Naantalin Musiikkijuhlien tähdet loistavat Saaristomeren hyväksi

Naantalin Musiikkijuhlat nostaa jälleen esille Saaristomeren vakavan tilanteen. Lauantaina 16.6. esitetään Jaakko Ruolan ainutlaatuinen Saaristomeren panoraama, jossa kerrotaan kuvilla, sanoilla ja musiikilla Saaristomeren muutoksista. Lauantai-illan päätteeksi Musiikkijuhlat huipentuvat In honorem maris -konserttiin.

Saaristomeren panoraama Naantalin kaupungintalon edustalla

Jaakko Ruolan Saaristomeren panoraama - meremme tuleville sukupolville -kuvaesitelmä pidetään Kristoffer-salissa lauantaina 16.6. kello 16. Esitys sisältää Jaakko Ruolan komeat panoraamakuvat, napakan tekstin ja sävähdyttävän musiikin. Esitelmän tarkoituksena on herättää tunteita ja saada miettimään, mitä joka ikinen meistä voi tehdä puhtaan Saaristomeren tulevaisuuden hyväksi. Tilaisuuteen on vapaa pääsy ja se kestää noin tunnin. Lisäksi Jaakko Ruolan ulkoilmanäyttely Naantalin kaupungintalon edustalla jatkuu vielä 18.6.2018 asti.

Naantalin Musiikkijuhlat päättää vuoden 2018 festivaalin upeaan In honorem maris eli meren kunniaksi -konserttiin lauantaina 16.6. klo 19 Naantalin kirkossa. Konsertin alussa kuultavan Saaristomeripuheenvuoron pitää tänä vuonna Turun yliopiston rehtori Kalervo Väänänen.

tiina.tunturi@naantali.fi, 0445161718

Saaristomeren panoraama Naantalin kaupungintalon edustalla

Maailman kantaesitys, syntymäpäivät ja Linna vedessä tuovat kolme säveltäjää Naantaliin 39. Musiikkijuhlille4.6.2018 11:00Tiedote

Naantalin Musiikkijuhlilla on kunnia aloittaa kesäfestivaalikausi jo 39. kerran. Konsertteja kuullaan Naantalissa, Rymättylässä, Raisiossa ja Seilin saarella 5.-16.6.2018. Jeajoon Ryun maailman kantaesityksen, Krzysztof Pendereckin 85-vuotissyntymäpäivän ja Aulis Sallisen Linna vedessä -kronikan ansiosta nämä kolme säveltäjää saapuvat henkilökohtaisesti Naantaliin.

Viulisti, säveltäjä ja kapellimestari Jaakko Kuusisto avaa Naantalin Musiikkijuhlat3.6.2018 11:00Tiedote

Naantalin Musiikkijuhlien avajaiset järjestetään tiistaina 5. kesäkuuta. Tilaisuuden avajaispuheen pitää viulisti, säveltäjä ja kapellimestari Jaakko Kuusisto. Vieraita on tervehtimässä myös Naantalin Musiikkijuhlien taiteellinen johtaja, sellisti Arto Noras. Illan avajaiskonsertissa juhlitaan Naantalin 39. menestyksekästä musiikkijuhlavuotta. Konsertissa kuullaan Rautavaaran, Boccherinin, Schumannin, Rahmaninovin ja Prokofjevin teoksia, kaikki opusnumerolla 39. Lavalle nousee kolmetoista huipputaiteilijaa: sopraano Mari Palo, viulistit Jaakko Kuusisto ja Elina Vähälä, alttoviulisti Ilari Angervo, sellistit Samuli Peltonen ja Hannu Kiiski, kontrabasisti Teemu Kauppinen, huilisti Patric Gallois, oboisti Jean-Louis Capezzali, klarinetisti Michel Lethiec, pianistit Ralf Gothóni ja Juhani Lagerspetz sekä urkuri Kari Vuola. Naantalin Musiikkijuhlat jatkuu lauantaihin 16. kesäkuuta asti.

KUTSU Naantalin Musiikkijuhlien tiedotustilaisuuteen30.5.2018 09:00Kutsu

Naantalin Musiikkijuhlien ensimmäiset sävelet soivat aurinkoisessa Naantalissa tiistaina 5.6.2018. Tänä vuonna jo 39. kertaa järjestettävää festivaalia vietetään 5.–16. kesäkuuta. Ohjelmassa on yhteensä lähes 30 konserttia, joissa esiintyy suuri joukko huipputaiteilijoita Suomesta ja ulkomailta. Ohjelmaa esittelee festivaalin taiteellinen johtaja Arto Noras, ja tilaisuudessa esiintyvät sopraano Mari Palo ja pianisti Ralf Gothóni. Paikka: Naantalin seurakuntakeskuksen juhlasali, Piispantie 2, Naantali Aika: Maanantai 4.6. klo 12.00 Toivotamme tiedotusvälineenne edustajan tervetulleeksi kuulemaan Naantalin Musiikkijuhlien monipuolisesta ohjelmatarjonnasta. Tilaisuus kestää runsaan tunnin sisältäen kevyen lounaan. Lämpimästi tervetuloa! Aurinkoisin terveisin, Naantalin Musiikkijuhlat Tiina Tunturi toimitusjohtaja

Naantalin Musiikkijuhlien ja Pelastakaa Lapset ry:n yhteistyö jatkuu Naantalin Lasten Musiikkijuhlat jo viidennen kerran kesällä 20189.4.2018 11:00Tiedote

Naantalin Lasten Musiikkijuhlat järjestetään 7.–10.6.2018 Naantalin Musiikkijuhlien ja Pelastakaa Lapset ry:n yhteistyönä jo viidennen kerran. Tapahtuman esiintyjinä ilahduttavat Siina ja Taikaradio, Artsopan Eläinten karnevaali Afrikassa ja Pikku Kakkosesta tutut Närpiäiset. Naantalin Musiikkijuhlien yhteydessä järjestettävässä tapahtumassa kuullaan myös taidokas mestarikurssien iltapäiväsoitto ja vietetään perinteistä suurta lastenjuhlaa Kirkkopuistossa.