NaviGate - where the marine industry, shipping companies and maritime logistics meet

NaviGate is an international fair for professionals, organised at the Turku Fair and Congress Center from 16 to 17 May 2018. The event will bring together around 200 companies showcasing their expertise.

The event is an important meeting place that offers participants the opportunity to network and create new contacts and reinforce existing ones. The programme will feature themes that are currently the industry’s hottest topics. In the fair halls and conference rooms, NaviGate will introduce visitors to, among other things, cruise ship building, Arctic know-how, maritime logistics and new and renewable sources of energy.

Jan Meyer, CEO Meyer Turku Oy, Director Juhani Pitkänen from RCCL and Jörg Polzer, JPSC Strategy Consulting & Advisory Services, among others, will speak about cruise ship building and the renewal of the maritime industry at the fair.
Risto Paldanius, Director, Business Development, Energy Solutions from Wärtsilä, will be one of the speakers addressing new and renewable energy sources during the event.

Other interesting topics during the fair will include the test area for autonomous ships in Eurajoki, maritime industry digitalisation from an international perspective and remote monitoring.

A seminar on Arctic know-how will be organised in connection with NaviGate. The Arctic Economic Council (AEC) and the Chamber of Commerce’s Transport Day will also be featured at the event.
The topics addressed during the Transport Day will include digitalisation and automation, i.e. autonomous ships and vehicles and the opportunities offered by digitalisation to the maritime industry and logistics companies. The maritime and automotive industries are strongly growing sectors in South-West Finland and ones that will be shaped by digitalisation. The Logistics Company of the Year award will be handed out during an event organised by the Chamber of Commerce.

To see the soon-to-be-completed fair programme and the exhibitors, go to www.navigate.fi

NaviGate is a fair organised by Turku Fair and Congress Centre Ltd. every two years.

Turku Fair Center Ltd., NaviGate, Krista Ahonen, Project Director, tel. +358 50 594 9641, krista.ahonen@turunmessukeskus.fi

Kansainvälinen Life Science Live -tapahtuma Suomeen19.6.2018 12:10Tiedote

Life Science Live on uusi, kansainvälinen lääketieteen ja terveydenhoidon ammattitapahtuma. Kokonaisuus järjestetään Turun Messukeskuksessa 15.-16.5.2019. Life Science Live -tapahtuman sisällöstä vastaavat Turun yliopisto, Åbo Akademi ja Turun ammattikorkeakoulu ja Turku Science Park Oy osana HealthTurku-kärkialan kehitystyötä. Turku Science Park Oy järjestää perinteisen HealthBIO-tapahtumansa Life Science Live -tapahtuman yhteyteen. Osana tapahtumakokonaisuutta on myös kaksipäiväinen i-HD (Improved Health Data) konferenssi.

Tiedote ja kutsu: Kansainvälinen Navigate yhdistää alan osaajat 16.-17.5. Meriteollisuuden ja -logistiikan tulevaisuus esillä Navigate-messuilla14.5.2018 13:36Kutsu

Noin 20 maata on edustettuna Navigate-messuilla, Turussa 16.-17.5. Kansainvälinen meriteollisuuden, varustamoiden ja merilogistiikan huippukohtaaminen järjestetään joka toinen vuosi Turun Messukeskuksessa. Tapahtuma on kasvussa ja mukana noin 200 alan yritystä. Messuille on tulossa kansainvälisiä osallistujia, näytteilleasettajia ja toimittajia mm. Venäjältä, Kiinasta, Etelä-Koreasta, Espanjasta, Virosta ja Ranskasta.

Viron nykykirjallisuus ja mm. lastenkirjallisuuden tuoreet suomennokset esillä Turun Kirjamessuilla8.5.2018 13:12Tiedote

Turun Kirjamessujen teemana on 100-vuotisjuhlavuottaan viettävä Viro. Turun Messukeskuksessa 5.–7.10.2018 nähdään maan nykykirjailijoita laajalta rintamalta. Mukana ovat esimerkiksi Kai Aareleid, Paavo Matsin, Valdur Mikita ja Andrei Ivanov. Ohjelmaa tuottavat Viro-instituutti Suomessa, Viron Suomen-suurlähetystö, Tuglas-seura ja Suomen Viro-yhdistysten liitto. Viro-teemakokonaisuuden suunnittelussa on mukana Jenni Haukio.