Nanten Oy

Nanten Oy hakee kasvua selkeyttämällä liiketoimintaansa

28.02.2018 allekirjoitetulla kaupalla Bermanto Oy on ostanut Nanten Oy:n lattia-asennusliiketoimintayksikön.

Nanten Oy jatkaa edelleen Bio-pohjaisten pinnoitusmateriaalien kehitystä ja valmistusta niin kotimaan kuin kansainvälisillekin markkinoille. Liiketoimintakaupassa Bermanto Oy:lle siirtyvät Nanten Oy:n asennusurakat ja -henkilökunta.

”Halusimme työntekijämme hyvään kotiin ja Bermanto Oy voimakkaasti kasvavana yrityksenä oli sopiva ostajaehdokas. Nanten Oy keskittyy jatkossa vahvaan ydinliiketoimintaansa; laadukkaiden uuden sukupolven pinnoiteratkaisujen tarjoamiseen alan ammattilaisille. Keskittämällä osaamistamme tuemme vahvasti Nanten konsernin kasvu- ja kansainvälistymisstrategiaa” kertoo Nanten Group Oy:n liiketoimintajohtaja Sami Rastas.

Bermanto Oy:n kasvanut betonilattialiiketoiminta on tuonut mukanaan myös pinnoitustoiminnan kasvun osana ainutlaatuista Bermanto®360-palvelukonseptia.Tästä syystä pinnoitusosasto on aktiivisesti etsinyt yhteistyökumppaneita urakoiden läpiviemiseen.

”Meille oli tärkeää saada lisää voimaa pinnoitusurakointiin, joten keskustelut Nanten Oy:n kanssa osuivat otolliseen aikaan”, toteaa Bermanto Oy:n toimitusjohtaja Ari Simola.

Kansainvälistä kasvua Bio-pohjaisilla pinnoiteratkaisuillaan
Nanten on vuonna 1963 perustettu suomalainen perheyhtiö, joka on edelläkävijä Bio-pohjaisten betonilattiapinnoitteiden kehittäjä ja valmistaja, joka ylläpitää innovatiivisella toiminnallaan suomalaista rakentamisen laatua.

Fokusoituminen kansanvälisille markkinoille. Oma tuotekehitys ja tuotanto takaavat laadukkaan asiakaslähtöisen liiketoiminnan kehittämisen.Nanten konsernin osaamisella ja innovatiivisilla tuoteratkaisuilla on kasvava kysyntä kansainvälisillä markkinoilla.Nanten on Suomen lisäksi merkittävä toimija Venäjällä ja Baltiassa.

Nanten Oy
Sami Rastas