NHG investoi innovatiiviseen ratkaisuun, joka parantaa hoidon saatavuutta ja potilasvirtaa – ostaa brittiläisen QFI Consulting Ltd:n

Nordic Healthcare Group (NHG) ostaa pienen brittiläisen ohjelmistoyrityksen QFI Consulting Ltd:n, jonka ainutlaatuinen lähestymistapa ja ohjelmisto tarjoaa terveydenhuollon toimijoille mahdollisuuden saavuttaa edistysaskelia hoidon saatavuudessa, laadussa ja taloudellisuudessa verrattain lyhyessä ajassa. Yrityskaupan myötä NHG vahvistaa kansainvälistymisstrategiaansa ja laajentaa toimintaansa ja toimistoverkostoaan Isoon-Britanniaan – NHG:llä on lisäksi toimipisteitä Suomessa, Tanskassa ja Ruotsissa.
Alex Knight. Kuva: KHSHP

QFI Consultingin (QFI) perustajaosakas Alex Knight on kehittänyt innovatiivisen Pride and Joy -lähestymistavan. Lähestymistapa on otettu käyttöön lukuisissa terveydenhuollon organisaatioissa ympäri maailman, ja sillä on jatkuvasti saavutettu merkittäviä toiminnan parannuksia lyhyessä ajassa.

QFI tukee terveydenhuollon toimijoita saavuttamaan edistysaskelia toiminnan kehittämisessä innovatiivisella otteella ja näkemyksellisyydellä, joita tukee digitalisaatio. QFI:n ohjelmisto soveltaa Theory of Constraints (TOC) -teoriaa – Dr. Eliyahu Goldrattin kehittämää johtamismetodologiaa – terveydenhuoltoon, ja tukee organisaatioita edistämällä liiketoiminnan innovaatioita, strategiakehitystä ja toiminnan parannuksia.

Pride and Joy -lähestymistavan ja -ohjelmiston avulla sairaalat voivat parantaa hoidon laatua, hoidon saatavuutta, hoidon turvallisuutta ja hoidon taloudellisuutta samanaikaisesti synkronoimalla resursseja ja toimintaa sekä tunnistamalla ja keskittämällä parannukset niihin muutamiin keskeisiin kohtiin, joilla on suurin vaikutus järjestelmän toimintaan. Lähestymistapaa on toteutettu yliopistosairaaloissa, keskikokoisissa ja pienemmissä aluesairaaloissa sekä avohoitoympäristöissä, ja se on johdonmukaisesti tuottanut nopeasti tuloksia. Esimerkiksi Utah Mental Health State Hospitalissa kuntoutuksen ja mielenterveyden hoitojaksot lyhenivät 15–30 prosenttia, ja he onnistuivat lyhentämään hoitojononsa 18 kuukaudesta nollaan resursseja lisäämättä.

Ensimmäisessä pohjoismaisessa toteutuksessa Kanta-Hämeen keskussairaalassa hoitojaksot lyhenivät pilottiosastoilla 10 prosenttia 14 viikon aikana. Kehitys jatkui ja hoitojaksot lyhenivät entisestään – 10 kuukauden aikana 18 prosenttia. Kanta-Häme suunnittelee laajentavansa lähestymistapaa alueen muillekin osastoille.

"Pride and Joy -lähestymistavan tuominen Pohjoismaihin on osa NHG:n missiota jakaa globaaleja parhaita käytäntöjä terveyden- ja sosiaalihuollon parantamiseksi Pohjoismaissa ja laajemmin", NHG:n johtaja Johan Groop kommentoi.

”Olemme erittäin innoissamme päästä osaksi NHG:tä ja odotamme innolla, että voimme soveltaa lähestymistapaa yhdessä Pohjoismaissa ja muualla maailmassa. Sujuva yhteistyö Kanta-Hämeessä osoitti meille, että arvomme ja kulttuurimme sopivat yhteen ja meillä on hyvin samankaltaisia ​​toimintatapoja. NHG tekee upeaa työtä asiakkaiden ja heidän johtonsa parissa ja on valmis ottamaan uusia ideoita käyttöön. Koska NHG on kasvava ja kansainvälistyvä yritys, Pride and Joy -lähestymistapa tarjoaa heille globaaleja mahdollisuuksia ja yhdistää heidän tiiminsä työskentelemään yhdessä kaikkialla Pohjoismaissa”, QFI:n perustajaosakas Alex Knight kommentoi.

