NaviGate - where the marine industry, shipping companies and maritime logistics meet

NaviGate is an international fair for professionals, organised at the Turku Fair and Congress Center from 16 to 17 May 2018. The event will bring together around 200 companies showcasing their expertise.

The event is an important meeting place that offers participants the opportunity to network and create new contacts and reinforce existing ones. The programme will feature themes that are currently the industry’s hottest topics. In the fair halls and conference rooms, NaviGate will introduce visitors to, among other things, cruise ship building, Arctic know-how, maritime logistics and new and renewable sources of energy.

Jan Meyer, CEO Meyer Turku Oy, Director Juhani Pitkänen from RCCL and Jörg Polzer, JPSC Strategy Consulting & Advisory Services, among others, will speak about cruise ship building and the renewal of the maritime industry at the fair.
Risto Paldanius, Director, Business Development, Energy Solutions from Wärtsilä, will be one of the speakers addressing new and renewable energy sources during the event.

Other interesting topics during the fair will include the test area for autonomous ships in Eurajoki, maritime industry digitalisation from an international perspective and remote monitoring.

A seminar on Arctic know-how will be organised in connection with NaviGate. The Arctic Economic Council (AEC) and the Chamber of Commerce’s Transport Day will also be featured at the event.
The topics addressed during the Transport Day will include digitalisation and automation, i.e. autonomous ships and vehicles and the opportunities offered by digitalisation to the maritime industry and logistics companies. The maritime and automotive industries are strongly growing sectors in South-West Finland and ones that will be shaped by digitalisation. The Logistics Company of the Year award will be handed out during an event organised by the Chamber of Commerce.

To see the soon-to-be-completed fair programme and the exhibitors, go to www.navigate.fi

NaviGate is a fair organised by Turku Fair and Congress Centre Ltd. every two years.

Turku Fair Center Ltd., NaviGate, Krista Ahonen, Project Director, tel. +358 50 594 9641, krista.ahonen@turunmessukeskus.fi

Turun Messu- ja Kongressikeskus on messu- ja näyttelytoimintaa harjoittava palveluyritys, jonka liiketoimintaan kuuluvat messujen ohella tilojen vuokraus erilaisia tapahtumia, kongresseja ja messuja varten sekä näihin liittyvän tekniikan ja osaamisen markkinointi.

Vuoden Puutarhuri 2018: Mari Helin5.4.2018 14:22Tiedote

Tiedote 5.4.2018. Lounais-Suomen Puutarhayhdistys on valinnut vuoden 2018 Vuoden Puutarhuriksi hortonomi Mari Helinin. Hän on ollut Turun kaupungin palveluksessa vuodesta 1999 ja toimii tällä hetkellä kaupungin infran ylläpitopäällikkönä. Vajaan 20 vuoden aikana Mari on noussut puistosuunnittelijasta kaupungin ympäristöstä vastaavaksi henkilöksi, jonka vastuulla on viheralueiden lisäksi kaiken muunkin yleisten alueiden kuten katujen, metsien ja viljelyalueiden sekä saariston toimivuus ja kehittäminen. Turussa onkin saatu näin yhdistettyä kaikki ihmisten ympäristöön vaikuttavat sektorit saumattomaan yhteistyöhön, mikä alentaa kustannuksia hyvän arkiympäristön luomisessa. Valinta julkistettiin Piha & Puutarha -messujen tiedotustilaisuudessa Turun Messukeskuksessa.

Messukävijät tähyävät urbaaniin puumajaan29.3.2018 09:54Tiedote

Piha & Puutarha -messuilla Turun Messukeskuksessa kurkistetaan kevääseen ja tulevaan kesään 6.-8.4. Messuilla on esillä mm. pioneja, joista kuullaan mm. Luonnonvarakeskuksen esityksiä. Pionien Koti myy messuilla mm. harvinaisempia pionilajikkeita. Messuilla tutustutaan ensimmäistä kertaa myrkkykasveihin ja puutarhan tuholaisiin. Mielenkiintoista kuultavaa on luvassa herbalisti Henriette Kressiltä. Hänen aiheenaan on puutarhakasvien käyttö rohtona ja villivihanneksena.

Kutsu toimituksille Piha & Puutarha -messujen ja Mökki & Meri -messujen infoon 5.4.28.3.2018 13:08Kutsu

Kevät! Turun Messukeskus virittäytyy jo kevääseen ja kesään. Suosittu Piha & Puutarha -messut yhdessä Mökki & Meri -messujen kanssa avautuu 6.-8.4. Tällä kertaa yleisö yllätetään mm. urbaanilla puumajalla, vihreällä puutarhalla ja variksenpelättimillä. Messujen tähtinä ovat mm. pionit. Mökki & Meri -kokonaisuudessa teemana on kalastus, ja luvassa on mm. ajankohtainen kuhaseminaari. Tervetuloa mediainfoon, joka on viimeisenä rakennuspäivänä torstaina 5.4. kello 11 – n. 12.15 kokoustilassa 4 (Turun Messukeskus 2. krs).