor.parri@mma.fi / 020 122 4432


Pirjo Purovesi
Best Seller Competition 2020 -kilpailun johtaja
pirjo.purovesi@haaga-helia.fi / 040 488 7078

Tietoja julkaisijasta

Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset MMA
Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset MMA
Asemamiehenkatu 2
00520 HELSINKI

020 122 4400http://www.mma.fi

Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset MMA on yli 20 000 myynnin, markkinoinnin ja oston ammattilaisen sitoutumaton ammattijärjestö. MMA toimii jäsentensä ammatillisena etujärjestönä, valvoo ja kehittää jäsenten yhteiskunnallisia, taloudellisia ja ammatillisia etuja sekä kehittää jäsenten ammattitietoja ja -taitoja.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset MMA

Myynti- ja markkinointiala kiittää: työnantajille korvausvelvollisuus kilpailukieltosopimuksiin12.11.2021 09:44:23 EET | Tiedote

Eduskunta hyväksyi hallituksen esityksen kilpailukieltosopimuksia koskevasta lainsäädännön muutoksesta 10. marraskuuta 2021. Uudistetun lain mukaan työnantajalla on velvollisuus maksaa työntekijälle korvaus kilpailukieltosopimuksen rajoitusajalta. Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset MMA on tyytyväinen lakimuutokseen, sillä kilpailukielto on alan työsopimuksissa erittäin yleinen käytäntö.

Digitalisaatio mullistaa myyjien ja markkinoijien työuria30.8.2021 13:00:19 EEST | Tiedote

Työmarkkinoiden murros on työntekijöille työurien murros. Digitalisaatio rikkoo perinteisiä bisneksiä ja liiketoimintamalleja, mikä näkyy myös myyjien ja markkinoijien työurissa. Digitalisaatio luo aivan uudenlaisia ammatteja ja työnteon tapoja samoin kuin vaateen jatkuvasta uuden oppimisesta työntekijöille. Myynti- ja markkinointialalla työelämän murros muuttaa ammattilaisten työtä yhä kiihtyvämmällä tahdilla.

Palkkatutkimus 2020: Myyntialan merkitys näkyy palkkapussissa6.4.2021 10:22:25 EEST | Tiedote

Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset MMA:n teettämä tutkimus osoittaa, että myynnin ja markkinoinnin osaajien palkat ovat pysyneet koronapandemiasta huolimatta verrattain korkealla tasolla. Tutkimukseen vastanneiden mediaanipalkka oli 5 000 €/kk vuonna 2020. Hyväpalkkaisuus kuitenkin kohdentuu vain tietyille toimialoille. Lisäksi tutkimus osoittaa, että naisten palkat jäävät edelleen tuntuvasti miesten palkkoja jälkeen.

HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye