Naantalin Musiikkijuhlien tähdet loistavat Saaristomeren hyväksi

Naantalin Musiikkijuhlat nostaa jälleen esille Saaristomeren vakavan tilanteen. Lauantaina 16.6. esitetään Jaakko Ruolan ainutlaatuinen Saaristomeren panoraama, jossa kerrotaan kuvilla, sanoilla ja musiikilla Saaristomeren muutoksista. Lauantai-illan päätteeksi Musiikkijuhlat huipentuvat In honorem maris -konserttiin.

Saaristomeren panoraama Naantalin kaupungintalon edustalla

Jaakko Ruolan Saaristomeren panoraama - meremme tuleville sukupolville -kuvaesitelmä pidetään Kristoffer-salissa lauantaina 16.6. kello 16. Esitys sisältää Jaakko Ruolan komeat panoraamakuvat, napakan tekstin ja sävähdyttävän musiikin. Esitelmän tarkoituksena on herättää tunteita ja saada miettimään, mitä joka ikinen meistä voi tehdä puhtaan Saaristomeren tulevaisuuden hyväksi. Tilaisuuteen on vapaa pääsy ja se kestää noin tunnin. Lisäksi Jaakko Ruolan ulkoilmanäyttely Naantalin kaupungintalon edustalla jatkuu vielä 18.6.2018 asti.

Naantalin Musiikkijuhlat päättää vuoden 2018 festivaalin upeaan In honorem maris eli meren kunniaksi -konserttiin lauantaina 16.6. klo 19 Naantalin kirkossa. Konsertin alussa kuultavan Saaristomeripuheenvuoron pitää tänä vuonna Turun yliopiston rehtori Kalervo Väänänen.

tiina.tunturi@naantali.fi, 0445161718

Saaristomeren panoraama Naantalin kaupungintalon edustalla

Naantalin Musiikkijuhlat 40 vuotta kamarimusiikin huipulla11.2.2019 12:00:00 EETTiedote

Tänä kesänä Naantalin Musiikkijuhlat soi isommin ja moni-ilmeisemmin kuin koskaan ennen. Kesäkuussa 4.-15.6.2019 juhlitaan Naantalin Musiikkijuhlien 40. festivaalia ja mukana on useita maailman kantaesityksiä, vaikuttavia orkesterivierailuja ja muusikoita maailman huipulta. Konserteille on saatu lisätilaa suuresta Kirkkopuistosta, jossa Naantali-debyyttinsä tekee voimallinen raskaan sarjan selloyhtye Apocalyptica.

KUTSU Naantalin Musiikkijuhlien 40-vuotisohjelman julkistamistilaisuuteen4.2.2019 12:00:00 EETKutsu

Naantalin Musiikkijuhlat soi aurinkoisessa Naantalissa ensi kesänä 4.–15.6. jo 40. kertaa. Ohjelmassa on komea ja monipuolinen konserttisarja. Lisäksi järjestämme kaksi Talvikonserttia maaliskuussa ja muitakin juhlakonsertteja kevään aikana. Lämpimästi tervetuloa tiedotustilaisuuteemme kuulemaan tulevan festivaalin tarjonnasta. Paikka: Naantalin kaupungintalo, edustustila (5. krs), Käsityöläiskatu 2, Naantali Aika: Maanantai 11. helmikuuta klo 12.00 Ensi kesän ohjelman esittelee Musiikkijuhlien taiteellinen johtaja, selloprofessori Arto Noras. Tilaisuus kestää runsaan tunnin, sisältäen kevyen lounaan. Toivomme, että ilmoitat tulostasi viimeistään perjantaina 8.2. osoitteeseen tiina.tunturi@naantali.fi. TERVETULOA! Ystävällisin terveisin, Naantalin Musiikkijuhlat

Selloyhtye Apocalyptica myös ulkoilmakonsertissa Naantalin Musiikkijuhlilla28.1.2019 12:00:00 EETTiedote

