Naistenklinikalla palataan normaalitoimintaan huomenna

Synnytys- ja leikkaustoiminnat palautuvat Naistenklinikalla normaaleiksi tiistaina 13.8. klo 7.30 alkaen. Synnyttäjiä pyydetään soittamaan sairaalaan normaalikäytännön mukaisesti ennen lähtöä.

Naistenklinikan jätehuoneessa sunnuntai-iltana tapahtuneen tulipalon jälkeen viisi Naistenklinikan osastoa on ollut kokonaan tai osittain pois käytöstä. Tänään Naistenklinikalla on hoidettu riskisynnytykset ja kiireelliset leikkaukset.

Savusta kärsineet osastot on katselmoitu, tehosiivottu, tuuletettu ja niissä olevien teknisten järjestelmien toiminta on tarkastettu.

”Tiloissa on edelleen jonkin verran savun hajua, mutta perusteet poikkeusjärjestelyille ovat poistuneet. Paluulle on vahvat perusteet potilasturvallisuuden näkökulmasta. Näin ollen käynnistämme toiminnan tiloissa uudelleen huomenna”, kertoo HUSin Naistentautien ja synnytysten toimialajohtaja Seppo Heinonen.

Suurin osa Naistenklinikan toiminnasta saadaan palautettua, mutta palopaikan lähellä ensimmäisessä kerroksessa sijaitsevien gynekologisten syöpien poliklinikan ja päiväkirurgian yksikön osalta tilannetta selvitetään edelleen.

Naistentautien ja synnytysten toimialajohtaja Seppo Heinonen, puh. 050 4368962

Kiinteistöjohtaja Vesa Vainiotalo, puh. 040 5886793

HUS Helsingin yliopistollisessa sairaalassa saa vuosittain hoitoa yli puoli miljoonaa potilasta. HUSissa työskentelee 25 000 ammattilaista kaikkien potilaiden parhaaksi. Vastuullamme on 24 jäsenkunnan asukkaiden erikoissairaanhoito. Lisäksi meille on keskitetty valtakunnallisesti useiden harvinaisten ja vaikeiden sairauksien hoito.

Ostopalvelupsykoterapiaan jatkossa helpommin palvelusetelin avulla23.8.2019 10:44:21 EESTTiedote

Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiiri (HUS), Helsingin kaupunki, Päijät-Hämeen hyvinvointikuntayhtymä (PHHYKY), Kymenlaakson sairaanhoito- ja sosiaalipalvelujen kuntayhtymä (Kymsote), Etelä-Karjalan sairaanhoitopiiri (EKSOTE) ja Keski-Suomen sairaanhoitopiiri valmistelevat yhdessä palvelusetelimenettelyn käyttöönottoa ostopalvelupsykoterapioiden hankinnassa. Palvelusetelin käyttöönotolla pyritään helpottamaan ulkoiseen psykoterapiaan hakeutumista.

Juha Tiuraniemi HUS-Kiinteistöjen johtoon12.8.2019 14:24:39 EESTTiedote

HUS-Kiinteistöjen uudeksi toimitusjohtajaksi on valittu Juha Tiuraniemi. Toimitusjohtajan paikka tuli avoimeksi, koska nykyinen toimitusjohtaja Mikko Salla siirtyy toisiin tehtäviin. Tiuraniemi aloittaa työnsä HUS-Kiinteistöissä 16. syyskuuta. Tiuraniemi, 45, työskentelee tällä hetkellä Colliers International Finlandin kauppakeskustoimintojen johtajana. Ennen nykyistä tehtäväänsä Tiuraniemi on toiminut Suomen Kauppakeskusyhdistyksen toiminnanjohtajana ja useissa eri tehtävissä kiinteistöalan toimialajärjestössä RAKLIssa. - Odotan innolla, että pääsen aloittamaan uudessa tehtävässäni HUS-Kiinteistöjen toimitusjohtajana. Kyse on Suomen johtavasta sairaalakiinteistöpalvelujen tuottajasta ja on tosi hienoa päästä tekemään työtä tällaisessa yhtiössä ja kehittää sitä edelleen alan johtavana toimijana, Tiuraniemi sanoo. - Arvostan kovasti HUS-Kiinteistöjen ammattitaitoista henkilökuntaa ja arvoja, joissa korostuvat ihminen, asiakas, ammattitaito ja vastuullisuus, Tiuraniemi jatkaa. HUS-Kiinte