SOK – Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Neulomon tarina jatkuu Prismoissa

Suomalaisen vaatebrändin Neulomon toiminta jatkuu vahvasti kotimaisin voimin. Tuotteet valmistetaan Orivedellä, Aitoossa ja Nivalassa. Ensimmäiset tuotelanseeraukset saapuvat Prismoihin kevään aikana. Menestystä haetaan panostamalla perusvaatteisiin, laatuun, istuvuuteen ja edulliseen hintaan.

Kauppoihin tulee laadukkaita perustuotteita kuten t-paitoja ja tunikamalli, jotka sopivat kaikkien suomalaisten vaatekaappeihin. Toukokuussa valikoima täydentyy värikkäämmillä paidoilla ja tunikoilla. Vaatteet tulevat Prismoihin myyntiin yksinoikeudella.

– Olemme tehneet Neulomon kanssa pitkään yhteistyötä ja haluamme jatkaa sitä nyt myös uuden omistajan kanssa. Neulomon vaatteiden laatu on hyvä ja ne ovat suomalaista työtä. Tätä asiakkaat arvostavat. Vaatteet ovat nyt edullisempia ja sopivat aiempaa laajemmalla asiakasjoukolle, pukeutumisen valikoimajohtaja Päivi Hole S-ryhmän vähittäiskaupasta kertoo.

Neulomon uusi omistaja Tam-Silk on tunnettu naisten aluspukeutumisen tuotteista ja nyt Neulomo täydentää yrityksen tuotekirjoa. Tuotanto on aluksi pientä ja se kasvaa vaiheittain. Menestymisen reseptissä on mukana start up -henkisyyttä ja kokemusta it-alalta.

– Meille on tuttua rakentaa kannattavuutta haasteellisessakin markkinatilanteessa. Uskon, että vaateteollisuudessa on alkamassa sama trendi kuin it-alalla oli, jossa tuotantoa on alettu siirtää ulkomaille ulkoistamisen jälkeen takaisin Suomeen. Ihmiset ymmärtävät ekologisuuden merkityksen vaateteollisuudessa, Tam-Silkin hallituksen puheenjohtaja Tuomo Saarni kertoo.

Neulomon vaatteiden tuotanto on taidonnäyte suomalaisten pienyritysten yhteistyöstä. Neulokset tekee Orneule Orivedellä, neulokset värjätään ja pestään Värisävyssä Nivalassa, painokuosit painetaan Aitoossa Printscorpiossa.

Kokoonpanovaihe tehdään tällä hetkellä Tallinnassa Nanson vanhalla neulomolla, mutta tavoitteena on siirtää tuotanto Kangasalle Tam-Silkin tehtaalle vuoden loppuun mennessä.

– Me haluamme palvella suomalaista naista, joka on kiinnostunut monikäyttöisesti hyvänolon pukeutumisesta. Naista, joka on ”minut itsensä kanssa”. Neulomoa voi käyttää arkena ja juhlassa. Toisaalta haluamme tehdä mukavia vaatteita. Muodin edessä ei tarvitse uhrata hyvää oloa, joka vaatteessa pitää olla, Saarni kuvaa.

Lisätietoa medialle:

Päivi Hole, valikoimajohtaja, S-ryhmän vähittäiskauppa, p. 010 768 0711, sp. paivi.hole@sok.fi

Tuomo Saarni, Tam-Silkin hallituksen puheenjohtaja, Tam-Silk Oy, p. 040 528 7167, sp. tuomo.saarni@tamsilk.fi

SOK – Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

S-ryhmä on osuustoiminnallinen yritysryhmä, joka muodostuu 20 alueosuuskaupasta, Suomen Osuuskauppojen Keskuskunnasta (SOK) sekä niiden tytäryhtiöistä. Osuuskauppojen jäsenet eli asiakasomistajat omistavat osuuskaupat, jotka puolestaan omistavat keskusliike SOK:n.

Lue lisää julkaisijalta SOK – Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Hukattu mahdollisuus? Harva on huomannut pääsiäisen halvat hotellihinnat Helsingissä17.4.2019 10:30:00 EESTTiedote

Staycation eli matkailu omassa kaupungissa on noussut muoti-ilmiöksi ihmisten tultua yhä tietoisemmiksi lentämisen ilmastovaikutuksesta. Harva on kuitenkaan huomannut optimoida mahdollisuuden edulliseen luksuslomaan juhlapyhinä. Pääsiäinen on Helsingin hotelleissa hiljaista aikaa ja tämä näkyy hinnoissa. Nyt olisi hyvä aika piristää pyhiä hulppealla lähilomalla.

Kutsu: Ketunpojat tulevat hotelliin – tervetuloa vuoden suloisimman valokuvanäyttelyn avajaisiin ja aamiaiselle9.4.2019 14:03:52 EESTKutsu

Maailmanlaajuista huomiota saaneen luontovalokuvaaja Ossi Saarisen teokset nähdään vihdoin valokuvanäyttelyssä, kun Helsinki Wildlife by Soosseli avautuu Radisson Blu Plaza Hoteliin Helsinkiin. Tervetuloa ke 15.5.2019 klo 9:00-11:00 näyttelyn avajaisiin ja nauttimaan aamiaista Radisson Blu Plazan Juhon saliin. Paikalla on myös Visit Finlandin markkinointipäällikkö Mervi Holmén kertomassa, kuinka kovassa nosteessa Suomen luonto on nyt aasialaisturistien keskuudessa. Osoite: Mikonkatu 23, Helsinki. Ilmoitathan tulostasi 10.5. mennessä: saija.syvajarvi@radissonblu.com tai 050 388 3560. Huom! Mediatilaisuus alkaa heti aamiaisen jälkeen klo 9:30.