Naantalin Musiikkijuhlien ja Pelastakaa Lapset ry:n yhteistyö jatkuu Naantalin Lasten Musiikkijuhlat jo viidennen kerran kesällä 2018

Naantalin Lasten Musiikkijuhlat järjestetään 7.–10.6.2018 Naantalin Musiikkijuhlien ja Pelastakaa Lapset ry:n yhteistyönä jo viidennen kerran. Tapahtuman esiintyjinä ilahduttavat Siina ja Taikaradio, Artsopan Eläinten karnevaali Afrikassa ja Pikku Kakkosesta tutut Närpiäiset. Naantalin Musiikkijuhlien yhteydessä järjestettävässä tapahtumassa kuullaan myös taidokas mestarikurssien iltapäiväsoitto ja vietetään perinteistä suurta lastenjuhlaa Kirkkopuistossa.

Riemukas Siina ja Taikaradio avaa viidennet Naantalin Lasten Musiikkijuhlat monipuolisella musiikkimaailman seikkailulla torstaina 7.6. Naantalin Kylpylän Ballroomissa. Siina Hirvonen ja kolme muuta ammattimuusikkoa leikittävät ja laulattavat kuulijoita tutuilla ja vähän uudemmillakin lauluilla.
Kristoffer-salissa matkustetaan perjantaina 8.6. iloisen Artsoppa-ryhmän kanssa Afrikkaan Saint-Saënsin Eläinten karnevaalin sävelin. Mukaansatempaavassa konsertissa rummutetaan afrikkalaisia rytmejä, lauletaan tuttuja lastenlauluja ja kuunnellaan satua “Kuinka papukaijasta tuli matkija” lumoavan varjoteatterin kera.
Suuren suosion saanutta iloista Naantalin Lastenjuhlaa vietetään Pelastakaa Lapset ry:n johdolla lauantaina 9.6. Naantalin Kirkkopuistossa. Ohjelmassa on Aura Brass Bandin musiikkia, ilmapalloja, keppihevosia, aarteenetsintää ja paljon hauskoja leikkejä ja lauluja.
Lauantaina 9.6. nähdään lisäksi Pikku Kakkosesta tutut Närpiäiset Kristoffer-salin lavalla. Jassoo ja Joltakulta matkaavat kohti Sisämaata ja Tuomentuoksusten syntymäpäiväjuhlia. Musiikkiseikkailullisessa matkassa on kuitenkin monta mutkaa kuten viekas kiusahenki Räähkä.
Lasten Musiikkijuhlat päättyy sunnuntaina 10.6. Vallis Gratiae -akatemian lahjakkaiden mestarikurssilaisten iltapäiväsoittoon Naantalin Kylpylässä.

- Lasten kulttuuritarjonnalle on valtava tarve. Meille on tärkeää, että Naantalin Musiikkijuhlien yhteydessä on laadukasta ohjelmaa myös lapsille. On hienoa, että monivuotinen yhteistyömme Pelastakaa Lapset ry:n kanssa jatkuu, kiittää Naantalin Musiikkijuhlien toimitusjohtaja Tiina Tunturi.
- Lapsiperheet osaavat jo odottaa kesän Musiikkijuhlia. Pystymme näin antamaan uusilla tavoilla apua lapsille ja lapsiperheille. Yhteistyömme Naantalin Lasten Musiikkijuhlien kanssa on hyvin merkittävää, kertoo Naantalin Pelastakaa Lapset ry:n puheenjohtaja Christina Leppänen.

Naantalin Musiikkijuhlien liput ovat myynnissä Lippupisteessä: www.lippu.fi. Naantalin suuri Lastenjuhla ja Mestarikurssien Iltapäiväsoitto ovat maksuttomia.

Tutustu koko ohjelmaan ositteessa: www.naantalinmusikkijuhlat.fi.

Tiina Tunturi

044 5161718, tiina.tunturi@naantali.fi

KUTSU Naantalin Musiikkijuhlien ohjelman julkistamistilaisuuteen23.1.2018 11:22Kutsu

Naantalin Musiikkijuhlat soi aurinkoisessa Naantalissa ensi kesänä 5.–16.6. jo 39. kertaa. Ohjelmassa on yhteensä yli 30 konserttia sekä musiikkijuhlaristeily Seilin saarelle. Lisäksi järjestämme kaksi Talvikonserttia helmikuun alussa. Lämpimästi tervetuloa tiedotustilaisuuteemme kuulemaan tulevan festivaalin tarjonnasta. Paikka: Haartmanin talo, Luostarinkatu 3, Naantali Aika: Maanantai 29. tammikuuta klo 11.00 Ensi kesän ohjelman esittelee Musiikkijuhlien taiteellinen johtaja, selloprofessori Arto Noras. Tilaisuus kestää runsaan tunnin sisältäen kahvitarjoilun sekä talon esittelyn. Toivomme, että ilmoitat osallistumisestasi viimeistään perjantaina 26.1. osoitteeseen tiina.tunturi@naantali.fi. TERVETULOA! Ystävällisin terveisin Tiina Tunturi Toiminnanjohtaja Naantalin Musiikkijuhlat

VIA-oratorio, maailman kantaesitykset ja syntymäpäivät loivat Naantalin Musiikkijuhlille todellisen juhlan tunnun20.6.2017 10:00Tiedote

Naantalin Musiikkijuhlat päättyi eilen upeaan musiikkijuhlaristeilyyn ainutlaatuiselle Örön linnakesaarelle. Festivaali ylitti tänä vuonna kävijätavoitteensa. Konserttivieraita on ollut vuosittain noin 16 000, ja tänä vuonna tuo määrä ylitettiin. Useat konsertit myytiin loppuun, kuten Soile Isokosken konsertti, Kultarannan puistokonsertti, VIA – oratorio sekä Sting-konsertti. Grigori Sokolovin konsertti oli myös lähes loppuunmyyty. VIA on Olli Kortekankaan viidelle solistille, kahdelle kuorolle, uruille ja orkesterille sävelletty teos, joka sai maailman kantaesityksensä Naantalin Musiikkijuhlilla. Teoksen oli tilannut Kirkkohallitus reformaation merkkivuoden kunniaksi. Kultarannassa järjestettyä puistokonserttia Katso pohjoista taivasta – runoja ja musiikkia Kultarannan puutarhassa saapuivat kuulemaan myös presidentti Sauli Niinistö sekä rouva Jenni Haukio, jonka toimittaman Katso pohjoista taivasta -runoantologian pohjalta konsertti suunniteltiin. Ville Rusanen, Johanna Rusanen-Kartan

Arkkipiispa Kari Mäkinen avaa Naantalin Musiikkijuhlat4.6.2017 19:25Tiedote

Naantalin Musiikkijuhlien avajaiset järjestetään tiistaina 6.6. Tilaisuuden avajaispuheen pitää arkkipiispa Kari Mäkinen. Tilaisuutta kunnioittaa läsnäolollaan myös kulttuuriministeri Sampo Terho. Illan avajaiskonsertti on omistettu satavuotiaalle Suomelle ja 38-vuotiaalle Naantalin Musiikkijuhlille. Konsertissa kuullaan suomalaisten säveltäjien Kaija Saariahon, Einojuhani Rautavaaran, Magnus Lindbergin, Joonas Kokkosen, Kalevi Ahon ja Aulis Sallisen sävellyksiä. Lavalle nousee muiden huipputaiteilijoiden lisäksi myös Naantalin Musiikkijuhlien taiteellinen johtaja, sellisti Arto Noras. Naantalin Musiikkijuhlat jatkuu lauantaihin 17.6. asti.