Naantalin Musiikkijuhlilla Olli Kortekankaan kantaesityksen sijaan Kalevi Ahon teos

Amerikkalainen huippuviulisti Erin Keefe on joutunut perumaan debyyttinsä Naantalin Musiikkijuhlilla sormivamman takia, joten Olli Kortekankaan Konsertto viululle ja klarinetille -teoksen kantaesitys siirtyy. Kortekankaan teos on omistettu Erin Keefelle ja Osmo Vänskälle.

Viulisti Elina Vähälä soittaa kesäkuussa Sinfonia Lahden solistina.

Naantalin Musiikkijuhlien Sinfonia Lahti -konsertissa kuullaan Kortekankaan teoksen sijaan 70-vuotisjuhlavuottaan viettävän Kalevi Ahon Viulukonsertto nro 2. Orkesteria johtaa kapellimestari Osmo Vänskä, ja solistina soittaa viulisti Elina Vähälä, jolle konsertto on omistettu.

Naantalin Musiikkijuhlilla kuullaan kesäkuussa kuitenkin vielä kaksi maailman kantaesitystä: Jaakko Kuusiston Sellokonsertto ja Aulis Sallisen Kamarimusiikki nro 10 viululle, harpulle ja jousille. Lisäksi Naantalin Musiikkijuhlien 40-vuotisjuhlavuoden kunniaksi kuultiin jo maaliskuussa Olli Kortekankaan when if not (Five Love Songs) -laulusarjan kantaesitys.

Naantalin Musiikkijuhlia vietetään 4.-15.6. ja lipunmyynti on juuri nyt vilkkaimmillaan. Loppuunmyytyjä konsertteja ovat Kultarannan puistokonsertti, Casa Haartmanin kotikonsertit sekä Apocalyptican kirkkokonsertti. Apocalyptican puistokonserttiin on vielä lippuja saatavilla.

tiina.tunturi@naantali.fi

Viulisti Elina Vähälä soittaa kesäkuussa Sinfonia Lahden solistina.

Naantalin Musiikkijuhlien 40-vuotisfestivaali oli menestys16.6.2019 12:00:00 EESTTiedote

Naantalin Musiikkijuhlien 40-vuotisfestivaali päättyi lauantaina 15.6. Saaristomeren kunniaksi järjestettyyn In honorem maris -konserttiin. Konsertin alussa Saaristomeripuheenvuoron piti Centrum Balticumin puheenjohtaja, Turun kaupunginjohtaja Minna Arve. Festivaalin juhlavuosi oli kaikilla mittareilla menestys. Monipuolinen ohjelmisto sai kävijämäärän kipuamaan uuteen ennätykseen. Juhlien päättyessä ensi vuoden festivaaliohjelmaa suunnitellaan jo.

Naantalin Musiikkijuhlien puistokonserttien erikoisjärjestelyt7.6.2019 12:49:27 EESTTiedote

Lauantaina 8.6. Naantalin Kirkkopuistossa klo 15 alkava Apocalyptican konsertti aiheuttaa erikoisjärjestelyjä. Vanhaankaupunkiin saapuvien toivotaan käyttävän julkista liikennettä (Turun suunnasta Fölin linjat 6 ja 7). Naantalin pysäkiltä on noin 10 minuutin kävelymatka Kirkkopuistoon. Omalla autolla saapuvien kannattaa varata riittävästi aikaa pysäköintipaikan löytämiseen. Pysäköintialueet on merkitty Naantalin pysäköintikarttaan. Kirkkopuiston portti avataan klo 13 ja konserttiin on saatavilla lippuja vielä portilta. Naantalin Musiikkijuhlien sivuilla on mainittu tarkemmat tiedot konserttialueen järjestelyistä. Sunnuntaina 9.6. klo 15 alkavaan Kultarannan puistokonserttiin järjestetään bussikuljetus Naantalin väliaikaiselta linja-autoasemalta. Bussit lähtevät asemalta klo 14 ja klo 14.30. Liikennöitsijänä toimii Muurinen. Kultarannassa on parkkitilaa erittäin rajoitetusti. Kultarannan portit avataan klo 14.30 ja konsertti kestää noin tunnin. Konsertin jälkeen on bussikuljetus takaisi

KUTSU Naantalin Musiikkijuhlien tiedotustilaisuuteen28.5.2019 12:00:00 EESTKutsu

Naantalin Musiikkijuhlien 40-vuotisjuhlafestivaali alkaa tiistaina 4. kesäkuuta ja jatkuu 15. kesäkuuta asti. Naantaliin saapuu jälleen suuri joukko huipputaiteilijoita Suomesta ja ulkomailta, mukana neljä mittavaa orkesterivierailua. Juhlavuoden kunniaksi Naantalissa kuullaan kantaesitykset Jaakko Kuusistolta ja Aulis Salliselta. Festivaalin juhlavuoden erikoisvieras on raskaan sarjan selloyhtye Apocalyptica, joka debytoi Naantalissa. Ohjelmaa esittelee festivaalin taiteellinen johtaja Arto Noras, ja tilaisuudessa esiintyvät baritoni Tommi Hakala ja pianisti Juhani Lagerspetz. Paikka: Naantalin seurakuntakeskuksen juhlasali, Piispantie 2, Naantali Aika: Maanantai 3.6. klo 12.00 Toivotamme tiedotusvälineenne edustajan tervetulleeksi kuulemaan Naantalin Musiikkijuhlien monipuolisesta ohjelmatarjonnasta. Tilaisuus kestää runsaan tunnin sisältäen kevyen lounaan. Lämpimästi tervetuloa!

Naantalin Musiikkijuhlat 40 vuotta kamarimusiikin huipulla11.2.2019 12:00:00 EETTiedote

Tänä kesänä Naantalin Musiikkijuhlat soi isommin ja moni-ilmeisemmin kuin koskaan ennen. Kesäkuussa 4.-15.6.2019 juhlitaan Naantalin Musiikkijuhlien 40. festivaalia ja mukana on useita maailman kantaesityksiä, vaikuttavia orkesterivierailuja ja muusikoita maailman huipulta. Konserteille on saatu lisätilaa suuresta Kirkkopuistosta, jossa Naantali-debyyttinsä tekee voimallinen raskaan sarjan selloyhtye Apocalyptica.