Netumin sijoittajasivut palkittiin Pörssigaalassa

Netumin sijoittajasivut saivat tunnustusta 17.5.2022 järjestetyssä historian ensimmäisessä Pörssigaalassa. Pörssigaalan tavoitteena on nostaa esiin kotimaisen omistajuuden merkitystä ja pörssimaailman parhaita käytäntöjä. Pörssisäätiö ja Sijoitusanalyytikot ovat jo vuodesta 1999 alkaen palkinneet sijoittajaviestinnän ammattilaisten työtä valitsemalla vuosittain pörssiyhtiöiden parhaat sijoittajasivut. Palkinnolla halutaan kannustaa yhtiöitä parantamaan sijoittajaviestintäänsä.

Netum sijoittui kolmanneksi First North -yhtiöiden sarjassa. ”Netumin tavoitteena on aktiivinen ja läpinäkyvä sijoittajaviestintä, ja tämä palkinto on osoitus siitä, että olemme oikealla tiellä. Sijoittajasivujemme suunnittelu ja toteutus oli oman organisaatiomme ja erinomaisten kumppaneidemme Viestintätoimisto Bravuran ja Kaski Agencyn yhteinen ponnistus, josta haluan kiittää koko tiimiä”, kommentoi Netumin toimitusjohtaja Matti Mujunen.

Kilpailussa on tiukat kriteerit, ja tuomaristo arvioi esimerkiksi sijoittajasivuston käytettävyyttä ja ulkoasua sekä miten strategia, kasvu ja kannattavuus on ilmaistu, miten taloudelliset tavoitteet ja yhtiön aiempi historia esitetään ja miten kuvataan pääoman käyttö, operatiiviset riskit ja vastuullisuus.

Tänä vuonna tuomaristoon kuuluivat sijoitusbloggaaja, sijoittaja Jasmin Hamid, arvosijoittamisen pioneeri, yksityissijoittaja Mika Heikkilä, suursijoittaja, sijoituskirjailija Tom Lindström, professori Vesa Puttonen ja Pörssisäätiön toimitusjohtaja Sari Lounasmeri. Lounasmeri toimi tuomariston puheenjohtaja.

Lisätietoa Pörssigaalasta: https://www.porssisaatio.fi/blog/2022/05/17/nama-yhtiot-ja-henkilot-edistivat-osakesaastamista-ja-arvopaperimarkkinoita-parhaiten/

Lisätietoja antaa: