New Skangas Board member appointed

12.7.2017 10:19 | Skangas Oy

The Extraordinary General Meeting of Skangas appointed Hans von Uthmann on Wednesday July 5, 2017 as a new member to the Skangas Board.

Hans von Uthmann is a board professional, who has a strong international background from energy sector, oil and gas. He has previously worked as a Senior Executive Vice President and Head of Nordic in Vattenvall AB. Before that he worked as a Managing Director of Duni AB and Managing Director in AB Svenska Shell and earlier at the Board of Fortum.

LNG company Skangas is a leading supplier in the Nordic LNG markets. The company provides customers with LNG for shipping, industrial and heavy-duty land transport needs. Skangas is a subsidiary of the Gasum Ltd (70%) and partly owned by the Norwegian energy company Lyse (30%).

More information please contact:

Johanna Lamminen, Chairman of the Board, Skangas
Phone: +358 20 44 78 661 (Henna Walker, Executive Assistant)

Olga Väisänen, Vice President, Communications, Gasum
Phone: +358 40 55 40 578, forname.lastname@gasum.com

ULTRAMODERNA 5 800 KUBIKMETERS LNG-BUNKERFARTYG CORALIUS DÖPT23.5.2017 13:21Tiedote

Coralius, det första flytande naturgas, LNG-tankfartyget för bunkringsverksamhet och feedertransporter byggt i Europa, döptes 23 Maj 2017 av Skangas styrelseordförande och vd för Gasum Johanna Lamminen. Fartyget beställdes av dess ägare Anthony Veder och Sirius Rederi 2015 och byggdes av Royal Bodewes. Det nya fartyget kommer att erbjuda LNG-bunkringstjänster för Gasums dotterbolag Skangas, vars huvudsakliga verksamhetsområde är Nordsjön, Skagerrak och Östersjön. Med det nya fartyget kommer Skangas att kunna betjäna sina kunder ännu bättre i alla hamnar i de nordiska länderna.

ULTRAMODERNI 5 800 KUUTIOMETRIN LNG-BUNKRAUSALUS CORALIUS KASTETTIIN23.5.2017 11:03Tiedote

Kaikkien aikojen ensimmäinen Euroopassa rakennettu nesteytetyn maakaasun eli LNG:n bunkraus- ja jakelualus Coralius kastettiin 22 päivä toukokuuta 2017. Aluksen kastoi Skangasin hallituksen puheenjohtaja ja Gasumin toimitusjohtaja Johanna Lamminen. Coraliuksen omistajat Anthony Veder ja Sirius Shipping tilasivat aluksen vuonna 2015, ja se rakennettiin Hollannissa Royal Bodewesin telakalla. Uusi alus tarjoaa LNG-bunkrauspalveluja Gasumin tytäryhtiölle Skangasille ja operoi lähinnä Pohjanmerellä, Skagerrakin alueella ja Itämerellä parantaen Skangasin kykyä palvella asiakkaita satamissa kaikkialla Pohjoismaissa.

ULTRA-MODERN 5,800 CBM LNG BUNKER VESSEL CORALIUS NAMED IN CEREMONY23.5.2017 10:54Tiedote

Coralius, the first European built LNG, liquefied natural gas, bunker and distribution vessel was named Monday 22 May by Johanna Lamminen,Chair of the Board of Skangas and Chief Executive Officer of Gasum. The vessel was commissioned by owners Anthony Veder and Sirius Shipping in 2015 and was built by Royal Bodewes. This new vessel will offer LNG bunkering services for Skangas, a subsidiary of Gasum, mainly operating in the North Sea, the Skagerak area and the Baltic Sea. This way Skangas will serve customers’ better in all harbours in Nordic countries.