NHG ostaa sosiaali- ja terveydenhuollon digitalisoinnin asiantuntijan Salivirta & Partnersin

Kasvuyhtiö Nordic Healthcare Group (NHG) laajentaa toimintaansa ostamalla arvostetun sosiaali- ja terveysalan digitalisoinnin asiantuntijayrityksen Salivirta & Partnersin (Salivirta Oy). Salivirran asiantuntemus ja kokemus sosiaali- ja terveyspalvelujen muotoilusta ja digitalisoinnista vahvistavat NHG:n tarjontaa, mikä mahdollistaa entistä kattavammat palvelut ja ratkaisut NHG:n asiakkaille Suomessa ja muissa Pohjoismaissa. Kaupan myötä NHG:n henkilöstön määrä nousee noin kahteensataan.

”Sosiaali- ja terveydenhuollon digitalisaatioon liittyvän osaamisen vahvistaminen on merkittävä strateginen kokonaisuus meille. Salivirran kokeneiden ja arvostettujen asiantuntijoiden siirtyminen osaksi NHG:tä vahvistaa asemiamme kokonaisvaltaisena kumppanina, sillä digitalisaatioon liittyvät asiantuntijapalvelut ja -ratkaisut ovat yhä kysytympiä tulevaisuudessa niin meillä kuin muillakin NHG:n markkina-alueilla Pohjoismaissa. Yhdessä Salivirran kanssa voimme palvella entistä paremmin asiakkaitamme, erityisesti tulevia hyvinvointialueita. Olen innoissani, kun saamme toivottaa Salivirran kokeneet huippuosaajat osaksi NHG:n tiimiä”, kommentoi NHG-konsernin toimitusjohtaja Vesa Kämäräinen.

Salivirta & Partners tarjoaa sosiaali-, terveys- ja hyvinvointialan digitalisaatioon liittyviä asiantuntijapalveluita: erityisvahvuutenaan laaja sote-sektorin prosessi-, tietojärjestelmä- ja tietojohtamisosaaminen sekä ICT-arkkitehtuurisuunnittelu. Salivirta on 15 toimintavuotensa aikana kehittänyt mm. kansallisen sote-tiedonhallinnan toimintamalleja, lanseerannut sote-toimijoiden toimintaprosessien kehittämiseen “sotemuotoilun” sekä toiminut monipuolisesti sote-toimialan tietosisältöjen ja yhteentoimivuuden kehittämistehtävissä sekä julkisen sosiaali- ja terveydenhuollon kehittämishankkeissa. Lisäksi Salivirta & Partners on riippumattomana toimijana läpivienyt lukuisia vaativia julkisia hankintaprosesseja ja käyttöönottoja.

Salivirta & Partnersin liikevaihto vuonna 2021 on yli kolme miljoonaa euroa, ja se työllistää 25 kokenutta asiantuntijaa kuudella paikkakunnalla Suomessa. Salivirran osakkaat jatkavat työskentelyä NHG:ssä ja siirtyvät NHG:n osakkaiksi. Osapuolet ovat sopineet, että kauppasummaa ei julkisteta. Jatkossa Salivirta toimii Nordic Healthcare Group -brändin alla ja se fuusioidaan NHG:hen ensi vuoden aikana. Kaupan myötä myös NHG:n toimistoverkosto vahvistuu: jatkossa Suomen toimipisteet sijaitsevat Helsingissä, Turussa, Tampereella, Oulussa, Kuopiossa, Jyväskylässä, Kouvolassa ja Riihimäellä. Lisäksi NHG:llä on toimipisteet Kööpenhaminassa ja Tukholmassa.

”Salivirralla on takanaan jo 15 menestyksellistä toimintavuotta. Sote-uudistuksen siirryttyä vihdoin toimeenpanoon on osaamisellamme enemmän kysyntää kuin koskaan. Aikomuksemme oli jatkaa itsenäisellä uralla, mutta NHG onnistui kääntämään ajatuksemme. Tunnemme NHG:n alamme johtavana toimijana – jollaisena itsemmekin näemme omalla osaamisalueellamme. Nyt kun kaksi huipputaloa liitetään yhteen, ei lopputuloksen erinomaisuudesta jää epäilystä”, kommentoi Salivirta & Partnersin toimitusjohtaja Jouko Kuisma.

Nordic Healthcare Group (NHG) on vuonna 2004 perustettu sosiaali- ja terveydenhuollon asiantuntijapalveluihin erikoistunut suomalainen kasvuyritys. Asiakkaamme ovat sairaanhoitopiirejä, kuntia, kansallisia ja alueellisia julkisia toimijoita, yksityisiä palveluntarjoajia, kansainvälisiä lääketeollisuuden yrityksiä, pääomasijoittajia ja terveydenhuollon teknologiayrityksiä. Palveluksessamme on 200 kokenutta osaajaa ja nuorta lahjakkuutta. www.nhg.fi

Salivirta Oy on vuonna 2007 perustettu, henkilöstönsä omistama riippumaton hyvinvointialan digitaalisen muutoksen neuvonantaja. Asiantuntijoitamme yhdistää intohimo, kyvykkyys ja ymmärrys toimia asiakkaidemme tukena monipuolisissa kehittämisrooleissa. https://salivirta.fi/

Nordic Healthcare Group köper svenska Precuris20.3.2023 15:00:00 EET | Tiedote

En av Nordens största expertrådgivare inom life science och hälso- och sjukvårdssektorn, Nordic Healthcare Group köper svenska Precuris. Uppköpet innebär ökad kapacitet för att implementera, stödja och projektleda införandet av ny teknik och nya arbetssätt i vården. I veckan signerades avtalet mellan Nordic Healthcare Group (NHG) och Precuris, båda expertrådgivningsföretag, med vården och life science-sektorn som primära kunder.

NHG kasvaa Pohjoismaissa – ostaa ruotsalaisen Precuriksen20.3.2023 15:00:00 EET | Tiedote

Nordic Healthcare Group ostaa ruotsalaisen sosiaali- ja terveydenhuollon asiantuntijayrityksen Precuris AB:n, joka täydentää osaamisellaan NHG:n tarjontaa Ruotsissa ja Pohjoismaissa uusien teknologioiden ja toimintatapojen implementoinnissa sekä projektinjohtamisessa. Nordic Healthcare Group (NHG) ja Precuris ovat molemmat asiantuntijayrityksiä, jotka ovat keskittyneet sosiaali- ja terveydenhuoltoon. Yrityskauppa allekirjoitettiin viime viikolla.

NHG is growing in the Nordics – acquires Precuris in Sweden20.3.2023 15:00:00 EET | Press release

Nordic Healthcare Group acquires Sweden-based company Precuris. Their expertise in implementing, supporting and project management of new technologies and ways of working in healthcare will complement NHG’s offering in Sweden and the Nordics. Nordic Healthcare Group (NHG) and Precuris are both advisory companies focusing on clients in healthcare and life sciences. The acquisition was signed last week.