Naantalin Musiikkijuhlat korkkasi 40-vuotisjuhlavuoden

Naantalin Musiikkijuhlien 40-vuotisjuhlavuoden kolmen ensimmäisen konsertin lipunmyynti on alkanut. Maailman kantaesitys, kapellimestarit Sakari Oramo ja Jaakko Kuusisto sekä huippuorkesterit Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri ja Tallinnan Kamariorkesteri varmistavat, että jo nyt on tiedossa upeita konserttielämyksiä. Sokerina pohjalla Naantalin Musiikkijuhlat pääsee jälleen järjestämään ainutlaatuisen puistokonsertin Kultarannan puutarhaan. Esiintyjänä Kultarannassa on lauluyhtye Rajaton.

Sakari Oramo johtaa Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteria ensi kesän Naantalin Musiikkijuhlilla. Kuva: Benjamin Ealovega

Naantalin Musiikkijuhlien 40-vuotisjuhlavuosi tulee olemaan täynnä huippukokemuksia. Kolmen hienon konsertin lipunmyynti on alkanut Lippupisteessä.

Upea Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri saapuu Naantaliin perjantaina 7.6.2019 kapellimestarinaan kansainvälinen supertähti Sakari Oramo. Ohjemassa kuullaan kamariorkesterihelmiä kuten Edvard Griegin Holberg-sarja ja Pjotr Tsaikovskin iki-ihana Serenadi jousille.

Loistava Tallinnan Kamariorkesteri saapuu pitkän tauon jälkeen Naantaliin tiistaina 11.6.2019. Orkesteria johtaa Jaakko Kuusisto ja ohjemassa kuullaan mm. maailman kantaesityksenä Jaakko Kuusiston Arto Norakselle säveltämä Sellokonsertto.

Naantalin Musiikkijuhlat on saanut yksinoikeudella järjestää konsertteja Kultarannan puutarhassa. Sunnuntaina 9.6.2019 tässä ainutlaatuisessa miljöössä esiintyy lauluyhtye Rajaton, joka on jälleen iloksemme palannut konserttilavoille. Rajattoman kesäinen ohjelmisto sopii erinomaisesti Kultarannan kauniiseen ympäristöön.

Naantalin Musiikkijuhlat järjestetään ensi kesänä 4.-15.6.2019. Koko 40-vuotisjuhlaohjelmisto julkistetaan helmikuussa 2019. Liput Lippupisteestä. www.naantalinmusiikkijuhlat.fi

tiina.tunturi@naantali.fi

Jaakko Kuusisto säveltää Arto Norakselle Sellokonserton Naantalin Musiikkijuhlien 40-vuotisjuhlavuoden kunniaksi. Kuva:
Lauluyhtye Rajaton esiintyy ensi kesän Kultarantakonsertissa Naantalin Musiikkijuhlilla. Kuva: Lari Järnefelt

Naantalin tunnelmalliset Talvikonsertit jälleen maaliskuussa19.11.2018 12:00Tiedote

Jo perinteeksi muodostuneet Naantalin Musiikkijuhlien Talvikonsertit järjestetään 14. kerran Naantalin kirkossa 9. ja 10. maaliskuuta 2019 klo 19. Konserteissa soi tällä kertaa mm. Tsaikovskin, Kortekankaan, Kuulan ja Schubertin musiikki. Lauantaina 9.3. sopraano Kaisa Ranta, baritoni Nicholas Söderlund ja pianisti Hans-Otto Ehrström tulkitsevat mm. Toivo Kuulan ja Pjotr Tsaikovskin lauluja. Illan huipentaa Olli Kortekankaan uuden laulusarjan Five Love Songs maailman kantaesitys. Sunnuntaina 10.3. kuullaan Franz Schubertin vaikuttava Jousikvintetto. Illan taiteilijoina esiintyvät viulistit Elina Vähälä ja Petteri Iivonen, alttoviulisti Ilari Angervo sekä sellistit Arto Noras ja Samuli Peltonen. Talvikonsertit järjestetään jälleen yhteistyössä Naantalin kaupungin kulttuuritoimen kanssa. Konserttien lipunmyynti alkaa 19.11. Lippupisteessä, Naantalin Matkailussa ja Ars Musicassa Turun konserttitalossa.

Maailman kantaesitys, syntymäpäivät ja Linna vedessä tuovat kolme säveltäjää Naantaliin 39. Musiikkijuhlille4.6.2018 11:00Tiedote

Naantalin Musiikkijuhlilla on kunnia aloittaa kesäfestivaalikausi jo 39. kerran. Konsertteja kuullaan Naantalissa, Rymättylässä, Raisiossa ja Seilin saarella 5.-16.6.2018. Jeajoon Ryun maailman kantaesityksen, Krzysztof Pendereckin 85-vuotissyntymäpäivän ja Aulis Sallisen Linna vedessä -kronikan ansiosta nämä kolme säveltäjää saapuvat henkilökohtaisesti Naantaliin.

Viulisti, säveltäjä ja kapellimestari Jaakko Kuusisto avaa Naantalin Musiikkijuhlat3.6.2018 11:00Tiedote

Naantalin Musiikkijuhlien avajaiset järjestetään tiistaina 5. kesäkuuta. Tilaisuuden avajaispuheen pitää viulisti, säveltäjä ja kapellimestari Jaakko Kuusisto. Vieraita on tervehtimässä myös Naantalin Musiikkijuhlien taiteellinen johtaja, sellisti Arto Noras. Illan avajaiskonsertissa juhlitaan Naantalin 39. menestyksekästä musiikkijuhlavuotta. Konsertissa kuullaan Rautavaaran, Boccherinin, Schumannin, Rahmaninovin ja Prokofjevin teoksia, kaikki opusnumerolla 39. Lavalle nousee kolmetoista huipputaiteilijaa: sopraano Mari Palo, viulistit Jaakko Kuusisto ja Elina Vähälä, alttoviulisti Ilari Angervo, sellistit Samuli Peltonen ja Hannu Kiiski, kontrabasisti Teemu Kauppinen, huilisti Patric Gallois, oboisti Jean-Louis Capezzali, klarinetisti Michel Lethiec, pianistit Ralf Gothóni ja Juhani Lagerspetz sekä urkuri Kari Vuola. Naantalin Musiikkijuhlat jatkuu lauantaihin 16. kesäkuuta asti.

KUTSU Naantalin Musiikkijuhlien tiedotustilaisuuteen30.5.2018 09:00Kutsu

Naantalin Musiikkijuhlien ensimmäiset sävelet soivat aurinkoisessa Naantalissa tiistaina 5.6.2018. Tänä vuonna jo 39. kertaa järjestettävää festivaalia vietetään 5.–16. kesäkuuta. Ohjelmassa on yhteensä lähes 30 konserttia, joissa esiintyy suuri joukko huipputaiteilijoita Suomesta ja ulkomailta. Ohjelmaa esittelee festivaalin taiteellinen johtaja Arto Noras, ja tilaisuudessa esiintyvät sopraano Mari Palo ja pianisti Ralf Gothóni. Paikka: Naantalin seurakuntakeskuksen juhlasali, Piispantie 2, Naantali Aika: Maanantai 4.6. klo 12.00 Toivotamme tiedotusvälineenne edustajan tervetulleeksi kuulemaan Naantalin Musiikkijuhlien monipuolisesta ohjelmatarjonnasta. Tilaisuus kestää runsaan tunnin sisältäen kevyen lounaan. Lämpimästi tervetuloa! Aurinkoisin terveisin, Naantalin Musiikkijuhlat Tiina Tunturi toimitusjohtaja