Neste liittyy Niemi Palvelut Oy:n Niemi40haasteeseen – ”Ilmastotyö onnistuu vain yhdessä”

Maailman johtava uusiutuvan dieselin ja uusiutuvan lentopolttoaineen tuottaja Neste lähtee mukaan Niemi40haasteeseen. ”Haluamme nostaa esiin erityisesti yhteistyön roolin ilmastotyössä”, alleviivaa Nesteen Marketing & Services -liiketoiminnan vastuullisista kumppanuuksista vastaava Heidi Peltonen. Niemi Palveluiden toimitusjohtaja Juha Niemi pitää Nesteen mukaantuloa erittäin merkittävänä.

Lehdistötiedote 29.9.2021

Neste on tänään lähtenyt mukaan Niemi Palvelut Oy:n Niemi40haasteeseen, jolla tavoitellaan kansallista ilmastoloikkaa Suomessa.

”Meillä on pitkän yhteistyömme ansiosta hyvä ymmärrys Niemi Palveluiden panostuksista ilmastonmuutoksen torjumiseen. Niemen satsaukset vähäpäästöisempään ammattiliikenteeseen ovat ilmastotyön etulinjaa. Sama henki on myös tässä haasteessa, jota haluamme tukea lähtemällä mukaan”, painottaa Nesteen Marketing & Services -liiketoiminnan vastuullisista kumppanuuksista vastaava Heidi Peltonen.

Niemi Palveluiden toimitusjohtaja Juha Niemi on tyytyväinen Nesteen mukaantulosta.

”Neste on suomalaisittain ainutlaatuinen yritys, joka on panostanut merkittävästi uusiutuvien polttoaineiden kehitykseen ja valmistukseen. Siksi on meille suuri kunnia, että saamme Nesteen mukaan. Haasteemme tärkein tavoite on mahdollisimman suuri vaikuttavuus, joka monin tavoin saa nyt vauhtia, kiitos Nesteen.”

Kumppanuudet ilmastotyön moottorina

Toimitusjohtaja Niemi korostaa Nesteen kumppanuuden merkitystä Niemi Palveluiden omille ilmastotoimille.

”Nesteen uusiutuva diesel on ollut avain kohti omia ilmastotavoitteitamme. Nesteen sähkölatauspalvelun pilotointi puolestaan auttaa olennaisesti kalustomme siirtymistä sähköön”, Juha Niemi kiittää kumppanuutta.

”Tuotteemme ovat auttaneet asiakkaitamme pienentämään kasvihuonekaasupäästöjään vuositasolla 10 miljoonaa tonnia globaalisti. Tämä vähennys vastaa 1,5 miljoonan EU-kansalaisen keskivertopäästöjä vuodessa. Tämä ei olisi mahdollista ilman yhteistyötä edelläkävijöinä toimivien asiakkaidemme kanssa”, kiittää Peltonen.

Joustavuus päästövähennysten ytimessä

Peltonen toivoo niin yritysten kuin julkisen sektorinkin tarttuvan ennakkoluulottomasti monenlaisiin keinoihin myös Niemi40haasteeseen liittyessään.

”Haluamme kannustaa yrityksiä hyödyntämään monipuolisesti jo nyt olemassa olevia vähäpäästöisempiä ratkaisuja. Jokainen keino vähentää liikenteen päästöjä on tärkeä. Oma tavoitteemme hiilineutraalista tuotannosta vuoteen 2035 mennessä edellyttää tätä myös”, painottaa Peltonen.

Niemi Palveluiden toimitusjohtaja allekirjoittaa Peltosen ajatuksen.

”Fiksujen yhdistelmien hakeminen on hyvä neuvo haasteeseemme liittyville ja päästövähennyksiä tavoitteleville toimijoille. Niemi40haaste on nyt vauhdissa, kaikki mukaan!” kehottaa Juha Niemi.

