Naantalin Musiikkijuhlien ja Pelastakaa Lapset ry:n yhteistyö jatkuu Naantalin Lasten Musiikkijuhlat jo viidennen kerran kesällä 2018

Naantalin Lasten Musiikkijuhlat järjestetään 7.–10.6.2018 Naantalin Musiikkijuhlien ja Pelastakaa Lapset ry:n yhteistyönä jo viidennen kerran. Tapahtuman esiintyjinä ilahduttavat Siina ja Taikaradio, Artsopan Eläinten karnevaali Afrikassa ja Pikku Kakkosesta tutut Närpiäiset. Naantalin Musiikkijuhlien yhteydessä järjestettävässä tapahtumassa kuullaan myös taidokas mestarikurssien iltapäiväsoitto ja vietetään perinteistä suurta lastenjuhlaa Kirkkopuistossa.

Riemukas Siina ja Taikaradio avaa viidennet Naantalin Lasten Musiikkijuhlat monipuolisella musiikkimaailman seikkailulla torstaina 7.6. Naantalin Kylpylän Ballroomissa. Siina Hirvonen ja kolme muuta ammattimuusikkoa leikittävät ja laulattavat kuulijoita tutuilla ja vähän uudemmillakin lauluilla.
Kristoffer-salissa matkustetaan perjantaina 8.6. iloisen Artsoppa-ryhmän kanssa Afrikkaan Saint-Saënsin Eläinten karnevaalin sävelin. Mukaansatempaavassa konsertissa rummutetaan afrikkalaisia rytmejä, lauletaan tuttuja lastenlauluja ja kuunnellaan satua “Kuinka papukaijasta tuli matkija” lumoavan varjoteatterin kera.
Suuren suosion saanutta iloista Naantalin Lastenjuhlaa vietetään Pelastakaa Lapset ry:n johdolla lauantaina 9.6. Naantalin Kirkkopuistossa. Ohjelmassa on Aura Brass Bandin musiikkia, ilmapalloja, keppihevosia, aarteenetsintää ja paljon hauskoja leikkejä ja lauluja.
Lauantaina 9.6. nähdään lisäksi Pikku Kakkosesta tutut Närpiäiset Kristoffer-salin lavalla. Jassoo ja Joltakulta matkaavat kohti Sisämaata ja Tuomentuoksusten syntymäpäiväjuhlia. Musiikkiseikkailullisessa matkassa on kuitenkin monta mutkaa kuten viekas kiusahenki Räähkä.
Lasten Musiikkijuhlat päättyy sunnuntaina 10.6. Vallis Gratiae -akatemian lahjakkaiden mestarikurssilaisten iltapäiväsoittoon Naantalin Kylpylässä.

- Lasten kulttuuritarjonnalle on valtava tarve. Meille on tärkeää, että Naantalin Musiikkijuhlien yhteydessä on laadukasta ohjelmaa myös lapsille. On hienoa, että monivuotinen yhteistyömme Pelastakaa Lapset ry:n kanssa jatkuu, kiittää Naantalin Musiikkijuhlien toimitusjohtaja Tiina Tunturi.
- Lapsiperheet osaavat jo odottaa kesän Musiikkijuhlia. Pystymme näin antamaan uusilla tavoilla apua lapsille ja lapsiperheille. Yhteistyömme Naantalin Lasten Musiikkijuhlien kanssa on hyvin merkittävää, kertoo Naantalin Pelastakaa Lapset ry:n puheenjohtaja Christina Leppänen.

Naantalin Musiikkijuhlien liput ovat myynnissä Lippupisteessä: www.lippu.fi. Naantalin suuri Lastenjuhla ja Mestarikurssien Iltapäiväsoitto ovat maksuttomia.

Tutustu koko ohjelmaan ositteessa: www.naantalinmusikkijuhlat.fi.

