NA ZDRAVÌ -Tsekkipubi Hospoda Koza avataan kauppahallin kellariin

Osuuskauppa PeeÄssä avaa syyskuussa Tšekkipubin, Hospoda Kozan ravintola Hurman tilalle Kuopion Kauppahallin kellariin kauppakadulle.

-       Pubin miljöö ammennetaan useista vanhoista, perinteisistä tsekkiläisistä oluttuvista. Illanviettoa säestää karaoke. Kattavan kappalevalikoiman sekä erinomaisen äänentoiston ansiosta Koza on karaoken ystävien uusi ykköspaikka Kuopiossa. Perjantai- ja lauantai-iltoina paikalla on ammattitaitoinen karaokejuontaja. Myös rauhallisempi illanvietto onnistuu mukavassa seurassa vaikkapa pelejä pelaillen. Ja tuleepa tilaan myös varattava karaokekabinettikin vaikka yrityskäyttöön tai yksityistilaisuuksia varten, lupaa ryhmäpäällikkö Mikko Rosendahl.

Hospoda Koza toimii maineikkaan Kozel Tšekkipanimon näyteikkunana ja ainoana brändibaarina Suomessa. Kozel on maailman tunnetuin tšekkiläinen olut. Panimon kaksi tunnusomaista lageria, Kozel Premium ja Kozel Dark ovat haalineet yli 100 palkintoa ja tulevat tietenkin näyttävästi esille muiden kiehtovien Itä- ja Pohjois-Euroopan oluiden kanssa.

-       Meidän täydellinen kaatomme Tšekkioluille on perinteinen tšekkiläinen "Hladinka" -tyylinen kaato. Se on täysi lasi olutta, jonka pinnalla on kolme sormen verran kermaista vaahtoa tuoreuden ja maun sulkemiseksi. Myös erikoisemmat tarjoilutavat Kozeleille, kuten kahviloista tutumpaa kanelitaidetta tai hunajakuorta olutlasiin saavat meillä jalansijaa ensimmäisinä Suomessa, kertoo ravintolapäällikkö Arto Hujanen.

Uusi ravintola tulee työllistämään 6 henkeä. Rekrytoinnit ravintolaan aloitetaan elokuun aikana.

Ravintola tulee alkuun olemaan auki keskiviikosta lauantaihin. Asiakaspaikkoja ravintolassa on 130. Ravintolan muutostöistä vastaa Kuopiolainen Rakennus Hirvonen Ky.

Break Sokos Hotel Tahkon uudisosa valmistuu joulukuussa, ylimpään kerrokseen Spa- ja saunaosasto18.3.2024 04:00:00 EET | Tiedote

Osuuskauppa Peeässän omistamalla Break Sokos Hotel Tahkolla on käynnissä mittava uudistus. Koko hotelli uudistetaan ja osittain rakennetaan uudelleen vuosien 2023–2024 aikana. Hotellin kantaosan ravintolatilat sekä hotellihuoneet saivat täydellisen muodonmuutoksen jo syksyllä 2023. Täysin valmista hotellissa on joulukuun 2024 aikana. Hotelli on avoinna koko uudistuksen ajan ja jo uudistetut tilat ovat asiakkaiden käytössä. Break Tahko – täyden palvelun hotelli elämänjanoiselle Kantaosan ja Hophausin välinen siipi purettiin loppuvuodesta 2023 kokonaan ja nyt viisikerroksinen uudisosa kohoaa vauhdilla. Uudisosasta majoituskapasiteettia löytyy noin 60 huoneen verran standard -huoneista sviitteihin. Majoitustiloissa on maksimoitu Tahkon upeat maisemat ja suurin osa huoneista rakentuukin rinteiden puolelle käytävän jäädessä takapihan suuntaan. Tahko on kaikkea muuta kuin tylsää ja niin erityisesti on myös Break Tahko, hotellin uudisosa on nimittäin höystetty tekemisellä! Ylimpään kerrokseen

Osuuskauppa PeeÄssän majoitus- ja ravitsemiskaupan toimialaa koskevat muutosneuvottelut päätökseen4.3.2024 18:22:35 EET | Tiedote

Osuuskauppa PeeÄssän tuotannollisista ja taloudellisista syistä 16.1.24 alkaneet majoitus- ja ravitsemiskaupan toimialaa ja sen 460 henkilöä koskeneet muutosneuvottelut on saatu päätökseen 4.3.2024. Neuvottelut olivat neliosaiset ja niiden aikana henkilöstön edustajat ja työntekijät toivat esille runsaasti hyviä havaintoja ja nostoja, jotka huomioidaan toimintaa uudelleen järjesteltäessä. Muutosneuvottelujen taustalla on yhteiskunnan yleisen taloudellisen tilanteen mukanaan tuoma asiakkaiden kysynnän ja ostokäyttäytymisen muutos sekä osuuskaupan majoitus- ja ravitsemiskaupan toiminnan kehittämiseksi tarvittavat toimenpiteet. Osana isompaa toimialan kehittämiskokonaisuutta yhdeksi toimenpiteeksi tunnistettiin tarve tasapainottaa majoitus- ja ravitsemiskaupan olemassa oleva työvoimaresurssi ja työvoimatarve, mikä myös mahdollistaa uudelleenorganisoitumisen tavalla, joka tukee toimialan pääsyä osuuskaupan uudistetun strategian tavoitteisiin. Lisäksi tunnistettiin tarve muutosneuvotteluide