Visit NaantaliVisit NaantaliVisit Naantali

Naantalissa luvassa ennätykselliset Venemessut

Naantalin Venemessuilla rikotaan tänä vuonna kaikkia mahdollisia ennätyksiä. Veneitä on esillä enemmän kuin koskaan ennen ja satama-allas on käytännössä loppuun myyty. Isoimpien veneiden osalta halukkuutta messuille olisi enemmän kuin mihin tila antaa myöden.

Kaikki merkit viittaavat siihen, että Venemessuista on tulossa myös kaupallisesti ennätykselliset. Valitettavasti todellakin muutama isompi vene on jouduttu käännyttämään messuilta tilan puutteen vuoksi. Jatkossa joudumme varmasti miettimään laituriratkaisuja uudelleen, jotta messuille olisi mahdollisuus ottaa enemmän isoja veneitä, Venemessujen toimitusjohtaja Tuomas Levanto pohtii messujen alla.

Myös purjeveneiden määrä on Naantalissa tänä vuonna suurempi kuin koskaan aikaisemmin.

Saaristo Areena herättänyt jo nyt paljon keskustelua

Venemessujen kanssa samaan aikaan järjestettävä Saaristo Areena Naantalin Kaivohuoneella on herättänyt ennakkoon paljon mielenkiintoa ja huomiota. Vastaavalla konseptilla Suomessa ei ole koskaan aikaisemmin keskusteltu saaristoon, matkailuun ja veneilyyn liittyvistä asioista.

Saaristo Areena tuo alan asiantuntijat yleisön eteen ja sana on vapaa.

Yllätyksiltä ei tulla välttymään, mutta se on tarkoituskin.

-Saaristo Areena on luonteeltaan mielenkiintoinen tapahtuma, kun edes me järjestäjät emme tiedä mitä kaikkea on luvassa. Toivomme, että Saaristo Areenalla syntyy uusia ideoita etenkin saaristomatkailun tiimoilta.

Muutamasta Areenalla esiteltävästä ideasta olen kuullut jo huhuja ja luvassa on aika mielenkiintoisia juttuja, Areenan tiedotuksesta vastaava Ville Vuorio kertoo.

KUTSU

Tervetuloa torstaina 24.5. klo 13.00 Naantalin vierasvenesataman ravintolaan After Sail 714:ään Naantalin Venemessujen ja Suomen ensimmäisen Saaristo Areenan yhteiseen lehdistötilaisuuteen.

Lisätiedot:

Ville Vuorio, tiedottaja, 0400 932 235

Tuomas Levanto, toimitusjohtaja, 0400-385522

Saaristo Areena, Naantalin Kaivohuoneella 26.-27.5.2018 www.saaristoareena.fi

Saaristo Areena on Varsin Hyvä Leader -ryhmän rahoittama hanke. Euroopan

maaseudun kehittämisen maatalousrahasto: Eurooppa investoi

www.saaristoareena.fi

www.naantalinvenemessut.fi

Loppuunmyyty käytettyjen veneiden näyttely29.8.2018 16:10Tiedote

Naantalin Veneet Esillä -käytettyjen veneiden myyntinäyttelyssä nähdään tulevana viikonloppuna ennätysmäärä veneitä. Näyttelyalue on loppuunmyyty ja ranta täynnä veneitä viimeistä paikkaa myöden. Veneiden kokonaismäärä on yli 100 kpl. Veneet Esillä -näyttely on Suomen suurin käytettyjen veneiden myyntitapahtuma. -Veneiden runsaaseen määrään on varmasti useita syitä. Kauppa on käynyt perinteisesti hyvin Naantalin näyttelyssä, se on tietenkin tärkein tekijä. Naantali on loistava paikka järjestää tällainen tapahtuma ja kävijämäärä on kasvanut vuosi vuodelta. Joudumme jatkossa miettimään ratkaisuja, jotta näyttelyyn voitaisiin ottaa nykyistä enemmän veneitä, kertoo Naantalin Venemessujen toimitusjohtaja Tuomas Levanto.

Loppuunmyyty käytettyjen veneiden näyttely22.8.2018 15:17Tiedote

Turun Seudun Energiantuotannon toimitusjohtaja Tapani Bastman vuoden 2018 VALTAKUNNAN VIRALLISEKSI UNIKEOKSI27.7.2018 07:00Tiedote

Vuoden 2018 Valtakunnan Viralliseksi Unikeoksi ™ on valittu Turun Seudun Energiantuotannon toimitusjohtaja Tapani Bastman. Vanhan ja arvostettujen perinteiden mukaisesti Tapani Bastmanin valinta julkistettiin heittämällä hänet mereen Unikeonpäivänä perjantaina 27.7.2018 klo 7.00 Naantalin vanhan kaupungin vierassatamassa. Tästä linkistä löytyy aamun tunnelmia ja kuviavuoden 2018 Unikeosta.