SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Neulomon tarina jatkuu Prismoissa

Jaa
Suomalaisen vaatebrändin Neulomon toiminta jatkuu vahvasti kotimaisin voimin. Tuotteet valmistetaan Orivedellä, Aitoossa ja Nivalassa. Ensimmäiset tuotelanseeraukset saapuvat Prismoihin kevään aikana. Menestystä haetaan panostamalla perusvaatteisiin, laatuun, istuvuuteen ja edulliseen hintaan.

Kauppoihin tulee laadukkaita perustuotteita kuten t-paitoja ja tunikamalli, jotka sopivat kaikkien suomalaisten vaatekaappeihin. Toukokuussa valikoima täydentyy värikkäämmillä paidoilla ja tunikoilla. Vaatteet tulevat Prismoihin myyntiin yksinoikeudella.

– Olemme tehneet Neulomon kanssa pitkään yhteistyötä ja haluamme jatkaa sitä nyt myös uuden omistajan kanssa. Neulomon vaatteiden laatu on hyvä ja ne ovat suomalaista työtä. Tätä asiakkaat arvostavat. Vaatteet ovat nyt edullisempia ja sopivat aiempaa laajemmalla asiakasjoukolle, pukeutumisen valikoimajohtaja Päivi Hole S-ryhmän vähittäiskaupasta kertoo.

Neulomon uusi omistaja Tam-Silk on tunnettu naisten aluspukeutumisen tuotteista ja nyt Neulomo täydentää yrityksen tuotekirjoa. Tuotanto on aluksi pientä ja se kasvaa vaiheittain. Menestymisen reseptissä on mukana start up -henkisyyttä ja kokemusta it-alalta.

– Meille on tuttua rakentaa kannattavuutta haasteellisessakin markkinatilanteessa. Uskon, että vaateteollisuudessa on alkamassa sama trendi kuin it-alalla oli, jossa tuotantoa on alettu siirtää ulkomaille ulkoistamisen jälkeen takaisin Suomeen. Ihmiset ymmärtävät ekologisuuden merkityksen vaateteollisuudessa, Tam-Silkin hallituksen puheenjohtaja Tuomo Saarni kertoo.

Neulomon vaatteiden tuotanto on taidonnäyte suomalaisten pienyritysten yhteistyöstä. Neulokset tekee Orneule Orivedellä, neulokset värjätään ja pestään Värisävyssä Nivalassa, painokuosit painetaan Aitoossa Printscorpiossa.

Kokoonpanovaihe tehdään tällä hetkellä Tallinnassa Nanson vanhalla neulomolla, mutta tavoitteena on siirtää tuotanto Kangasalle Tam-Silkin tehtaalle vuoden loppuun mennessä.

– Me haluamme palvella suomalaista naista, joka on kiinnostunut monikäyttöisesti hyvänolon pukeutumisesta. Naista, joka on ”minut itsensä kanssa”. Neulomoa voi käyttää arkena ja juhlassa. Toisaalta haluamme tehdä mukavia vaatteita. Muodin edessä ei tarvitse uhrata hyvää oloa, joka vaatteessa pitää olla, Saarni kuvaa.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Lisätietoa medialle:


Päivi Hole, valikoimajohtaja, S-ryhmän vähittäiskauppa, p. 010 768 0711, sp. paivi.hole@sok.fi


Tuomo Saarni, Tam-Silkin hallituksen puheenjohtaja, Tam-Silk Oy, p. 040 528 7167, sp. tuomo.saarni@tamsilk.fi

Kuvat

Tietoja julkaisijasta

SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Fleminginkatu 34
00510 Helsinki

http://www.s-ryhma.fi

S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt. ​ 

Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa & ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissäja oman pankkimme kautta. ​ 

Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa. ​​ 

#parempipaikkaelää

SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 8–16.

Mediapuhelin: 050 472 2745 (pvm/mpm)
Sähköposti: viestinta@sok.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Coop-tuotteita löytyy S-ryhmän myymälöistä jo yli 400 – Coop-simasta kevään hittituote?9.4.2024 07:30:00 EEST | Tiedote

Jo lähes neljäsosa entisistä Rainbow-tuotteista korvautuu kevään aikana laatu-hinta-suhteeltaan erinomaisilla Coop-tuotteilla S-ryhmän myymälöissä ja Coop-tuotesarjaan tuodaan jatkuvasti myös uusia tuotteita. Coop-tuotteita löytyy siis jo osapuilleen saman verran kuin mitä Xtra- tai Kotimaista-tuotesarjoihin kokonaisuudessaan kuuluu. Coopista kasvaa S-ryhmän selvästi laajin oma tuotesarja, johon tulee kuulumaan yli 1500 tuotetta.

Prisman data näyttää: Suomalaisten tapa grillata on murroksessa – nyt halutaan pitkää nautintoa8.4.2024 07:45:00 EEST | Tiedote

Koronavuosina suomalaiset panostivat kalliiden ja hienojen grillien ostamiseen, mutta nyt suunta on kääntynyt, kertoo Prisman tuore myyntidata. Tällä hetkellä suomalaiset hakevat grillauksesta uudella tavalla pitkäkestoisia elämyksiä, mistä kertoo muun muassa savustuslastujen ja erityisesti pitkään hauduttamiseen soveltuvien digitaalisten paistomittareiden myynnin merkittävä kasvu. Ylipäätänsä grillauksen lisävarusteisiin satsataan nyt uudella innolla.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye