Nelipyörä Oy - kolme isoa on nyt yksi ketju

Kolme perinteikästä autoliikettä fuusioituivat yhdeksi suureksi autoliikeketjuksi, kun Kymen Seudun Osuuskaupan (KSO:n) Etelä-Kymen Auto Oy ja Ympäristön Auto Oy sekä Osuuskauppa Hämeenmaan Vesijärven Auto Oy yhdistivät voimansa. Uuden autoketjun, Nelipyörä Oy:n toiminta käynnistyi 1.1.2021 alkaen.

Kaksi alueosuuskauppaa, Hämeenmaa sekä KSO ovat yhdistäneet autokauppojensa liiketoiminnot. Uudeksi yhtiöksi 1.1. alkaen on nimetty Nelipyörä Oy, jolla on toimipisteet Kotkassa, Kouvolassa, Lahdessa, Hämeenlinnassa sekä Hyvinkäällä.

Nelipyörä Oy:n omistussuhteet jakautuvat Osuuskauppa Hämeenmaan omistamaan 80 prosenttiin sekä KSO:n omistamaan 20 prosenttiin.

Fuusion myötä muodostuneen ketjun koko mahdollistaa liiketoiminnan suuret volyymit, ja varmistaa kehittyvät ja kaiken kattavat autoilupalvelut asiakkaille jatkossakin. Ketjun autoliikkeiden yhteenlaskettu liikevaihto on noin 140 miljoonaa euroa. Toimipisteet myyvät vuosittain noin 2500 uutta autoa ja käytettyjen autojen myynti liikkuu 5000 kappaleen vuositasolla.

Nelipyörä kokoaa yhteen mittavan ammattiosaajien joukon: noin 220 työntekijästä koostuvan henkilöstön, joka siirtyy uuteen yhtiöön ns. vanhoina työntekijöinä.

­– Fuusiolla saavutetaan lisää tehokkuutta ja isompi koko yrityksenä mahdollistaa entistä kilpailukykyisemmän aseman alueen autokaupan markkinassa niin palveluiden laajuuden kuin laadun osalta. Fuusiolla turvataan myös pitkälle tulevaisuuteen autokauppapalvelut ja niiden kehittäminen, kertoo uuden Nelipyörä Oy:n toimitusjohtaja Jari Anttila.

Nelipyörä Oy:n merkkiedustukset ja valtuutetut merkkihuollot pysyvät jatkossa samoina kaikissa kaupungeissa: Ford (Lah­ti, Hy­vin­kää, Hä­meen­lin­na, Kot­ka ja Kou­vo­la), To­yo­ta (Lah­ti, Hy­vin­kää, Hä­meen­lin­na ja Kot­ka), Škoda (Hy­vin­kää ja Hä­meen­lin­na), Kia (Hy­vin­kää ja Kou­vo­la), Mit­su­bis­hi (Hy­vin­kää ja Kou­vo­la) sekä Peu­ge­ot (Kot­ka ja Kou­vo­la). Lisäksi Nissan merkkihuolto toimii jatkossa myös Kouvolassa sekä Mazda merkkihuolto Hyvinkäällä ja Hämeenlinnassa.

Osuuskauppojen omistaman ketjun tarjoamista palveluista, kuten huolloista, varaosista ja tarvikkeista kertyy S-Etukortilla Bonusta ja maksutapaetua.

Nelipyörä Oy:n liikkeiden toiminta rakentuu paikallisuuden ja ammattitaitoisen autoliiketoiminnan ympärille. Perinteikkäistä autoliikkeistä rakentuvalla täyden palvelun Nelipyörä-ketjulla on paikalliset juuret ja pitkä historia.

– Uuden Nelipyörä Oy:n juuret juontavat 1960-luvulle asti. Kyseessä on vahvasti paikallinen yhtiö, sillä fuusioituvat yhtiöt ovat toimineet pitkään Kotkassa, Kouvolassa, Lahdessa, Hämeenlinnassa ja Hyvinkäällä, tarkentaa Nelipyörä Oy:n toimitusjohtaja Jari Anttila.

Lisätiedot:
Nelipyörä Oy, toimitusjohtaja Jari Anttila, 050 388 4920