Naantalin Musiikkijuhlien ja Pelastakaa Lapset ry:n yhteistyö jatkuu Naantalin Lasten Musiikkijuhlat jo viidennen kerran kesällä 2018

Naantalin Lasten Musiikkijuhlat järjestetään 7.–10.6.2018 Naantalin Musiikkijuhlien ja Pelastakaa Lapset ry:n yhteistyönä jo viidennen kerran. Tapahtuman esiintyjinä ilahduttavat Siina ja Taikaradio, Artsopan Eläinten karnevaali Afrikassa ja Pikku Kakkosesta tutut Närpiäiset. Naantalin Musiikkijuhlien yhteydessä järjestettävässä tapahtumassa kuullaan myös taidokas mestarikurssien iltapäiväsoitto ja vietetään perinteistä suurta lastenjuhlaa Kirkkopuistossa.

Riemukas Siina ja Taikaradio avaa viidennet Naantalin Lasten Musiikkijuhlat monipuolisella musiikkimaailman seikkailulla torstaina 7.6. Naantalin Kylpylän Ballroomissa. Siina Hirvonen ja kolme muuta ammattimuusikkoa leikittävät ja laulattavat kuulijoita tutuilla ja vähän uudemmillakin lauluilla.
Kristoffer-salissa matkustetaan perjantaina 8.6. iloisen Artsoppa-ryhmän kanssa Afrikkaan Saint-Saënsin Eläinten karnevaalin sävelin. Mukaansatempaavassa konsertissa rummutetaan afrikkalaisia rytmejä, lauletaan tuttuja lastenlauluja ja kuunnellaan satua “Kuinka papukaijasta tuli matkija” lumoavan varjoteatterin kera.
Suuren suosion saanutta iloista Naantalin Lastenjuhlaa vietetään Pelastakaa Lapset ry:n johdolla lauantaina 9.6. Naantalin Kirkkopuistossa. Ohjelmassa on Aura Brass Bandin musiikkia, ilmapalloja, keppihevosia, aarteenetsintää ja paljon hauskoja leikkejä ja lauluja.
Lauantaina 9.6. nähdään lisäksi Pikku Kakkosesta tutut Närpiäiset Kristoffer-salin lavalla. Jassoo ja Joltakulta matkaavat kohti Sisämaata ja Tuomentuoksusten syntymäpäiväjuhlia. Musiikkiseikkailullisessa matkassa on kuitenkin monta mutkaa kuten viekas kiusahenki Räähkä.
Lasten Musiikkijuhlat päättyy sunnuntaina 10.6. Vallis Gratiae -akatemian lahjakkaiden mestarikurssilaisten iltapäiväsoittoon Naantalin Kylpylässä.

- Lasten kulttuuritarjonnalle on valtava tarve. Meille on tärkeää, että Naantalin Musiikkijuhlien yhteydessä on laadukasta ohjelmaa myös lapsille. On hienoa, että monivuotinen yhteistyömme Pelastakaa Lapset ry:n kanssa jatkuu, kiittää Naantalin Musiikkijuhlien toimitusjohtaja Tiina Tunturi.
- Lapsiperheet osaavat jo odottaa kesän Musiikkijuhlia. Pystymme näin antamaan uusilla tavoilla apua lapsille ja lapsiperheille. Yhteistyömme Naantalin Lasten Musiikkijuhlien kanssa on hyvin merkittävää, kertoo Naantalin Pelastakaa Lapset ry:n puheenjohtaja Christina Leppänen.

Naantalin Musiikkijuhlien liput ovat myynnissä Lippupisteessä: www.lippu.fi. Naantalin suuri Lastenjuhla ja Mestarikurssien Iltapäiväsoitto ovat maksuttomia.

Tutustu koko ohjelmaan ositteessa: www.naantalinmusikkijuhlat.fi.

