Nauti tapahtumista – osta matkalippu etukäteen

3.8.2017 10:27 | HSL Helsingin seudun liikenne

Elokuun ensimmäisenä viikonloppuna Helsingissä on Weekend-festivaalit Kyläsaaressa ja Kallio Block Party. Espoon Vermossa laukataan Kuninkuusraveja. Kannattaa tarkistaa liikennejärjestelyt osoitteesta hsl.fi ja hankkia matkaliput etukäteen.

Tarkista viikonlopun tapahtumien poikkeusreitit osoitteesta hsl.fi Kuva: Lauri Eriksson/HSL

Olitpa matkalla Kuninkuusraveihin Vermoon, Weekend-festareille Kyläsaareen tai Kallio Block Party -tapahtumaan, tarkista liikennejärjestelyt osoitteesta hsl.fi ja hanki matkaliput etukäteen. Lippuja saa kaikilta HSL-alueen R-kioskeilta. Kaikki lipunmyyntipaikat

Kuninkuusraveihin kulkijoille suositellaan lähijunia Leppävaaraan, josta on tapahtumajärjestäjän ilmainen bussikuljetus Vermoon. A-junien lisälähdöt

Elektronisen musiikin Weekend Festival Finland järjestetään 4.-5.8. Kyläsaaressa, jonne pääsee parhaiten Kalasataman metroasemalta.
Festarivieraiden kannattaa varata aikaa liikkumiseen ja varautua ruuhkiin etenkin konsertista poistuttaessa. Kun matkalippu on hankittu etukäteen, niin suurikin väkijoukko liikkuu sujuvammin. Tapahtuman aikana matkalippuja tarkastetaan tehostetusti. Poikkeusliikennettä on linjalla 55, ja lisäliikennettä metrossa ja lähijunissa. Metron lisäliikenne
Kallio Block Partyyn suuntaavien kannattaa erityisesti huomioida bussien 23, 70T ja 640 poikkeusreitit.

Kolme tapaa hankkia matkalippu etukäteen:

1. Edullisin: Lataa aikaa tai arvoa HSL-matkakortille ja maksa matkalippusi sillä.

2. Hanki mobiililippu. HSL-mobiililippusovelluksella saat lipun kätevästi kännykkään. Mobiililipun voi maksaa Visa- tai Mastercard-maksukorteilla tai puhelinlaskulla. Lataa HSL-mobiililippusovellus puhelimeesi sovelluskaupoista tai katso lisätietoja: www.hsl.fi/mobiililippu

3. Osta vuorokausilippu. Se kannattaa, jos teet päivän aikana useamman matkan ja matkustat myös yötaksan aikaan klo 2.00 – 4.30.

Viestintä- ja markkinointipäällikkö Sari Kotikangas, 045 657 5767

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa seudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 360 työntekijää ja liikevaihto noin 700 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain noin 360 miljoonaa matkaa, mikä on 63 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista. Yhteystietoja medialle: www.hsl.fi/viestinta

HSL:n hallituksen päätöksiä 22.8.22.8.2017 11:29Tiedote

Helsingin seudun liikenne –kuntayhtymän uusi hallitus piti ensimmäisen varsinaisen kokouksensa 22.8. Uuden hallituksen puheenjohtajana toimii Tatu Rauhamäki (kok.) Helsingistä ja varapuheenjohtajana Sirpa Hertell (vihr.) Espoosta. Hallituksessa on yhteensä 14 jäsentä. Hallitus on HSL-kuntayhtymän keskeinen luottamuselin, joka käsittelee mm. Helsingin seudun joukkoliikenteen suunnitteluun ja palvelutarjontaan liittyviä asioita sekä liikennöintiehtoja ja kilpailuttamisen periaatteita. Lisäksi hallitus päättää lippu- ja tariffijärjestelmän periaatteista sekä lippujen hinnoista.