Pride and Joy -lähestymistapa perustuu pähkinänkuoressa…

• … potilaskeskeiseen ja kliinisesti johdettuun tapaan parantaa potilasvirtoja kaikissa hoitopoluissa samanaikaisesti.

• …kohdistettuun kehittämiseen: yllättäen vain muutamalla tekijällä voi olla 90+ % vaikutus toimintaan. Miten nämä tekijät ja niiden vaikutukset voidaan tunnistaa, kun huomioidaan terveydenhuoltoympäristön ja sen potilasvirtojen kompleksisuus?

• …potilasvirtojen synkronointiin, mikä vähentää terveyden- ja sosiaalihuollon järjestelmän itseaiheuttamaa tarpeetonta kuormitusta. Siten voidaan saavuttaa nopeita tuloksia ilman, että resursseja lisätään.

• Esimerkiksi eräs maailmankuulu huippusairaala havaitsi, että 40 prosentilla potilaista kotiutuksen viivästyminen johtui 40 prosentissa tapauksia ei-kliinisesti perustelluista syistä.

• Lähestymistapaa kuvataan Alex Knightin kirjassa Pride and Joy. Romaanin muotoon kirjoitetun tarinan taustalla on todellisia tapauksia. https://www.qficonsulting.com/pride-and-joy-book

Alex Knight. Kuva: KHSHP

Nordic Healthcare Group (NHG) on vuonna 2004 perustettu sosiaali- ja terveydenhuollon asiantuntijapalveluihin ja analytiikkaratkaisuihin erikoistunut suomalainen kasvuyritys. Asiakkaamme ovat sairaanhoitopiirejä, kuntia, kansallisia ja alueellisia julkisia toimijoita, yksityisiä palveluntarjoajia, kansainvälisiä lääketeollisuuden yrityksiä, pääomasijoittajia ja terveydenhuollon teknologiayrityksiä. Palveluksessamme on 200 kokenutta osaajaa ja nuorta lahjakkuutta. www.nhg.fi

QFI Consulting on brittiläinen yritys, joka on erikoistunut auttamaan terveys- ja sosiaalialan organisaatioita saavuttamaan kestäviä edistysaskeleita terveydenhuollon laadussa, turvallisuudessa, saatavuudessa ja taloudellisuudessa. Lähestymistavan ydin on kyky parantaa potilasvirran synkronointia ja tunnistaa monimutkaisissa ympäristöissä kohdat, jotka aiheuttavat eniten häiriöitä ja viivästyksiä useimmille potilaille, ja keskittää kehittäminen sen mukaisesti. Tämä johtaa nopeaan suorituskyvyn läpimurtoon. Asiakkaita ovat terveydenhuollon organisaatiot Pohjois-Amerikassa ja Euroopassa. https://www.qficonsulting.com/

Nordic Healthcare Group köper svenska Precuris20.3.2023 15:00:00 EET | Tiedote

En av Nordens största expertrådgivare inom life science och hälso- och sjukvårdssektorn, Nordic Healthcare Group köper svenska Precuris. Uppköpet innebär ökad kapacitet för att implementera, stödja och projektleda införandet av ny teknik och nya arbetssätt i vården. I veckan signerades avtalet mellan Nordic Healthcare Group (NHG) och Precuris, båda expertrådgivningsföretag, med vården och life science-sektorn som primära kunder.

NHG kasvaa Pohjoismaissa – ostaa ruotsalaisen Precuriksen20.3.2023 15:00:00 EET | Tiedote

Nordic Healthcare Group ostaa ruotsalaisen sosiaali- ja terveydenhuollon asiantuntijayrityksen Precuris AB:n, joka täydentää osaamisellaan NHG:n tarjontaa Ruotsissa ja Pohjoismaissa uusien teknologioiden ja toimintatapojen implementoinnissa sekä projektinjohtamisessa. Nordic Healthcare Group (NHG) ja Precuris ovat molemmat asiantuntijayrityksiä, jotka ovat keskittyneet sosiaali- ja terveydenhuoltoon. Yrityskauppa allekirjoitettiin viime viikolla.

NHG is growing in the Nordics – acquires Precuris in Sweden20.3.2023 15:00:00 EET | Press release

Nordic Healthcare Group acquires Sweden-based company Precuris. Their expertise in implementing, supporting and project management of new technologies and ways of working in healthcare will complement NHG’s offering in Sweden and the Nordics. Nordic Healthcare Group (NHG) and Precuris are both advisory companies focusing on clients in healthcare and life sciences. The acquisition was signed last week.