Neurologian poliklinikka ja kuntoutustoiminta Helsingiltä HUS:iin

Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin hallitus hyväksyi osaltaan, että Helsingin kaupungin neurologian poliklinikka ja kaksi neurologista kuntoutusosastoa yhdistetään Hyksin neurologian klinikkaan.

Poliklinikan ja osastojen henkilökunta siirtyy HUS:n palvelukseen ensi vuoden alusta lähtien. Siirtyviä henkilöitä on vajaa sata.

Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta on jo osaltaan hyväksynyt siirron. Asia vaatii vielä kaupunginhallituksen ja -valtuuston hyväksymisen.

Tammi-elokuun taloudellinen tulos hyvä

Hallitukselle esiteltiin vuoden 2017 kahdeksan ensimmäisen kuukauden talouden ja toiminnan tulosta. Sitovat nettokulut ovat ylittäneet talousarvion yhdellä prosentilla.

- Vaikka ylitystä tulikin, niin tämä on erittäin hyvä tulos, kun ottaa huomioon, että tuotimme palveluita ennätyksellisen paljon, toimitusjohtaja Aki Lindén sanoi kokouksessa.

Palvelutuotannon volyymi kasvoi edellisestä vuodesta 5,3 prosenttia ja ylittää tämän vuoden talousarvion kuudella prosentilla. Myös tuottavuudessa ollaan hyvällä tasolla.

- Silloin kun tuotanto kasvaa niin tuottavuudenkin pitää kasvaa, Lindén sanoi.

Pöytäkirja