Tiina Tunturi

044 5161718, tiina.tunturi@naantali.fi

Naantalin Musiikkijuhlat 40 vuotta kamarimusiikin huipulla11.2.2019 12:00:00 EETTiedote

Tänä kesänä Naantalin Musiikkijuhlat soi isommin ja moni-ilmeisemmin kuin koskaan ennen. Kesäkuussa 4.-15.6.2019 juhlitaan Naantalin Musiikkijuhlien 40. festivaalia ja mukana on useita maailman kantaesityksiä, vaikuttavia orkesterivierailuja ja muusikoita maailman huipulta. Konserteille on saatu lisätilaa suuresta Kirkkopuistosta, jossa Naantali-debyyttinsä tekee voimallinen raskaan sarjan selloyhtye Apocalyptica.

KUTSU Naantalin Musiikkijuhlien 40-vuotisohjelman julkistamistilaisuuteen4.2.2019 12:00:00 EETKutsu

Naantalin Musiikkijuhlat soi aurinkoisessa Naantalissa ensi kesänä 4.–15.6. jo 40. kertaa. Ohjelmassa on komea ja monipuolinen konserttisarja. Lisäksi järjestämme kaksi Talvikonserttia maaliskuussa ja muitakin juhlakonsertteja kevään aikana. Lämpimästi tervetuloa tiedotustilaisuuteemme kuulemaan tulevan festivaalin tarjonnasta. Paikka: Naantalin kaupungintalo, edustustila (5. krs), Käsityöläiskatu 2, Naantali Aika: Maanantai 11. helmikuuta klo 12.00 Ensi kesän ohjelman esittelee Musiikkijuhlien taiteellinen johtaja, selloprofessori Arto Noras. Tilaisuus kestää runsaan tunnin, sisältäen kevyen lounaan. Toivomme, että ilmoitat tulostasi viimeistään perjantaina 8.2. osoitteeseen tiina.tunturi@naantali.fi. TERVETULOA! Ystävällisin terveisin, Naantalin Musiikkijuhlat

Selloyhtye Apocalyptica myös ulkoilmakonsertissa Naantalin Musiikkijuhlilla28.1.2019 12:00:00 EETTiedote

Naantalin Musiikkijuhlilla debytoiva selloyhtye Apocalyptica esiintyy Naantalin Kirkkopuiston ulkoilmakonsertissa lauantaina 8.6.2019 klo 15. Maailmankuulu raskaan sarjan selloyhtye tulee juhlistamaan Naantalin Musiikkijuhlien 40-vuotisjuhlavuotta. - Halusimme saada Naantalin Musiikkijuhlille myös Apocalyptican ulkoilmakonsertin, jotta suuremmalla yleisöllä olisi mahdollisuus päästä kuulemaan heitä. Apocalyptican konsertti Naantalin kirkossa lauantai-iltana 8.6. myytiin nopeasti loppuun, kertoo Naantalin Musiikkijuhlien taiteellinen johtaja Arto Noras. Huippusellisteistä koostuva Apocalyptica esiintyy Naantalin Musiikkijuhlilla kahdessa konsertissa: Naantalin Kirkkopuistossa lauantaina 8.6.2019 klo 15 ja Naantalin kirkossa lauantaina 8.6.2019 klo 22. Apocalyptican Kirkkopuisto-konsertin lipunmyynti avataan Lippupisteessä tiistaina 29.1.2019 klo 9.00. Naantalin Musiikkijuhlien koko 40-vuotisjuhlaohjelma julkistetaan 11.2.2019.

Selloyhtye Apocalyptica Naantalin Musiikkijuhlille kesäkuussa17.12.2018 13:15:55 EETTiedote

Maailmankuulu raskaan sarjan selloyhtye Apocalyptica debytoi Naantalin Musiikkijuhlilla kesäkuussa 2019. Huippusellisteistä koostuva Apocalyptica esiintyy Naantalin kirkossa lauantaina 8.6.2019 klo 22. - Keskustelin Eicca Toppisen kanssa jo viime vuonna ja halusin ehdottomasti kutsua Apocalyptican ensimmäistä kertaa Naantalin Musiikkijuhlille festivaalin 40-vuotisjuhlan kunniaksi, kertoo juhlien taiteellinen johtaja Arto Noras. Konsertin lipunmyynti avataan Lippupisteessä tiistaina 18.12.2018 klo 9.00. Naantalin Musiikkijuhlien koko 40-vuotisjuhlaohjelma julkistetaan 11.2.2019.