Navigate-messut on meriteollisuuden, varustamoiden ja merilogistiikan kohtaamispaikka

Navigate on ammattilaisille suunnattu kansainvälinen messutapahtuma Turun Messukeskuksessa 16.-17.5.2018. Kohtaamisessa on mukana 200 yritystä esittelemässä osaamistaan. Kansainvälisiä ryhmiä on odotettavissa ulkomailta mm. Finpron kutsumana.

Merkittävä kohtaamispaikka tarjoaa tilaisuuden verkostoitua, luoda uusia kontakteja ja vahvistaa jo olemassa olevia. Ohjelma käsittelee teemoja, jotka ovat alalla tällä hetkellä keskeisimpiä. Navigate esittelee messuhalleissa ja kokoustiloissa mm. risteilyrakentamista, arktista osaamista, merilogistiikkaa sekä uusia ja uusiutuvia energiamuotoja.

Risteilyrakentamisesta ja meriteollisuuden uudistumisesta messuilla puhuvat mm. CEO Jan Meyer Meyer Turku Oy, johtaja Juhani Pitkänen RCCL:sta ja Jörg Polzer, JPSC Strategy Consulting & Advisory Services.
Uusista ja uusiutuvista energiamuodoista tapahtumassa kertoo mm. Director, Business Development, Energy Solutions Risto Paldanius, Wärtsilä.
Eurajoen testipaikka autonomisille laivoille, kansainvälinen näkökulma digitalisaatiosta meriteollisuudessa ja etävalvonta ovat myös kiinnostavia puheenaiheita messupäivien aikana.

Navigaten yhteydessä järjestetään mm. arktisen osaamisen seminaari. Myös Arktinen talousneuvosto ja Kauppakamarin liikennepäivä ovat myös mukana tapahtumassa. Liikennepäivän ohjelmassa puhutaan digitalisaatiosta ja automatiikasta eli autonomisista aluksista ja autoista sekä siitä, millaisia mahdollisuuksia digitalisaatio voi tuoda meriteollisuudelle ja logistiikkayrityksille. Meriteollisuus ja autoteollisuus ovat Varsinais-Suomen vahvasti kasvavia toimialoja ja myös toimialoja, joita digitalisaatio tulee muuttamaan. Kauppakamarin tilaisuudessa jaetaan myös Vuoden logistiikkayritys -palkinto.

Messujen valmistumassa oleva ohjelma ja näytteilleasettajat ovat nähtävissä osoitteessa www.navigate.fi

Navigate on Turun Messukeskus Oy:n ammattimessutapahtuma, ja se järjestetään joka toinen vuosi.

Projektijohtaja Krista Ahonen
krista.ahonen@turunmessukeskus.fi

Turun Messu- ja Kongressikeskus on messu- ja näyttelytoimintaa harjoittava palveluyritys, jonka liiketoimintaan kuuluvat messujen ohella tilojen vuokraus erilaisia tapahtumia, kongresseja ja messuja varten sekä näihin liittyvän tekniikan ja osaamisen markkinointi.

Robottiautoilua, itseohjautuvia laivoja, tulevaisuuden energialähteitä: Meriteollisuuden kansainvälinen kärkikohtaaminen Turussa toukokuussa23.4.2018 14:46Tiedote

Tiedote 23.4.2018. Meriteollisuuden, varustamoiden ja merilogistiikan toimijat ympäri maailmaa kokoontuvat kansainväliseen tapahtumaan Turkuun 16.-17.5. Navigate-messut Turun Messukeskuksessa sisältävät lähes 200 näytteilleasettajan lisäksi kohdennettuja ajankohtaisseminaareja, verkostoitumistapahtumia ja kokouksia. Paikalla ovat alan kärkipuhujat, ja esille nousevat kansainvälisesti kiinnostavat aiheet, kuten digitaalisuus ja tulevaisuuden energialähteet. Tapahtumaan osallistuu mediaa mm. Yhdysvalloista, Iso-Britanniasta ja Saksasta.

Vuoden Puutarhuri 2018: Mari Helin5.4.2018 14:22Tiedote

Tiedote 5.4.2018. Lounais-Suomen Puutarhayhdistys on valinnut vuoden 2018 Vuoden Puutarhuriksi hortonomi Mari Helinin. Hän on ollut Turun kaupungin palveluksessa vuodesta 1999 ja toimii tällä hetkellä kaupungin infran ylläpitopäällikkönä. Vajaan 20 vuoden aikana Mari on noussut puistosuunnittelijasta kaupungin ympäristöstä vastaavaksi henkilöksi, jonka vastuulla on viheralueiden lisäksi kaiken muunkin yleisten alueiden kuten katujen, metsien ja viljelyalueiden sekä saariston toimivuus ja kehittäminen. Turussa onkin saatu näin yhdistettyä kaikki ihmisten ympäristöön vaikuttavat sektorit saumattomaan yhteistyöhön, mikä alentaa kustannuksia hyvän arkiympäristön luomisessa. Valinta julkistettiin Piha & Puutarha -messujen tiedotustilaisuudessa Turun Messukeskuksessa.

Messukävijät tähyävät urbaaniin puumajaan29.3.2018 09:54Tiedote

Piha & Puutarha -messuilla Turun Messukeskuksessa kurkistetaan kevääseen ja tulevaan kesään 6.-8.4. Messuilla on esillä mm. pioneja, joista kuullaan mm. Luonnonvarakeskuksen esityksiä. Pionien Koti myy messuilla mm. harvinaisempia pionilajikkeita. Messuilla tutustutaan ensimmäistä kertaa myrkkykasveihin ja puutarhan tuholaisiin. Mielenkiintoista kuultavaa on luvassa herbalisti Henriette Kressiltä. Hänen aiheenaan on puutarhakasvien käyttö rohtona ja villivihanneksena.