Navigate-messut on meriteollisuuden, varustamoiden ja merilogistiikan kohtaamispaikka

Navigate on ammattilaisille suunnattu kansainvälinen messutapahtuma Turun Messukeskuksessa 16.-17.5.2018. Kohtaamisessa on mukana 200 yritystä esittelemässä osaamistaan. Kansainvälisiä ryhmiä on odotettavissa ulkomailta mm. Finpron kutsumana.

Merkittävä kohtaamispaikka tarjoaa tilaisuuden verkostoitua, luoda uusia kontakteja ja vahvistaa jo olemassa olevia. Ohjelma käsittelee teemoja, jotka ovat alalla tällä hetkellä keskeisimpiä. Navigate esittelee messuhalleissa ja kokoustiloissa mm. risteilyrakentamista, arktista osaamista, merilogistiikkaa sekä uusia ja uusiutuvia energiamuotoja.

Risteilyrakentamisesta ja meriteollisuuden uudistumisesta messuilla puhuvat mm. CEO Jan Meyer Meyer Turku Oy, johtaja Juhani Pitkänen RCCL:sta ja Jörg Polzer, JPSC Strategy Consulting & Advisory Services.
Uusista ja uusiutuvista energiamuodoista tapahtumassa kertoo mm. Director, Business Development, Energy Solutions Risto Paldanius, Wärtsilä.
Eurajoen testipaikka autonomisille laivoille, kansainvälinen näkökulma digitalisaatiosta meriteollisuudessa ja etävalvonta ovat myös kiinnostavia puheenaiheita messupäivien aikana.

Navigaten yhteydessä järjestetään mm. arktisen osaamisen seminaari. Myös Arktinen talousneuvosto ja Kauppakamarin liikennepäivä ovat myös mukana tapahtumassa. Liikennepäivän ohjelmassa puhutaan digitalisaatiosta ja automatiikasta eli autonomisista aluksista ja autoista sekä siitä, millaisia mahdollisuuksia digitalisaatio voi tuoda meriteollisuudelle ja logistiikkayrityksille. Meriteollisuus ja autoteollisuus ovat Varsinais-Suomen vahvasti kasvavia toimialoja ja myös toimialoja, joita digitalisaatio tulee muuttamaan. Kauppakamarin tilaisuudessa jaetaan myös Vuoden logistiikkayritys -palkinto.

Messujen valmistumassa oleva ohjelma ja näytteilleasettajat ovat nähtävissä osoitteessa www.navigate.fi

Navigate on Turun Messukeskus Oy:n ammattimessutapahtuma, ja se järjestetään joka toinen vuosi.

Projektijohtaja Krista Ahonen
krista.ahonen@turunmessukeskus.fi

Kansainvälinen Life Science Live -tapahtuma Suomeen19.6.2018 12:10Tiedote

Life Science Live on uusi, kansainvälinen lääketieteen ja terveydenhoidon ammattitapahtuma. Kokonaisuus järjestetään Turun Messukeskuksessa 15.-16.5.2019. Life Science Live -tapahtuman sisällöstä vastaavat Turun yliopisto, Åbo Akademi ja Turun ammattikorkeakoulu ja Turku Science Park Oy osana HealthTurku-kärkialan kehitystyötä. Turku Science Park Oy järjestää perinteisen HealthBIO-tapahtumansa Life Science Live -tapahtuman yhteyteen. Osana tapahtumakokonaisuutta on myös kaksipäiväinen i-HD (Improved Health Data) konferenssi.

Tiedote ja kutsu: Kansainvälinen Navigate yhdistää alan osaajat 16.-17.5. Meriteollisuuden ja -logistiikan tulevaisuus esillä Navigate-messuilla14.5.2018 13:36Kutsu

Noin 20 maata on edustettuna Navigate-messuilla, Turussa 16.-17.5. Kansainvälinen meriteollisuuden, varustamoiden ja merilogistiikan huippukohtaaminen järjestetään joka toinen vuosi Turun Messukeskuksessa. Tapahtuma on kasvussa ja mukana noin 200 alan yritystä. Messuille on tulossa kansainvälisiä osallistujia, näytteilleasettajia ja toimittajia mm. Venäjältä, Kiinasta, Etelä-Koreasta, Espanjasta, Virosta ja Ranskasta.

Viron nykykirjallisuus ja mm. lastenkirjallisuuden tuoreet suomennokset esillä Turun Kirjamessuilla8.5.2018 13:12Tiedote

Turun Kirjamessujen teemana on 100-vuotisjuhlavuottaan viettävä Viro. Turun Messukeskuksessa 5.–7.10.2018 nähdään maan nykykirjailijoita laajalta rintamalta. Mukana ovat esimerkiksi Kai Aareleid, Paavo Matsin, Valdur Mikita ja Andrei Ivanov. Ohjelmaa tuottavat Viro-instituutti Suomessa, Viron Suomen-suurlähetystö, Tuglas-seura ja Suomen Viro-yhdistysten liitto. Viro-teemakokonaisuuden suunnittelussa on mukana Jenni Haukio.