New Skangas Board member appointed

The Extraordinary General Meeting of Skangas appointed Jarmo Honkamaa on Thursday June 22, 2017 as a new member to the Skangas Board.

Jarmo Honkamaa is CEO of the consulting company Tixicon. Jarmo Honkamaa has more than 30 years of experience in the oil and gas industry. He has earlier worked in senior positions in Fortum’s oil and gas businesses, and as Deputy CEO and Executive Vice President, Renewable Fuels at Neste Oil.

LNG company Skangas is a leading supplier in the Nordic LNG markets. The company provides customers with LNG for shipping, industrial and heavy-duty land transport needs. Skangas is a subsidiary of the Gasum Ltd (70%) and partly owned by the Norwegian energy company Lyse (30%).

For more information please contact:
Johanna Lamminen, Chairman of the Board, Skangas
Phone: +358 20 44 78 661 (Henna Walker, Executive Assistant)

Olga Väisänen, Vice President, Communications, Gasum
Phone: +358 40 55 40 578, firstname.lastname(a)gasum.com

About Skangas
Skangas is a leading supplier of LNG in the Nordic markets. The company provides customers with LNG for shipping, industrial and heavy-duty land transport needs. Skangas helps customers reach their environmental and operational energy goals by offering efficient and stable LNG deliveries. Skangas is a subsidiary of the Finnish natural energy gas expert, Gasum Ltd (70%) and partly-owned by the Norwegian energy company Lyse (30%). For more information: skangas.com.

ULTRAMODERNA 5 800 KUBIKMETERS LNG-BUNKERFARTYG CORALIUS DÖPT23.5.2017 13:21Tiedote

Coralius, det första flytande naturgas, LNG-tankfartyget för bunkringsverksamhet och feedertransporter byggt i Europa, döptes 23 Maj 2017 av Skangas styrelseordförande och vd för Gasum Johanna Lamminen. Fartyget beställdes av dess ägare Anthony Veder och Sirius Rederi 2015 och byggdes av Royal Bodewes. Det nya fartyget kommer att erbjuda LNG-bunkringstjänster för Gasums dotterbolag Skangas, vars huvudsakliga verksamhetsområde är Nordsjön, Skagerrak och Östersjön. Med det nya fartyget kommer Skangas att kunna betjäna sina kunder ännu bättre i alla hamnar i de nordiska länderna.

ULTRAMODERNI 5 800 KUUTIOMETRIN LNG-BUNKRAUSALUS CORALIUS KASTETTIIN23.5.2017 11:03Tiedote

Kaikkien aikojen ensimmäinen Euroopassa rakennettu nesteytetyn maakaasun eli LNG:n bunkraus- ja jakelualus Coralius kastettiin 22 päivä toukokuuta 2017. Aluksen kastoi Skangasin hallituksen puheenjohtaja ja Gasumin toimitusjohtaja Johanna Lamminen. Coraliuksen omistajat Anthony Veder ja Sirius Shipping tilasivat aluksen vuonna 2015, ja se rakennettiin Hollannissa Royal Bodewesin telakalla. Uusi alus tarjoaa LNG-bunkrauspalveluja Gasumin tytäryhtiölle Skangasille ja operoi lähinnä Pohjanmerellä, Skagerrakin alueella ja Itämerellä parantaen Skangasin kykyä palvella asiakkaita satamissa kaikkialla Pohjoismaissa.