Neulo näyttävät asusteet talven tuiskuihin Moreenin uutuuskirjojen ohjeilla

Moreenin neljän uutuuskirjan ohjeilla neulot näyttäviä asusteita talven tuiskuun ja tuuleen. Tyylikkäisiin sukkiin, huiveihin, pipoihin ja lapasiin pukeutuvaa ei räntäsadekaan harmita!

Lumi Karmitsa: Muhkeat sukat

Mitä tapahtuu, kun leikkisistä kirjoneuleistaan tunnettu suunnittelija poistuu mukavuusalueeltaan? Syntyy 21 muhkeaa sukkamallia, joissa palmikot ja kolmiulotteinen pintaneule muodostavat aivan uudenlaisia kuvioita, rakenteita ja yksityiskohtia. Lämpimät sukat syntyvät nopeasti paksuista langoista, yhdellä langalla kerrallaan.

Lumi Karmitsa on huippusuosittujen Villit vanttuut & vallattomat villasukat -kirjojen tekijä. Suunnittelijana hän on perfektionisti, joka kokeilee uteliaasti uutta, mutta pyrkii pitämään ohjeet niin helppolukuisina, että aloittelijakin pystyy niitä seuraamalla ylittämään itsensä.

Sanna Vatanen ja Sami Repo: BÄÄ! Neulo & kirjo kuvioita

Sanna Vatasen toisessa BÄÄ!-kirjassa herkutellaan väreillä ja kotimaisella villalla. Kuviollisia sukkia, lapasia, myssyjä ja huiveja tehdään perinteisesti kirjoneuleena, yhdellä värillä oikein ja nurin neuloen sekä kaksivärisinä pintaneuleina, joiden kuviot syntyvät silmukoita nostamalla.

Kaikki kirjan työt on neulottu ja kirjottu kotimaisten alkuperäisrotujemme suomenlampaan, kainuunharmaan ja ahvenanmaanlampaan villasta.

Kirja on taiteilija-muotoilija Sanna Vatasen ja valokuvaaja Sami Revon viides yhteinen teos. Vataselle keskeinen teema on ekologisuus, ja hän toimii myös mehiläistarhaajana.

Janina Kallio: Lumoavat neulehuivit by Woolenberry

Kansainvälisesti tunnetun suomalaisen neulemerkin Woolenberryn ihanat huiviohjeet ovat vihdoin saatavilla suomeksi! Kirjan 15 hienostunutta, minimalistisen kaunista huivimallia neulotaan ylellisistä, laadukkaista langoista. Huiveissa heijastuvat pohjoinen luonto ja vuodenaikojen vaihtelu. Yksinkertaisen kauniit huivit ovat helppoja ja rentouttavia neulottavia.

Pirjo Iivonen: Unelmien neuleasusteet

Taidokkaista pitsineulesukistaan ja -huiveistaan tunnetun suunnittelijan uudessa kirjassa neulotaan myssyjä, lapasia, kaulaliinoja ja muita eri vuodenaikoihin sopivia asusteita.

Herkän, luonnonläheisen malliston kymmenen settiä koostuvat toisiinsa sopivista 2–3 asusteesta, jotka kruunaavat käyttäjänsä asukokonaisuuden.

Pirjo Iivonen on suosittujen Unelmien silmukat- ja Unelmien huivit -kirjojen tekijä. Hänen neulemalleilleen ominaista ovat eri tekniikoiden yhdistely, värien monipuolinen käyttö ja yllättävät yksityiskohdat.

Arvostelukappaleet: arvostelukappale@otava.fi

Lisätiedot: adele.couavoux@otava.fi

Moreeni on osa kustannusosakeyhtiö Otavaa.

Alkuvuoden himotuimmat dekkariuutuudet ovat pian täällä15.1.2019 08:46Tiedote

Ruth Ware – Rouva Westaway on kuollut (juuri ilmestynyt) Jokaisella perheellä on salaisuutensa – joidenkin salaisuuksien vuoksi ollaan valmiita vaikka tappamaan. Kansainvälisten bestsellerlistojen huippunimi Ruth Ware valloittaa uudella psykologisella trillerillä. ”Loistava trilleri” – The Washington Post Lina Bengtsdotter – Francesca (juuri ilmestynyt) Taattua skandijännitystä Ruotsista! Francescan paras ystävä kuolee, eikä kukaan usko hänen väitteitään, ettei kuolinsyy olisikaan itsemurha. Sitten Francesca katoaa. 20 vuotta myöhemmin rikostutkija Charlie Lager päätyy selvittämättä jääneen tapauksen perässä takaisin lapsuutensa Gullspångiin. Stina Jackson – Hopeatie (vk 5) Uutta verta dekkaritähtien joukossa! Parhaan ruotsalaisen dekkarin palkinnon voittanut Hopeatie on esikoisdekkaristin napakymppi. Isä oli viimeinen, joka näki Linan elossa. Hän ajaa Pohjois-Ruotsia halkovaa Hopeatietä ja koluaa joka ikisen mökki- ja metsäautotien, tutkii hylättyjä maatiloja, umpeenkasvaneita pusikoi