Navigate-messut on meriteollisuuden, varustamoiden ja merilogistiikan kohtaamispaikka

Navigate on ammattilaisille suunnattu kansainvälinen messutapahtuma Turun Messukeskuksessa 16.-17.5.2018. Kohtaamisessa on mukana 200 yritystä esittelemässä osaamistaan. Kansainvälisiä ryhmiä on odotettavissa ulkomailta mm. Finpron kutsumana.

Merkittävä kohtaamispaikka tarjoaa tilaisuuden verkostoitua, luoda uusia kontakteja ja vahvistaa jo olemassa olevia. Ohjelma käsittelee teemoja, jotka ovat alalla tällä hetkellä keskeisimpiä. Navigate esittelee messuhalleissa ja kokoustiloissa mm. risteilyrakentamista, arktista osaamista, merilogistiikkaa sekä uusia ja uusiutuvia energiamuotoja.

Risteilyrakentamisesta ja meriteollisuuden uudistumisesta messuilla puhuvat mm. CEO Jan Meyer Meyer Turku Oy, johtaja Juhani Pitkänen RCCL:sta ja Jörg Polzer, JPSC Strategy Consulting & Advisory Services.
Uusista ja uusiutuvista energiamuodoista tapahtumassa kertoo mm. Director, Business Development, Energy Solutions Risto Paldanius, Wärtsilä.
Eurajoen testipaikka autonomisille laivoille, kansainvälinen näkökulma digitalisaatiosta meriteollisuudessa ja etävalvonta ovat myös kiinnostavia puheenaiheita messupäivien aikana.

Navigaten yhteydessä järjestetään mm. arktisen osaamisen seminaari. Myös Arktinen talousneuvosto ja Kauppakamarin liikennepäivä ovat myös mukana tapahtumassa. Liikennepäivän ohjelmassa puhutaan digitalisaatiosta ja automatiikasta eli autonomisista aluksista ja autoista sekä siitä, millaisia mahdollisuuksia digitalisaatio voi tuoda meriteollisuudelle ja logistiikkayrityksille. Meriteollisuus ja autoteollisuus ovat Varsinais-Suomen vahvasti kasvavia toimialoja ja myös toimialoja, joita digitalisaatio tulee muuttamaan. Kauppakamarin tilaisuudessa jaetaan myös Vuoden logistiikkayritys -palkinto.

Messujen valmistumassa oleva ohjelma ja näytteilleasettajat ovat nähtävissä osoitteessa www.navigate.fi

Navigate on Turun Messukeskus Oy:n ammattimessutapahtuma, ja se järjestetään joka toinen vuosi.

Projektijohtaja Krista Ahonen
krista.ahonen@turunmessukeskus.fi

Turun Messu- ja Kongressikeskus on messu- ja näyttelytoimintaa harjoittava palveluyritys, jonka liiketoimintaan kuuluvat messujen ohella tilojen vuokraus erilaisia tapahtumia, kongresseja ja messuja varten sekä näihin liittyvän tekniikan ja osaamisen markkinointi.

Rakenna & Sisusta -messut 9.-11.2. - Sommitelmia, nikkarointia ja rakennushaaveita22.1.2018 13:03Tiedote

Tiedote 22.1.2018. Rakennuskuumeisille on tarjolla asianmukaista ensihoitoa helmikuussa. Noin 250 yritystä on koolla Turun Messukeskuksessa, kun alueen suurin rakennusalan tapahtuma Rakenna & Sisusta -messut järjestetään 9.-11.2. Rakentamisen ja remontoinnin näytteilleasettajien tuotevalikoimassa ovat mm. lattiat, tontit, keittiöt, kylpyhuoneet ja saunat. Tämän vuoden tarjonnasta esille nousevat mm. kodin sisäpinnat sekä terveellinen koti.

Automatkailua Turussa heti alkuvuodesta - Tammikuussa messuilla on tarjolla mm. taitoajoa21.12.2017 13:37Tiedote

Tiedote 21.12.2017. Caravan Show -messut kutsuu automatkailun äärelle 12.-14.1. Turun Messukeskukseen. Yhdessä SF-Caravan ry:n kanssa järjestettävässä tapahtumassa kisataan tällä kertaa mm. matkailuvaunun ja -auton taitoajossa. Caramba-kilpailunäytökseen osallistuu alan suomalaisia huippukuljettajia, ja yleisö pääsee seuraamaan ja kokeilemaan ajoa lauantaina 13.1. Suomalaiset kuljettajat ovat lajissa pohjolan parhaimmistoa.