Niemen ilmastohaaste sai heti eilen vahvan avauksen, kun liikenne- ja viestintäministeri Timo Harakka kannusti kaikkia yrityksiä osallistumaan siihen mahdollisimman kunnianhimoisin tavoittein.

www.Niemi40haaste.fi #Niemi40haaste

Juha Niemi, toimitusjohtaja, Niemi Palvelut Oy, 0400 402 307, juha.niemi@niemi.fi

Heidi Peltonen, päällikkö, vastuulliset kumppanuudet, Marketing & Services, Neste Oyj. Yhteydenotot Nesteen mediapuhelimeen, puh. 050 458 5076 / media@neste.com  (arkisin 8.30-16.00).

”Kilpailutuksiin vahvat ilmastokriteerit”, vaatii ISKUn toimitusjohtaja – Suomen johtava kalustevalmistaja mukaan Niemi40haasteeseen13.10.2021 09:15:00 EEST | Tiedote

ISKUn toimitusjohtaja Arto Tiitinen antaa tukensa ilmastotekoja yrityksiltä ja julkiselta sektorilta peräänkuuluttavalle Niemi40haasteelle: ”Suomi tarvitsee tekoja juhlapuheiden sijaan, kilpailutuksiin on saatava vahvat ilmastokriteerit.” ISKUn tavoitteena on toimintansa ympäristövaikutuksen minimointi sekä määräysten ja lainsäädännön antamien vaatimusten ylittäminen.

”Haastamme kunnat: Kotitalouksien biojätteistä saatavissa biokaasua yli 100 000 autolle” – Gasum lähtee mukaan Niemi Palveluiden ilmastohaasteeseen30.9.2021 00:01:00 EEST | Tiedote

Pohjoismainen energiayhtiö Gasum lähtee mukaan Niemi40haasteeseen suuntaamalla oman vahvan haasteensa kunnille. ”Haastamme kaupungit ja kunnat leikkaamaan päästöjään biokaasulla. Kunnilla on suuri potentiaali tukea sekä biokaasun tuotantoa että sen käyttöä”, Gasumin biokaasun tuotantojohtaja Ari Suomilammi painottaa. Niemi Palvelut arvostaa Gasumin mukaantuloa ja panosta ilmastotyössä. ”Kalustomme kulkee jo nyt fossiilittomasti, biokaasun käyttö vie meitä myös kohti nollapäästöisyyttä”, kiittää toimitusjohtaja Juha Niemi.

”Ilmastoloikka potkaistaan nyt yhdessä liikkeelle” – Ministeri Harakka kannustaa kaikkia liittymään Niemen suureen haastekampanjaan28.9.2021 00:01:00 EEST | Tiedote

Suomessa käynnistyy ainutlaatuinen ilmastokampanja. Niemi40haaste kutsuu mukaan sekä yritykset että julkisen sektorin mahdollisimman kunnianhimoisin tavoittein. ”Päämäärämme on positiivinen lumipalloefekti, kansallinen ilmastoloikka”, Niemi Palveluiden toimitusjohtaja Juha Niemi painottaa. Niemi40haaste on 100-prosenttisesti fossiilittomasti operoivan perheyrityksen 40-vuotisjuhlavuoden suuri panostus. Liikenne- ja viestintäministeri Harakka kannustaa kaikkia yrityksiä vahvasti mukaan.

NIEMI PALVELUT AIKAISTAA YMPÄRISTÖTAVOITETTAAN – PIENHIUKKASPÄÄSTÖT NOLLAAN JO 203023.2.2021 07:15:00 EET | Tiedote

Niemi Palvelut on aikaistanut pienhiukkaspäästöjen nollatavoitettaan kymmenellä vuodella. Yhtiön ympäristöstrategiaan on kirjattu pienhiukkaspäästöjen nollatavoitteen toteutuvan viimeistään 2030. Jo tällä hetkellä yhtiön n. 150 ajoneuvoa käsittävä kalusto kulkee kokonaan fossiilittomalla käyttövoimalla: biokaasulla, sähköllä ja uusiutuvalla dieselillä.