Kustannusosakeyhtiö OtavaKustannusosakeyhtiö Otava

Näppärä sisustaja tekee itse ihanat käyttöesineet kotiin

Arki on arkea, mutta se saa olla myös kaunista! Moreenin syksyn uutuuskirjat opastavat helppojen ja tyylikkäiden käyttöesineiden tekoon.

Pöydillä lojuvat irtotavarat voi kätkeä kauniisiin koreihin tai rasioihin, kylpyhuoneen voi somistaa ihanalla matolla ja lemmikkiä ilahduttaa upouudella unipaikalla. Moreenin uutuuskirjat kutsuvat mukaan tekemään itse kauniita käyttöesineitä kotiin tai mökille.

Muovi ei homehdu, se on edullista ja kestää erinomaisesti ulkona ja märkätiloissa. Satu Latvatalon Plastiikkiaplastiikkia -kirjassa muovipusseista syntyy kosteudenkestäviä käyttö- ja koriste-esineitä. Latvatalon ohjeita seuraamalla voi virkata mm. amppelin, lampunvarjostimen tai kylpyhuonematon. Satu Latvatalo on idearikas ja kokeilunhaluinen lahtelainen vaatesuunnittelija, jolle käsityöt ovat myös harrastus.

Kodin yleisilmeen siistimiseen mikään ei sovellu paremmin kuin korit. Susanna Uusitalon Koreja käsin -kirjan ohjeita voi toteuttaa myös kierrätetyllä tai luonnosta hankituilla materiaaleilla. Uusi pyykkikori, lehtikori tai vaikkapa kissan peti syntyy vanhoilla tutuilla tekniikoilla luovasti soveltaen. Susanna Uusitalo on freelance-toimittaja ja kirjailija, jonka alaa ovat lifestyle, sisustus ja kädentaidot.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt: adele.couavoux@otava.fi, p. 045 142 5272

Arvostelukappaleet: arvostelukappale@otava.fi

Koreja käsin, paperikori c Susanna Uusitalo
Koreja käsin, käsityökori c Susanna Uusitalo
Plastiikkia plastiikkia, Saaristo- ja Poukama-laukut c Satu Latvatalo
Plastiikkia plastiikkia, Illakko-matto c Satu Latvatalo
Satu Latvatalo
Susanna Uusitalo

Moreeni on osa kustannusosakeyhtiö Otavaa.