Neulo näyttävät asusteet talven tuiskuihin Moreenin uutuuskirjojen ohjeilla

Moreenin neljän uutuuskirjan ohjeilla neulot näyttäviä asusteita talven tuiskuun ja tuuleen. Tyylikkäisiin sukkiin, huiveihin, pipoihin ja lapasiin pukeutuvaa ei räntäsadekaan harmita!

Lumi Karmitsa: Muhkeat sukat

Mitä tapahtuu, kun leikkisistä kirjoneuleistaan tunnettu suunnittelija poistuu mukavuusalueeltaan? Syntyy 21 muhkeaa sukkamallia, joissa palmikot ja kolmiulotteinen pintaneule muodostavat aivan uudenlaisia kuvioita, rakenteita ja yksityiskohtia. Lämpimät sukat syntyvät nopeasti paksuista langoista, yhdellä langalla kerrallaan.

Lumi Karmitsa on huippusuosittujen Villit vanttuut & vallattomat villasukat -kirjojen tekijä. Suunnittelijana hän on perfektionisti, joka kokeilee uteliaasti uutta, mutta pyrkii pitämään ohjeet niin helppolukuisina, että aloittelijakin pystyy niitä seuraamalla ylittämään itsensä.

Sanna Vatanen ja Sami Repo: BÄÄ! Neulo & kirjo kuvioita

Sanna Vatasen toisessa BÄÄ!-kirjassa herkutellaan väreillä ja kotimaisella villalla. Kuviollisia sukkia, lapasia, myssyjä ja huiveja tehdään perinteisesti kirjoneuleena, yhdellä värillä oikein ja nurin neuloen sekä kaksivärisinä pintaneuleina, joiden kuviot syntyvät silmukoita nostamalla.

Kaikki kirjan työt on neulottu ja kirjottu kotimaisten alkuperäisrotujemme suomenlampaan, kainuunharmaan ja ahvenanmaanlampaan villasta.

Kirja on taiteilija-muotoilija Sanna Vatasen ja valokuvaaja Sami Revon viides yhteinen teos. Vataselle keskeinen teema on ekologisuus, ja hän toimii myös mehiläistarhaajana.

Janina Kallio: Lumoavat neulehuivit by Woolenberry

Kansainvälisesti tunnetun suomalaisen neulemerkin Woolenberryn ihanat huiviohjeet ovat vihdoin saatavilla suomeksi! Kirjan 15 hienostunutta, minimalistisen kaunista huivimallia neulotaan ylellisistä, laadukkaista langoista. Huiveissa heijastuvat pohjoinen luonto ja vuodenaikojen vaihtelu. Yksinkertaisen kauniit huivit ovat helppoja ja rentouttavia neulottavia.

Pirjo Iivonen: Unelmien neuleasusteet

Taidokkaista pitsineulesukistaan ja -huiveistaan tunnetun suunnittelijan uudessa kirjassa neulotaan myssyjä, lapasia, kaulaliinoja ja muita eri vuodenaikoihin sopivia asusteita.

Herkän, luonnonläheisen malliston kymmenen settiä koostuvat toisiinsa sopivista 2–3 asusteesta, jotka kruunaavat käyttäjänsä asukokonaisuuden.

Pirjo Iivonen on suosittujen Unelmien silmukat- ja Unelmien huivit -kirjojen tekijä. Hänen neulemalleilleen ominaista ovat eri tekniikoiden yhdistely, värien monipuolinen käyttö ja yllättävät yksityiskohdat.

Arvostelukappaleet: arvostelukappale@otava.fi

Lisätiedot: adele.couavoux@otava.fi

Moreeni on osa kustannusosakeyhtiö Otavaa.

Otava julkaisee Erkki Liikasen kirjan syksyllä 20196.3.2019 12:26:11 EETTiedote

Erkki Liikanen kuvaa omaelämäkerrallisessa teoksessaan Suomen polkua sodan jaloista Euroopan unioniin. Matka välirauhasopimuksesta Euroopan unionin jäseneksi vei 50 vuotta ja 100 päivää, ja se oli ihmeellinen kasvutarina. Sodan päätyttyä syntyivät suuret ikäluokat, jotka muuttivat Suomea suuresti. Liikanen kuului heistä viimeisiin. Teoksessaan Olin joukon nuorin Liikanen kuvaa myös omaa matkaansa Mikkelin Lähemäeltä Helsinkiin ja edelleen Brysseliin. Kirjassa uskonnollisessa perheessä varttuva nuori mies käy läpi koettelemuksia, löytää elämänsä rakkauden ja lähtee mukaan politiikkaan. 1970- ja 1980-luvuilla Liikanen toimii SDP:n ja valtakunnan sisäpiirissä ja nousee sen jälkeen valtiovarainministeriksi ja suurlähettilääksi Brysseliin. Muistelmat ulottuvat vuoteen 1995, jolloin Suomi liittyi Euroopan unioniin ja Liikasesta tuli ensimmäinen suomalainen komissaari. Toinen osa seurannee, kun tehtävät Euroopassa ovat päättyneet. ”Kuuluin sodanjälkeisten sukupolvien nuorimpiin, ja siksi nämä