Naantalin Musiikkijuhlien ja Pelastakaa Lapset ry:n yhteistyö jatkuu Naantalin Lasten Musiikkijuhlat jo viidennen kerran kesällä 2018

Naantalin Lasten Musiikkijuhlat järjestetään 7.–10.6.2018 Naantalin Musiikkijuhlien ja Pelastakaa Lapset ry:n yhteistyönä jo viidennen kerran. Tapahtuman esiintyjinä ilahduttavat Siina ja Taikaradio, Artsopan Eläinten karnevaali Afrikassa ja Pikku Kakkosesta tutut Närpiäiset. Naantalin Musiikkijuhlien yhteydessä järjestettävässä tapahtumassa kuullaan myös taidokas mestarikurssien iltapäiväsoitto ja vietetään perinteistä suurta lastenjuhlaa Kirkkopuistossa.

Riemukas Siina ja Taikaradio avaa viidennet Naantalin Lasten Musiikkijuhlat monipuolisella musiikkimaailman seikkailulla torstaina 7.6. Naantalin Kylpylän Ballroomissa. Siina Hirvonen ja kolme muuta ammattimuusikkoa leikittävät ja laulattavat kuulijoita tutuilla ja vähän uudemmillakin lauluilla.
Kristoffer-salissa matkustetaan perjantaina 8.6. iloisen Artsoppa-ryhmän kanssa Afrikkaan Saint-Saënsin Eläinten karnevaalin sävelin. Mukaansatempaavassa konsertissa rummutetaan afrikkalaisia rytmejä, lauletaan tuttuja lastenlauluja ja kuunnellaan satua “Kuinka papukaijasta tuli matkija” lumoavan varjoteatterin kera.
Suuren suosion saanutta iloista Naantalin Lastenjuhlaa vietetään Pelastakaa Lapset ry:n johdolla lauantaina 9.6. Naantalin Kirkkopuistossa. Ohjelmassa on Aura Brass Bandin musiikkia, ilmapalloja, keppihevosia, aarteenetsintää ja paljon hauskoja leikkejä ja lauluja.
Lauantaina 9.6. nähdään lisäksi Pikku Kakkosesta tutut Närpiäiset Kristoffer-salin lavalla. Jassoo ja Joltakulta matkaavat kohti Sisämaata ja Tuomentuoksusten syntymäpäiväjuhlia. Musiikkiseikkailullisessa matkassa on kuitenkin monta mutkaa kuten viekas kiusahenki Räähkä.
Lasten Musiikkijuhlat päättyy sunnuntaina 10.6. Vallis Gratiae -akatemian lahjakkaiden mestarikurssilaisten iltapäiväsoittoon Naantalin Kylpylässä.

- Lasten kulttuuritarjonnalle on valtava tarve. Meille on tärkeää, että Naantalin Musiikkijuhlien yhteydessä on laadukasta ohjelmaa myös lapsille. On hienoa, että monivuotinen yhteistyömme Pelastakaa Lapset ry:n kanssa jatkuu, kiittää Naantalin Musiikkijuhlien toimitusjohtaja Tiina Tunturi.
- Lapsiperheet osaavat jo odottaa kesän Musiikkijuhlia. Pystymme näin antamaan uusilla tavoilla apua lapsille ja lapsiperheille. Yhteistyömme Naantalin Lasten Musiikkijuhlien kanssa on hyvin merkittävää, kertoo Naantalin Pelastakaa Lapset ry:n puheenjohtaja Christina Leppänen.

Naantalin Musiikkijuhlien liput ovat myynnissä Lippupisteessä: www.lippu.fi. Naantalin suuri Lastenjuhla ja Mestarikurssien Iltapäiväsoitto ovat maksuttomia.

Tutustu koko ohjelmaan ositteessa: www.naantalinmusikkijuhlat.fi.

Tiina Tunturi

044 5161718, tiina.tunturi@naantali.fi

Maailman kantaesitys, syntymäpäivät ja Linna vedessä tuovat kolme säveltäjää Naantaliin 39. Musiikkijuhlille4.6.2018 11:00Tiedote

Naantalin Musiikkijuhlilla on kunnia aloittaa kesäfestivaalikausi jo 39. kerran. Konsertteja kuullaan Naantalissa, Rymättylässä, Raisiossa ja Seilin saarella 5.-16.6.2018. Jeajoon Ryun maailman kantaesityksen, Krzysztof Pendereckin 85-vuotissyntymäpäivän ja Aulis Sallisen Linna vedessä -kronikan ansiosta nämä kolme säveltäjää saapuvat henkilökohtaisesti Naantaliin.

Viulisti, säveltäjä ja kapellimestari Jaakko Kuusisto avaa Naantalin Musiikkijuhlat3.6.2018 11:00Tiedote

Naantalin Musiikkijuhlien avajaiset järjestetään tiistaina 5. kesäkuuta. Tilaisuuden avajaispuheen pitää viulisti, säveltäjä ja kapellimestari Jaakko Kuusisto. Vieraita on tervehtimässä myös Naantalin Musiikkijuhlien taiteellinen johtaja, sellisti Arto Noras. Illan avajaiskonsertissa juhlitaan Naantalin 39. menestyksekästä musiikkijuhlavuotta. Konsertissa kuullaan Rautavaaran, Boccherinin, Schumannin, Rahmaninovin ja Prokofjevin teoksia, kaikki opusnumerolla 39. Lavalle nousee kolmetoista huipputaiteilijaa: sopraano Mari Palo, viulistit Jaakko Kuusisto ja Elina Vähälä, alttoviulisti Ilari Angervo, sellistit Samuli Peltonen ja Hannu Kiiski, kontrabasisti Teemu Kauppinen, huilisti Patric Gallois, oboisti Jean-Louis Capezzali, klarinetisti Michel Lethiec, pianistit Ralf Gothóni ja Juhani Lagerspetz sekä urkuri Kari Vuola. Naantalin Musiikkijuhlat jatkuu lauantaihin 16. kesäkuuta asti.

KUTSU Naantalin Musiikkijuhlien tiedotustilaisuuteen30.5.2018 09:00Kutsu

Naantalin Musiikkijuhlien ensimmäiset sävelet soivat aurinkoisessa Naantalissa tiistaina 5.6.2018. Tänä vuonna jo 39. kertaa järjestettävää festivaalia vietetään 5.–16. kesäkuuta. Ohjelmassa on yhteensä lähes 30 konserttia, joissa esiintyy suuri joukko huipputaiteilijoita Suomesta ja ulkomailta. Ohjelmaa esittelee festivaalin taiteellinen johtaja Arto Noras, ja tilaisuudessa esiintyvät sopraano Mari Palo ja pianisti Ralf Gothóni. Paikka: Naantalin seurakuntakeskuksen juhlasali, Piispantie 2, Naantali Aika: Maanantai 4.6. klo 12.00 Toivotamme tiedotusvälineenne edustajan tervetulleeksi kuulemaan Naantalin Musiikkijuhlien monipuolisesta ohjelmatarjonnasta. Tilaisuus kestää runsaan tunnin sisältäen kevyen lounaan. Lämpimästi tervetuloa! Aurinkoisin terveisin, Naantalin Musiikkijuhlat Tiina Tunturi toimitusjohtaja