Naantalissa venevieraita ruuhkaksi saakka

Käytettyjen veneiden myyntinäyttely Veneet Esilllä 2017 päättyi sunnuntaina Naantalissa tyytyväisten hymyjen kera. Yleisöä ja veneitä oli Naantalissa viikonlopun aikana ennätysmäärä ja kauppaa tehtiin vilkkaasti.

Näyttelyssä vieraili viikonlopun aikana noin 8000 kävijää. Kävijämäärän sijaan oleellisempaa on kuitenkin se, miten paljon tapahtuma poikii venekauppoja. Viikonlopun aikana saimme kuulla vajaan kymmenen veneen vaihtaneen omistajaa. Aikaisempien vuosien kokemuksen perusteella sama määrä kauppoja tehdään vielä näyttelyn jälkeisellä viikolla, kertoo näyttelyn toimitusjohtaja Tuomas Levanto.

Sää suosi Veneet Esillä näyttelyä koko viikonlopun ajan ja lauantaina iltapäivällä laitureille muodostui jopa ruuhkaa. Näyttelyssä oli tänä vuonna esillä lähes 100 venettä. Purjeveneiden runsas määrä sai kiitosta näyttelyvierailta.

Veneet Esillä -näyttelyssä Siesta 32 -purjevenettä myymässä ollut Jouko Koskinen kertoi, että vielä viikonlopun aikana vene ei mennyt kaupaksi, mutta kiinnostuneita oli useita ja näiden kanssa jatketaan keskusteluja viikonlopun jälkeen.

-Tällaisessa tapahtumassa veneen myyminen on aivan eri asia kuin pelkkä myynti-ilmoitus netissä. Mahdolliseen veneen ostajaan saa kontaktin ja pääsee esittelemään veneen ominaisuuksia. Olen aika luottavaisin mielin, että täältä saaduista kontakteista joku etenee kauppaan saakka, Jouko Koskinen kertoo näyttelyn päättyessä.

Käytettyjen veneiden välitysmyyntiin erikoistuneella Blue Ocean Oy:llä oli Naantalissa esillä 15 venettä, sekä moottori- että purjeveneitä.

Etenkin purjeveneet herättivät Blue Ocean Oy:n Seppo Sutelan mukaan paljon mielenkiintoa.

-Asiakkaita oli laajalti ympäri Suomea, se ehkä hiukan yllättikin.

Tänne oli tultu vartavasten jopa Oulusta ja Keski-Suomesta saakka, pääkaupunkiseudulta oli enemmänkin väkeä. Naantalin Veneet Esillä -tapahtuma on yksi Suomen parhaista venenäyttelytapahtumista ja uskoisin 3-4 veneen menevän kaupaksi täältä saatujen kontaktien perusteella, Sutela toteaa.

Tuomas Levanto, toimitusjohtaja, Naantalin Venemessut, puh. 040 413 4143

Ville Vuorio, tiedottaja, Naantalin Venemessut, puh. 0400 932 235

www.veneetesilla.fi

www.naantalinvenemessut.fi