Neuvottelut paperiteollisuuden työehtosopimuksesta alkavat lokakuussa

Metsäteollisuus ry ja Paperiliitto r.y. ovat sopineet aloittavansa neuvottelut uudesta työehtosopimuksesta. Neuvottelut aloitetaan keskiviikkona 16. lokakuuta.

Osapuolten yhteisenä tavoitteena on saada uusi sopimus aikaan nykyisen sopimuksen voimassa ollessa. Voimassa oleva paperiteollisuuden työntekijöiden työehtosopimus päättyy 30. marraskuuta.

Metsäteollisuus ry ja Paperiliitto r.y. pyrkivät takaamaan sopimiselle hyvän ilmapiirin ja neuvottelurauhan. Osapuolet ovat sopineet, että neuvotteluja ei käydä julkisuudessa.

Paperiliitto r.y., puheenjohtaja Petri Vanhala, p. 0400 759 872

Metsäteollisuus ry, työmarkkinajohtaja Jyrki Hollmén, p.  040 746 3687

Suomi on yksi maailman suurimmista sellun, paperin ja kartongin tuottajista. Metsäteollisuus ja metsätalous työllistävät välilliset vaikutukset huomioiden noin 140 000 suomalaista.

_______________________________________________________________________