Neuvottelut paperiteollisuuden työehtosopimuksesta alkavat lokakuussa

Metsäteollisuus ry ja Paperiliitto r.y. ovat sopineet aloittavansa neuvottelut uudesta työehtosopimuksesta. Neuvottelut aloitetaan keskiviikkona 16. lokakuuta.

Osapuolten yhteisenä tavoitteena on saada uusi sopimus aikaan nykyisen sopimuksen voimassa ollessa. Voimassa oleva paperiteollisuuden työntekijöiden työehtosopimus päättyy 30. marraskuuta.

Metsäteollisuus ry ja Paperiliitto r.y. pyrkivät takaamaan sopimiselle hyvän ilmapiirin ja neuvottelurauhan. Osapuolet ovat sopineet, että neuvotteluja ei käydä julkisuudessa.

Paperiliitto r.y., puheenjohtaja Petri Vanhala, p. 0400 759 872

Metsäteollisuus ry, työmarkkinajohtaja Jyrki Hollmén, p.  040 746 3687

Suomi on yksi maailman suurimmista sellun, paperin ja kartongin tuottajista. Metsäteollisuus ja metsätalous työllistävät välilliset vaikutukset huomioiden noin 140 000 suomalaista.

_______________________________________________________________________

Paperiteollisuuden työehtoneuvottelut jatkuvat20.12.2019 13:32:05 EETTiedote

Metsäteollisuus ry ja Paperiliitto jatkavat neuvotteluja paperiteollisuuden uusista työehdoista. Osapuolet ovat sopineet tapaamisia joulun jälkeiselle ajalle. Päätös neuvottelujen jatkamisesta tehtiin osapuolten tapaamisessa tänään perjantaina. Vielä torstaina Paperiliitto uhkaili julkisuuden kautta neuvottelujen katkaisemisella ja työtaisteluilmoituksen antamisella. – On hyvä, että Paperiliitossa pystytään pitämään katse yhteisessä tavoitteessa. Nyt ei ole kiivailun aika, vaan tarvitaan rakentavaa yhteistyötä, Metsäteollisuus ry:n työmarkkinajohtaja Jyrki Hollmén sanoo. Metsäteollisuus ry tavoittelee paperiteollisuuteen kustannuskilpailukykyä parantavia uusia työehtoja. Metsäteollisuus ry kantaa vastuuta paitsi suomalaisten tehtaiden elinkelpoisuudesta myös siitä, että työehdot tukisivat koko kansantalouden työllisyyttä. – Meiltä kyllä löytyy sopimishalukkuutta. Olemme jo aiemmin päättäneet, että olemme valmiita tekemään vientialoista ensimmäisenä koko tes-kierrosta linjaavan sopimuks