Kustannusosakeyhtiö OtavaKustannusosakeyhtiö Otava

Näppärä sisustaja tekee itse ihanat käyttöesineet kotiin

Arki on arkea, mutta se saa olla myös kaunista! Moreenin syksyn uutuuskirjat opastavat helppojen ja tyylikkäiden käyttöesineiden tekoon.

Pöydillä lojuvat irtotavarat voi kätkeä kauniisiin koreihin tai rasioihin, kylpyhuoneen voi somistaa ihanalla matolla ja lemmikkiä ilahduttaa upouudella unipaikalla. Moreenin uutuuskirjat kutsuvat mukaan tekemään itse kauniita käyttöesineitä kotiin tai mökille.

Muovi ei homehdu, se on edullista ja kestää erinomaisesti ulkona ja märkätiloissa. Satu Latvatalon Plastiikkiaplastiikkia -kirjassa muovipusseista syntyy kosteudenkestäviä käyttö- ja koriste-esineitä. Latvatalon ohjeita seuraamalla voi virkata mm. amppelin, lampunvarjostimen tai kylpyhuonematon. Satu Latvatalo on idearikas ja kokeilunhaluinen lahtelainen vaatesuunnittelija, jolle käsityöt ovat myös harrastus.

Kodin yleisilmeen siistimiseen mikään ei sovellu paremmin kuin korit. Susanna Uusitalon Koreja käsin -kirjan ohjeita voi toteuttaa myös kierrätetyllä tai luonnosta hankituilla materiaaleilla. Uusi pyykkikori, lehtikori tai vaikkapa kissan peti syntyy vanhoilla tutuilla tekniikoilla luovasti soveltaen. Susanna Uusitalo on freelance-toimittaja ja kirjailija, jonka alaa ovat lifestyle, sisustus ja kädentaidot.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt: adele.couavoux@otava.fi, p. 045 142 5272

Arvostelukappaleet: arvostelukappale@otava.fi

Koreja käsin, paperikori c Susanna Uusitalo
Koreja käsin, käsityökori c Susanna Uusitalo
Plastiikkia plastiikkia, Saaristo- ja Poukama-laukut c Satu Latvatalo
Plastiikkia plastiikkia, Illakko-matto c Satu Latvatalo
Satu Latvatalo
Susanna Uusitalo

Moreeni on osa kustannusosakeyhtiö Otavaa.

Pajtim Statovci ensimmäisenä suomalaiskirjailijana maailman arvostetuimpia kirjailijoita edustavaan Wylie-kirjallisuusagentuuriin13.8.2018 13:00Tiedote

Kirjailija Pajtim Statovcin (s. 1990) tuotannon kansainvälisestä edustuksesta vastaa jatkossa useita kirjallisuuden nobelisteja, kuten Orhan Pamukia, Mo Yania, Bob Dylania ja José Saramagoa, edustava The Wylie Agency -kirjallisuusagentuuri. Wylie edustaa satoja 1900- ja 2000-lukujen merkittävimpiä kirjailijoita. New Yorkissa ja Lontoossa toimivan agentuurin kirjailijoihin kuuluvat lisäksi mm. Chimamanda Adichie, Milan Kundera, Salman Rushdie, Karl Ove Knausgård, Linn Ullman ja Ali Smith sekä hiljattain edesmennyt Philip Roth. ”Aloitan yhteistyön Wylie Agencyn kanssa suurella ilolla ja mielenkiinnolla. Olen otettu heidän kiinnostuksestaan kirjojani kohtaan. Yhä useampaa suomalaista kirjailijaa edustaa ulkomainen agentti siksi, että Suomessa agentuuritoimintaa on vielä varsin vähän”, Statovci kommentoi sopimusta. Pajtim Statovci on yksi Suomen kansainvälisesti menestyneimpiä kirjailijoita. Statovcin esikoisromaani Kissani Jugoslavia nousi kansainväliseksi arvostelumenestykseksi, ja siitä

Taavi Soininvaaran Ratamo-kirjoista vakoilutrillerisarja – uusi dekkari ilmestyy 10.8.8.8.2018 13:47Tiedote

Jännityskirjailija Taavi Soininvaaran Ratamo-dekkareiden nimeä kantava Ratamo-vakoilutrillerisarja nähdään syksyllä MTV:n suoratoistopalvelu C Moren alkuperäissarjana. Sarja pohjautuu Arto Ratamo -kirjojen maailmaan ja hahmoihin. Ratamo on toiminnantäyteinen, merkittävä kansainvälisen tason tuotanto, jota ei ole tällaisessa mittakaavassa aikaisemmin MTV:n draamahistoriassa nähty. Sarjan tapahtumat käynnistyvät, kun Supo saa tutkittavakseen äärimmäisen tulenaran jutun, johon näyttää sotkeutuneen myös Suomen pääministeri. Ratamo-sarjaa tähdittävät muun muassa Samuli Vauramo, Saara Kotkaniemi ja Jukka Puotila. Taavi Soininvaaran Ratamo-kirjasarjan uusin dekkari, Darwinin seitti, ilmestyy 10. elokuuta. Darwinin seitti on Ratamo-sarjan neljästoista osa. Kirjasarjan ensimmäinen osa, Ebola-Helsinki, ilmestyi vuonna 2000. Hyytävässä trillerissä vuosikymmenien ajan kudottu verkko kiristyy ja uhkaa Suomea ja koko länttä. Suomalaisen huippukirurgin potilaana oleva IMF:n irlantilainen johtaja hour