Naantalin Musiikkijuhlilla debytoiva selloyhtye Apocalyptica esiintyy Naantalin Kirkkopuiston ulkoilmakonsertissa lauantaina 8.6.2019 klo 15. Maailmankuulu raskaan sarjan selloyhtye tulee juhlistamaan Naantalin Musiikkijuhlien 40-vuotisjuhlavuotta. - Halusimme saada Naantalin Musiikkijuhlille myös Apocalyptican ulkoilmakonsertin, jotta suuremmalla yleisöllä olisi mahdollisuus päästä kuulemaan heitä. Apocalyptican konsertti Naantalin kirkossa lauantai-iltana 8.6. myytiin nopeasti loppuun, kertoo Naantalin Musiikkijuhlien taiteellinen johtaja Arto Noras. Huippusellisteistä koostuva Apocalyptica esiintyy Naantalin Musiikkijuhlilla kahdessa konsertissa: Naantalin Kirkkopuistossa lauantaina 8.6.2019 klo 15 ja Naantalin kirkossa lauantaina 8.6.2019 klo 22. Apocalyptican Kirkkopuisto-konsertin lipunmyynti avataan Lippupisteessä tiistaina 29.1.2019 klo 9.00. Naantalin Musiikkijuhlien koko 40-vuotisjuhlaohjelma julkistetaan 11.2.2019.

Selloyhtye Apocalyptica Naantalin Musiikkijuhlille kesäkuussa17.12.2018 13:15:55 EETTiedote

Maailmankuulu raskaan sarjan selloyhtye Apocalyptica debytoi Naantalin Musiikkijuhlilla kesäkuussa 2019. Huippusellisteistä koostuva Apocalyptica esiintyy Naantalin kirkossa lauantaina 8.6.2019 klo 22. - Keskustelin Eicca Toppisen kanssa jo viime vuonna ja halusin ehdottomasti kutsua Apocalyptican ensimmäistä kertaa Naantalin Musiikkijuhlille festivaalin 40-vuotisjuhlan kunniaksi, kertoo juhlien taiteellinen johtaja Arto Noras. Konsertin lipunmyynti avataan Lippupisteessä tiistaina 18.12.2018 klo 9.00. Naantalin Musiikkijuhlien koko 40-vuotisjuhlaohjelma julkistetaan 11.2.2019.

Naantalin tunnelmalliset Talvikonsertit jälleen maaliskuussa19.11.2018 12:00:00 EETTiedote

Jo perinteeksi muodostuneet Naantalin Musiikkijuhlien Talvikonsertit järjestetään 14. kerran Naantalin kirkossa 9. ja 10. maaliskuuta 2019 klo 19. Konserteissa soi tällä kertaa mm. Tsaikovskin, Kortekankaan, Kuulan ja Schubertin musiikki. Lauantaina 9.3. sopraano Kaisa Ranta, baritoni Nicholas Söderlund ja pianisti Hans-Otto Ehrström tulkitsevat mm. Toivo Kuulan ja Pjotr Tsaikovskin lauluja. Illan huipentaa Olli Kortekankaan uuden laulusarjan Five Love Songs maailman kantaesitys. Sunnuntaina 10.3. kuullaan Franz Schubertin vaikuttava Jousikvintetto. Illan taiteilijoina esiintyvät viulistit Elina Vähälä ja Petteri Iivonen, alttoviulisti Ilari Angervo sekä sellistit Arto Noras ja Samuli Peltonen. Talvikonsertit järjestetään jälleen yhteistyössä Naantalin kaupungin kulttuuritoimen kanssa. Konserttien lipunmyynti alkaa 19.11. Lippupisteessä, Naantalin Matkailussa ja Ars Musicassa Turun konserttitalossa.

Naantalin Musiikkijuhlat korkkasi 40-vuotisjuhlavuoden25.10.2018 12:00:00 EESTTiedote

Naantalin Musiikkijuhlien 40-vuotisjuhlavuoden kolmen ensimmäisen konsertin lipunmyynti on alkanut. Maailman kantaesitys, kapellimestarit Sakari Oramo ja Jaakko Kuusisto sekä huippuorkesterit Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri ja Tallinnan Kamariorkesteri varmistavat, että jo nyt on tiedossa upeita konserttielämyksiä. Sokerina pohjalla Naantalin Musiikkijuhlat pääsee jälleen järjestämään ainutlaatuisen puistokonsertin Kultarannan puutarhaan. Esiintyjänä Kultarannassa on lauluyhtye Rajaton.