Naantalin Unikeonpäivät 60 vuotta

Naantalin Unikeonpäiviä vietetään ensi kesänä juhlatunnelmissa. Vuorossa on 60. Unikeko, joka saa perinteiseen tyyliin heinäkuun 27. päivän aamuna virkistävän herätyksen. Unikeonpäivän vietto on Naantalissa alkanut jo 1800 -luvun puolella. Nykyinen Unikeon historia alkaa kuitenkin vuodesta 1959, tuolloin Unikeoksi valittiin vahtimestari Jaakko Sajo.

Unikeonpäivän 60 v. juhlavuonna myös Unikeon markkinat uudistuvat. Markkinoiden vetovastuu on siirtynyt Naantalin Venemessujenkin taustalla olevalle Active Expo Oy:lle. Markkinat kestävät tänä vuonna Naantalin rannassa 3 päivää perjantaista sunnuntaihin.

-Olemme todella innoissamme järjestämässä Naantalin Unikeonpäivän markkinoita. Unikeonpäivä on iloinen tapahtuma, jossa on ohjelmaa koko perheelle. Markkinatapahtuman pitää tukea tätä kokonaisuutta, kertoo Active Expo Oy:n toimitusjohtaja Tuomas Levanto

- Tavoitteenamme on luonnollisesti kasvattaa markkinatapahtumaa Unikeonpäivän yhteydessä. Markkinat ovat perinteisesti olleet laadukkaat ja käsityöläisten määrä on ollut aina suuri. Tällä linjalla jatkamme edelleen. Tarkoituksena on tuoda markkinoille myös uusia teemoja, näistä kerromme lisää lähempänä tapahtumaa, Levanto jatkaa

Myös Unikeonpäivien ohjelmiin tulee uudistuksia, vaikka vanhat tutut ohjelmanumerot ovat tutuilla paikoillaan; Lasten pukukilpailu aamulla, kakkukisa, runsas ohjelmatarjonta varsinaisena Unikeonpäivänä ja Unikeko-konsertti kuuluu tietysti ohjelmistoon, kertoo Visit Naantalin toimitusjohtaja Tarja Rautiainen.

Mutta miten Unikeko tullaan tiputtamaan mereen ja kuka juontaa aamun ensi tunnit pidetään yllätyksenä. Sunnuntai on Unikeko-Piknik -päivä; Kirkkopuistossa onerilaisia musiikkiohjelmia ja yhteislaulua, jonka lomassa on mukava nauttia kesäisestä päivästä omien herkkujen kera.

Lisätiedot:

Tuomas Levanto, 040 413 4143 toimitusjohtaja, Active Expo Oy Ville

Vuorio, 0400 932 235, tiedottaja, Active Expo Oy

Tarja Rautiainen, 040 7478847, Visit Naantali

ARTESAANIRUOAN SM-KILPAILUT RASEKOSSA SYKSYLLÄ 2020, MATHANTVERK FM VID RASEKO HÖSTEN 202020.5.2020 10:20:50 EESTTiedote

Raseko Raision seudun koulutuskuntayhtymä järjestää yhteistyössä Suomen artesaaniruoka ry:n kanssa artesaaniruoan SM-kilpailut ja seminaarikokonaisuuden 14. – 16.10.2020 Raisiossa Rasekon kampusalueella. Kilpailut järjestetään viidettä kertaa. Tänä vuonna erityisteemana on saariston ruokamatkailu. Artesaaniruoka SM-kilpailun ohessa on luvassa mm. mielenkiintoisia ruoka-aiheisia seminaareja, Lähiruokamarkkinat, uutuustuotteiden maistatuksia ja kohtaamisia ruoasta kiinnostuneiden kanssa.

Ennätysmäärä yrityksiä Team Rynkebyn mukana tukemassa vakavasti sairaita lapsia – Suomen Team Rynkeby – God Morgon polkee heinäkuussa Pariisiin jo kahdeksatta kertaa24.2.2020 08:48:00 EETTiedote

Eurooppalaiset Team Rynkeby –hyväntekeväisyysjoukkueet onnistuivat jälleen tekemään varainkeruuennätyksen vakavasti sairaiden lasten hyväksi. Kaikkiaan 1 541 yrityksen ja yhteisön logot painetaan Team Rynkeby -joukkueiden ajoasuihin merkiksi tuestaan vakavasti sairaille lapsille. Joukkueita on yhteensä 57, mukana ovat kaikki pohjoismaat sekä Saksa ja Sveitsi.

Naantalin Kirjahyrrä vakiinnuttamassa asemansa19.11.2019 08:11:00 EETTiedote

Lasten ja nuorten kirjallisuusfestivaali Kirjahyrrä toteutettiin nyt jo neljännen kerran Naantalissa 14.-16.11.2019. Festivaaliin sisältyi toistakymmentä ohjelmanumeroa, joissa tunnetut lasten- ja nuortenkirjailijat tapasivat lukijoitaan, kertoivat kirjojensa taustoista ja työstään ammattikirjailijoina. Festivaalilla järjestettiin myös sanataiteen ohjaajien toimesta sadutusta, kirjoittamista ja tarinankerrontaa harjoittavia työpajoja lapsille sekä nähtiin teatteriesityksiä.

Naantalin Kirjahyrrä vakiinnuttamassa asemansa29.10.2019 08:13:00 EETTiedote