Navigate-messut on meriteollisuuden, varustamoiden ja merilogistiikan kohtaamispaikka

Navigate on ammattilaisille suunnattu kansainvälinen messutapahtuma Turun Messukeskuksessa 16.-17.5.2018. Kohtaamisessa on mukana 200 yritystä esittelemässä osaamistaan. Kansainvälisiä ryhmiä on odotettavissa ulkomailta mm. Finpron kutsumana.

Merkittävä kohtaamispaikka tarjoaa tilaisuuden verkostoitua, luoda uusia kontakteja ja vahvistaa jo olemassa olevia. Ohjelma käsittelee teemoja, jotka ovat alalla tällä hetkellä keskeisimpiä. Navigate esittelee messuhalleissa ja kokoustiloissa mm. risteilyrakentamista, arktista osaamista, merilogistiikkaa sekä uusia ja uusiutuvia energiamuotoja.

Risteilyrakentamisesta ja meriteollisuuden uudistumisesta messuilla puhuvat mm. CEO Jan Meyer Meyer Turku Oy, johtaja Juhani Pitkänen RCCL:sta ja Jörg Polzer, JPSC Strategy Consulting & Advisory Services.
Uusista ja uusiutuvista energiamuodoista tapahtumassa kertoo mm. Director, Business Development, Energy Solutions Risto Paldanius, Wärtsilä.
Eurajoen testipaikka autonomisille laivoille, kansainvälinen näkökulma digitalisaatiosta meriteollisuudessa ja etävalvonta ovat myös kiinnostavia puheenaiheita messupäivien aikana.

Navigaten yhteydessä järjestetään mm. arktisen osaamisen seminaari. Myös Arktinen talousneuvosto ja Kauppakamarin liikennepäivä ovat myös mukana tapahtumassa. Liikennepäivän ohjelmassa puhutaan digitalisaatiosta ja automatiikasta eli autonomisista aluksista ja autoista sekä siitä, millaisia mahdollisuuksia digitalisaatio voi tuoda meriteollisuudelle ja logistiikkayrityksille. Meriteollisuus ja autoteollisuus ovat Varsinais-Suomen vahvasti kasvavia toimialoja ja myös toimialoja, joita digitalisaatio tulee muuttamaan. Kauppakamarin tilaisuudessa jaetaan myös Vuoden logistiikkayritys -palkinto.

Messujen valmistumassa oleva ohjelma ja näytteilleasettajat ovat nähtävissä osoitteessa www.navigate.fi

Navigate on Turun Messukeskus Oy:n ammattimessutapahtuma, ja se järjestetään joka toinen vuosi.

Projektijohtaja Krista Ahonen
krista.ahonen@turunmessukeskus.fi

Turun Kirjamessuilla syksyn puheenaiheet dekkareista demokratiaan - Sauli Niinistö, Liza Marklund, teemamaa Viron eturivin kirjailijat Turun Messukeskuksessa 5.-7.10.4.10.2018 11:00Tiedote

Tiedote 4.10.2018. Merkkivuottaan viettävä Viro juhlii teemana myös Turun Kirjamessuilla 5.-7.10. Turun Messukeskuksessa. Kirjamessuilla nähdään kaikkiaan yli 450 ohjelmanumeroa, ja keskusteluissa nousevat esiin ajankohtaiset aiheet niin suomalaisesta kuin virolaisesta yhteiskunnasta. Samanaikaisesti Turun Messukeskuksessa nautiskellaan myös Turun Ruoka- ja Viinimessuista sekä Levymessuista.