Tiina Tunturi

044 5161718, tiina.tunturi@naantali.fi

Selloyhtye Apocalyptica Naantalin Musiikkijuhlille kesäkuussa17.12.2018 13:15Tiedote

Maailmankuulu raskaan sarjan selloyhtye Apocalyptica debytoi Naantalin Musiikkijuhlilla kesäkuussa 2019. Huippusellisteistä koostuva Apocalyptica esiintyy Naantalin kirkossa lauantaina 8.6.2019 klo 22. - Keskustelin Eicca Toppisen kanssa jo viime vuonna ja halusin ehdottomasti kutsua Apocalyptican ensimmäistä kertaa Naantalin Musiikkijuhlille festivaalin 40-vuotisjuhlan kunniaksi, kertoo juhlien taiteellinen johtaja Arto Noras. Konsertin lipunmyynti avataan Lippupisteessä tiistaina 18.12.2018 klo 9.00. Naantalin Musiikkijuhlien koko 40-vuotisjuhlaohjelma julkistetaan 11.2.2019.

Naantalin tunnelmalliset Talvikonsertit jälleen maaliskuussa19.11.2018 12:00Tiedote

Jo perinteeksi muodostuneet Naantalin Musiikkijuhlien Talvikonsertit järjestetään 14. kerran Naantalin kirkossa 9. ja 10. maaliskuuta 2019 klo 19. Konserteissa soi tällä kertaa mm. Tsaikovskin, Kortekankaan, Kuulan ja Schubertin musiikki. Lauantaina 9.3. sopraano Kaisa Ranta, baritoni Nicholas Söderlund ja pianisti Hans-Otto Ehrström tulkitsevat mm. Toivo Kuulan ja Pjotr Tsaikovskin lauluja. Illan huipentaa Olli Kortekankaan uuden laulusarjan Five Love Songs maailman kantaesitys. Sunnuntaina 10.3. kuullaan Franz Schubertin vaikuttava Jousikvintetto. Illan taiteilijoina esiintyvät viulistit Elina Vähälä ja Petteri Iivonen, alttoviulisti Ilari Angervo sekä sellistit Arto Noras ja Samuli Peltonen. Talvikonsertit järjestetään jälleen yhteistyössä Naantalin kaupungin kulttuuritoimen kanssa. Konserttien lipunmyynti alkaa 19.11. Lippupisteessä, Naantalin Matkailussa ja Ars Musicassa Turun konserttitalossa.

Naantalin Musiikkijuhlat korkkasi 40-vuotisjuhlavuoden25.10.2018 12:00Tiedote

Naantalin Musiikkijuhlien 40-vuotisjuhlavuoden kolmen ensimmäisen konsertin lipunmyynti on alkanut. Maailman kantaesitys, kapellimestarit Sakari Oramo ja Jaakko Kuusisto sekä huippuorkesterit Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri ja Tallinnan Kamariorkesteri varmistavat, että jo nyt on tiedossa upeita konserttielämyksiä. Sokerina pohjalla Naantalin Musiikkijuhlat pääsee jälleen järjestämään ainutlaatuisen puistokonsertin Kultarannan puutarhaan. Esiintyjänä Kultarannassa on lauluyhtye Rajaton.

Maailman kantaesitys, syntymäpäivät ja Linna vedessä tuovat kolme säveltäjää Naantaliin 39. Musiikkijuhlille4.6.2018 11:00Tiedote

Naantalin Musiikkijuhlilla on kunnia aloittaa kesäfestivaalikausi jo 39. kerran. Konsertteja kuullaan Naantalissa, Rymättylässä, Raisiossa ja Seilin saarella 5.-16.6.2018. Jeajoon Ryun maailman kantaesityksen, Krzysztof Pendereckin 85-vuotissyntymäpäivän ja Aulis Sallisen Linna vedessä -kronikan ansiosta nämä kolme säveltäjää saapuvat henkilökohtaisesti Naantaliin.