Visit NaantaliVisit NaantaliVisit Naantali

Naantalissa luvassa ennätykselliset Venemessut

Naantalin Venemessuilla rikotaan tänä vuonna kaikkia mahdollisia ennätyksiä. Veneitä on esillä enemmän kuin koskaan ennen ja satama-allas on käytännössä loppuun myyty. Isoimpien veneiden osalta halukkuutta messuille olisi enemmän kuin mihin tila antaa myöden.

Kaikki merkit viittaavat siihen, että Venemessuista on tulossa myös kaupallisesti ennätykselliset. Valitettavasti todellakin muutama isompi vene on jouduttu käännyttämään messuilta tilan puutteen vuoksi. Jatkossa joudumme varmasti miettimään laituriratkaisuja uudelleen, jotta messuille olisi mahdollisuus ottaa enemmän isoja veneitä, Venemessujen toimitusjohtaja Tuomas Levanto pohtii messujen alla.

Myös purjeveneiden määrä on Naantalissa tänä vuonna suurempi kuin koskaan aikaisemmin.

Saaristo Areena herättänyt jo nyt paljon keskustelua

Venemessujen kanssa samaan aikaan järjestettävä Saaristo Areena Naantalin Kaivohuoneella on herättänyt ennakkoon paljon mielenkiintoa ja huomiota. Vastaavalla konseptilla Suomessa ei ole koskaan aikaisemmin keskusteltu saaristoon, matkailuun ja veneilyyn liittyvistä asioista.

Saaristo Areena tuo alan asiantuntijat yleisön eteen ja sana on vapaa.

Yllätyksiltä ei tulla välttymään, mutta se on tarkoituskin.

-Saaristo Areena on luonteeltaan mielenkiintoinen tapahtuma, kun edes me järjestäjät emme tiedä mitä kaikkea on luvassa. Toivomme, että Saaristo Areenalla syntyy uusia ideoita etenkin saaristomatkailun tiimoilta.

Muutamasta Areenalla esiteltävästä ideasta olen kuullut jo huhuja ja luvassa on aika mielenkiintoisia juttuja, Areenan tiedotuksesta vastaava Ville Vuorio kertoo.

KUTSU

Tervetuloa torstaina 24.5. klo 13.00 Naantalin vierasvenesataman ravintolaan After Sail 714:ään Naantalin Venemessujen ja Suomen ensimmäisen Saaristo Areenan yhteiseen lehdistötilaisuuteen.

Lisätiedot:

Ville Vuorio, tiedottaja, 0400 932 235

Tuomas Levanto, toimitusjohtaja, 0400-385522

Saaristo Areena, Naantalin Kaivohuoneella 26.-27.5.2018 www.saaristoareena.fi

Saaristo Areena on Varsin Hyvä Leader -ryhmän rahoittama hanke. Euroopan

maaseudun kehittämisen maatalousrahasto: Eurooppa investoi

www.saaristoareena.fi

www.naantalinvenemessut.fi

Missejä, meripelastusta ja Samuli Edelmann21.5.2019 12:15:35 EESTTiedote

Ohjusvene Naantaliin messuvierailla on mahdollisuus tutustua kaikkina kolmena messupäivänä rajattuina kellonaikoina. Messujen ohjelmalavalla nähdään jälleen Fashion Teamin muotinäytöksiä ja messujen päätteeksi kruunataan Miss Model of the World -osakilpailun voittaja. Messujen avajaisia vietetään perjantaina klo 16.00, jolloin messut avaa kansanedustaja Vilhelm Junnila. Messujen avauspäivää juhlistetaan klo 22.30 flyboard-taituri Vadim Nekhaevin led-valonäytöksellä.